Lekkere groenterecept
vrijdag 2 september 2011 om 09:42
Vandaag eten we (saai haha) aardappelen met gemarineerde kipfilet, en bij dergelijke gerechten vind ik het altijd een crime om lekkere groenten bij te bedenken. Zelf kom ik vaak niet verder dan sperziebonen (op allerhande manieren), bloemkool, of blik/pot. Ik wil zelf iets maken! Ik hou namelijk van vers, en van groenten.
Iemand ideeen?
Iemand ideeen?
vrijdag 2 september 2011 om 09:55
De standaard broccoli e.d. vind ik gewoon saai (geworden).
Salades maak ik al vaak, maar misschien wel een idee om iets nieuws als salade uit te proberen, zal eens zoeken.
Gemarineerde gegrilde courgette misschien iets, maar huidige oven heeft geen grillstand, misschien na het werk eens kijken voor een grill pan.
Oeh pepernoek je brengt me op ideeen, verse mais met roomboter is ook wel lekker!
Salades maak ik al vaak, maar misschien wel een idee om iets nieuws als salade uit te proberen, zal eens zoeken.
Gemarineerde gegrilde courgette misschien iets, maar huidige oven heeft geen grillstand, misschien na het werk eens kijken voor een grill pan.
Oeh pepernoek je brengt me op ideeen, verse mais met roomboter is ook wel lekker!
vrijdag 2 september 2011 om 10:06
Dat is ook een idee Confiture, doe ik vaak met vis (pakketjes) maar kan natuurlijk met kipfilet ook. Wat room erbij dan is het ook gelijk een sausje. Misschien lekker met puree, heb alleen nu aardappelschijfjes die op moeten. Maar ik ga het onthouden.
Slim pimpelmeesje, ik moet alleen toegeven dat restjes niet vaak bewaard worden hier, die gaan naar de kippen
Scarpetta, I love noodmuskaat, vriend alleen niet, maar dat is natuurlijk makkelijk op te lossen door op het bord pas te strooien.
Slim pimpelmeesje, ik moet alleen toegeven dat restjes niet vaak bewaard worden hier, die gaan naar de kippen
Scarpetta, I love noodmuskaat, vriend alleen niet, maar dat is natuurlijk makkelijk op te lossen door op het bord pas te strooien.
vrijdag 2 september 2011 om 10:17
Spinaziepuree? Of doperwtenpuree? Courgette met tomaat?
http://i576.photobucket.c ... erie/groente/P1010001.jpg
http://i576.photobucket.c ... dappelpureemetgroente.jpg
http://i576.photobucket.c ... erie/groente/P1010001.jpg
http://i576.photobucket.c ... dappelpureemetgroente.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 2 september 2011 om 10:25
vrijdag 2 september 2011 om 10:27
quote:Snubbel schreef op 02 september 2011 @ 10:24:
Liene85, als je op de foto van MV klikt kun je het recept beter lezen.
Courgettes met tomaat
Ingredienten voor 4 personen
500 gr. courgettes
1 takje selderij (doe ik zelf niet omdat ik die smaak er niet lekker bij vind)
300 gr. tomatenblokjes (kan ook uit blik), anders even tomaten ontvellen
oregano, zout, peper, 1 teentje knoflook (geperst)
4 eetlepels olijfolie
2 eetlepels geraspte (Parmezaanse) kaas (kan wel iets meer hoor dan 2 lepels)
Bereiden;
- Was de courgettes en snijd er de uiteinden af. Snijd ze in ronde plakjes met een dikte van 1/2 cm. Was de selderij heel goed en snipper het kruid. Leg de courgettes in één laag in een voldoende ruime magnetronschaal en bestrooi ze met de selderij.
- Schenk de tomatenblokjes in een kom (indien uit pot, niet het vocht). Voeg een theelepeltje oregano, het geperste knoflookteentje, wat zout en een mespunt peper toe. Roer de ingredienten goed door elkaar heen en schenk dit mengsel over de courgettes.
-Bedruppel het geheel met de olie, zet de schaal in de magnetron en programmeer deze voor 7 min op de hoogste stand.
Schep de courgettes dan even om, bestrooi ze met de kaas en laat ze nog 8 min. koken op half vermogen.
- Laat het gerecht nog 5 min. in de uitgeschakelde magnetron staan alvorens het op te dienen.
Liene85, als je op de foto van MV klikt kun je het recept beter lezen.
Courgettes met tomaat
Ingredienten voor 4 personen
500 gr. courgettes
1 takje selderij (doe ik zelf niet omdat ik die smaak er niet lekker bij vind)
300 gr. tomatenblokjes (kan ook uit blik), anders even tomaten ontvellen
oregano, zout, peper, 1 teentje knoflook (geperst)
4 eetlepels olijfolie
2 eetlepels geraspte (Parmezaanse) kaas (kan wel iets meer hoor dan 2 lepels)
Bereiden;
- Was de courgettes en snijd er de uiteinden af. Snijd ze in ronde plakjes met een dikte van 1/2 cm. Was de selderij heel goed en snipper het kruid. Leg de courgettes in één laag in een voldoende ruime magnetronschaal en bestrooi ze met de selderij.
- Schenk de tomatenblokjes in een kom (indien uit pot, niet het vocht). Voeg een theelepeltje oregano, het geperste knoflookteentje, wat zout en een mespunt peper toe. Roer de ingredienten goed door elkaar heen en schenk dit mengsel over de courgettes.
-Bedruppel het geheel met de olie, zet de schaal in de magnetron en programmeer deze voor 7 min op de hoogste stand.
Schep de courgettes dan even om, bestrooi ze met de kaas en laat ze nog 8 min. koken op half vermogen.
- Laat het gerecht nog 5 min. in de uitgeschakelde magnetron staan alvorens het op te dienen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven