Lekker plantaardige yoghurt of kwark

13-06-2025 21:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, de titel is al duidelijk: welke plantaardige yoghurt of kwark is lekker en kan eventueel ook als basis voor sausjes gebruikt worden?
Mistborn schreef:
14-06-2025 09:37
Ik vond de Alpro kokos direct lekker. Verder eet ik de Alpro kwark (rood) en die vind ik "het best te doen". Die eet ik echt voor de eiwitten en het gezonde.
Ik houd niet van kokos, dus die had ik nooit geprobeerd.
Swampi schreef:
13-06-2025 21:53
Dank! Ik ga de alpro proberen. De kwark en yoghurt.
Ik weet niet of je al naar de winkel bent geweest, maar de Jumbo heeft Alpro pakken in de aanbieding: 2 voor 4,-
thistle schreef:
13-06-2025 23:45
Smaken verschillen, wij vinden de gurt van de AH erg lekker.
Ik ook
AH heeft laatst alle receptuur veranderd en is nu echt niet meer te vreten. Alles van Alpro is nog steeds goed, de Griekse stijl is erg lekker.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
14-06-2025 12:01
AH heeft laatst alle receptuur veranderd en is nu echt niet meer te vreten. Alles van Alpro is nog steeds goed, de Griekse stijl is erg lekker.
Die terralijn vind ik sowieso hit en miss. De gehaktballen die voorheen best prima waren zijn nu een soort grote gummiballen. Vermoed dat ze ook stuiteren.
Die gurt vind ik nu juist net iets beter te doen dan toen deze nog in de emmer zat. Ik blijf vanalles proberen, probleem is alleen dat ik soms vergeet wat ik wel of juist niet lekker vond en het dan opnieuw koop.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Lebow schreef:
14-06-2025 12:10
Die terralijn vind ik sowieso hit en miss. De gehaktballen die voorheen best prima waren zijn nu een soort grote gummiballen. Vermoed dat ze ook stuiteren.
Die gurt vind ik nu juist net iets beter te doen dan toen deze nog in de emmer zat. Ik blijf vanalles proberen, probleem is alleen dat ik soms vergeet wat ik wel of juist niet lekker vond en het dan opnieuw koop.
Haaha dat probleem heb ik ook. In het begin een kokosgurt gekocht die ik lekker vond. Daarna een die ik weggegooid heb omdat hij zo vies was en overheerste…maar welke ik nu gekocht had ? Geen idee

Vind alpro ook lekkerder dan de terra lijn van ah. Maar uit kosten overweging neem ik toch regelmatig de terra. Gooi er dan dan wel smaakjes doorheen.
De nieuwe griekse vegan yoghurt van de lidl schijnt ook lekker te zijn maar hebben ze hier steeds niet.

Niet geschikt misschien voor sausjes etc maar om zo te eten vind ik alpro mild & creamy limoen en de vanille variant erg lekker.

Verder gebruik ik ook wel de kruiden’kaas” om toe te voegen aan sausjes zowel van de AH als Aldi zijn lekker.
botanietje schreef:
13-06-2025 23:17
Lidl kokosyoghurt is mijn favoriet als ontbijt. Ik vind hem niet uitgesproken kokos-achtig, precies zurig genoeg en goede textuur.
Al vermoed ik dat hij in een sausje meteen uit elkaar smelt; nooit geprobeerd.
Deze is inderdaad echt zo lekker! Ze hebben 2 varianten volgens mij, gezoet en ongezoet. Die ongezoete variant neem ik dan altijd. Had vorige week die van de Aldi gekocht, was ook lekker.
Inmiddels heb ik de alpro ongezoete kwark en yoghurt in huis én geprobeerd. Heerlijk! Lekker dat zurige ook van koeienyoghurt. Ook met sausjes is het een goede vervanger. Mijn man was ook onder de indruk.

Dus dank allemaal!
Ik heb er verschillende geprobeerd, maar nog geen enkele gevonden die echt goed is.
Kokosyoghurt
https://www.jumbo.com/producten/koko-da ... -173325POT

Oh, te laat met mijn tip.
johanna wijzigde dit bericht op 01-07-2025 23:12
Reden: aanvulling
13.85% gewijzigd
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Johanna schreef:
01-07-2025 23:12
Kokosyoghurt
https://www.jumbo.com/producten/koko-da ... -173325POT

Oh, te laat met mijn tip.
Oh deze hebben ze helemaal niet bij mijn jumbo…daar hebben ze sowieso heel weinig plantaardig. En online ook al niet meer beschikbaar.
Hebben ze bij jullie bij de jumbo ook zo’n klein assortiment? Hier alleen alpro paar variaties en 2 variaties van eigen merk.
Maar geen alpro proteine plantaardige, geen pudding…etc online staat er wel wat maar in de winkel nadaaaa. Daarom ga ik eigenlijk altijd naar AH

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven