lekker recept zonder tomaat of zuivel gezocht

26-11-2008 19:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Volgende week komt een vriend op kraambezoek en blijft ook eten, geen probleem ware het niet dat hij allergisch is voor tomaten en lactose-intolerant, hiermee word bij mij de inspiratie aardig uitgedunt. De standaard pasta dingen vallen iigaf. HEeft iemand nog goede ideen hoe ik hem toch wat lekkers voor kan schotelen?
Alle reacties Link kopieren
Stukje vlees met aardappels en lekkere groente misschien?
Alle reacties Link kopieren
had ik op zich ook bedacht maar dan zit je met droge aardappels want iets van jus of gegratineerd kan weer niet helaas
Alle reacties Link kopieren
Geef aan dat jij niet zo creatief bent zonder melkprodukten en tomaten, en vraag hem gewoon wat hij lekker vindt en goed verdraagt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Jus kan toch prima zonder tomaten en melkproducten?



Gewoon vlees bakken in plantaardige margarine, als het vlees klaar is, het uit de pan halen. Een uitje in dezelfde margarine fruiten, water erbij, zout en peper erbij en eventueel nog wat andere kruiden en klaar ben je.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf ook altijd plantaardige margarine (blue band) maar ook daar zitten melkbestanddelen in dus niet geschikt bij lactose intolerantie, anders was het een stuk makkelijker geweest ;). Hij leeft zelf voornamelijk op friet snacks cola en aanverwante minder gezonde artikelen dus vond het leuk om eens wat anders voor te zetten, dat bleek dan weer moelijker dan gedacht helaas.
Alle reacties Link kopieren
mag hij ook geen soja/geitenmelkprodukten?
Alle reacties Link kopieren
Alpro heeft verschillende producten die je kunt gebruiken als je lactose intolerant bent want de producten bevatten geen melksuiker.



Kijk maar even op de site



http://www.alprosoya.nl/



Er staan ook een aantal recepten op de site
Alle reacties Link kopieren
Aardappels kun je minder droog maken door een lekkere groente erbij te serveren. en vlees kun je bijvoorbeeld in olie bakken. Er zijn genoeg lekkere dingen te maken voor een lactose intolerant persoon!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft dezelfde allergie, maar toch eten we elke avond lekker hoor! Ga naar AH, hun (huismerk) producten zijn voorzien van een speciaal vignet als het koemelkvrij is. Zo is er bijv. een uitstekende bak- en braadboter (vloeibaar).



Je kunt ook prima met olijfolie bakken, of wat dacht je van vlees grillen? Mijn huidige favoriet is 'Alle soorten groenten uit de oven' met een biefstukje. Schil en snij aardappels, winterpeen, rode ui, prei, een sweet potato en 3 kleuren paprika in grove stukken, bestrooi ze flink met zout, peper, italiaanse keukenkruiden en olijfolie en bak deze in een bakblik gedurende ca 30-40 minuten op 250 graden in de oven. Heerlijk met een biefstukje en een glas rode wijn.



Succes (verzekerd)!
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die gruwelt van kaas, vind ik ook altijd moeilijk omdat ik juist zo'n kaas-/pasta-monster ben. Aan de, andere kant (meeste vrienden eten geen vlees), kan ik dan lekker vlees grillen of bakken in olijfolie met verse basilicum, koreander of andere verse kruiden, knoflook en ui.

Of pesto maken en dan de parmezaan weglaten. Verder lekker groente erbij.

Of alle stamppotten, in plaats van aardappels met melk te stampen, gewoon in bouillon koken en aardappels in blokjes laten.

Etc. etc., even vanuit een ander denken........
Alle reacties Link kopieren
iets met rijst?
Alle reacties Link kopieren
Een maaltijdsoep misschien? (Erwtensoep ofo?) Is erg lekker en gezond en je hoeft er geen zuivelproducten voor te gebruiken. (Groentes en vlees voor de soep kan je idd aanbakken in de olie)
Alle reacties Link kopieren
Indisch, Thais?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven