Lekkere groenterecept

02-09-2011 09:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eten we (saai haha) aardappelen met gemarineerde kipfilet, en bij dergelijke gerechten vind ik het altijd een crime om lekkere groenten bij te bedenken. Zelf kom ik vaak niet verder dan sperziebonen (op allerhande manieren), bloemkool, of blik/pot. Ik wil zelf iets maken! Ik hou namelijk van vers, en van groenten.

Iemand ideeen?
Broccoli? Courgette? Salade? Doperwtjes? Tuinbonen?
Het wordt warm vandaag. Ik zou voor een lekkere salade gaan.
groene salade met ceasar dressing

gemarineerde gegrilde courgette

tomatensalade met balsamico

geraspte worteltjes met appel en yoghurtdressing

mais met paprika in miniblokjes
De standaard broccoli e.d. vind ik gewoon saai (geworden).

Salades maak ik al vaak, maar misschien wel een idee om iets nieuws als salade uit te proberen, zal eens zoeken.

Gemarineerde gegrilde courgette misschien iets, maar huidige oven heeft geen grillstand, misschien na het werk eens kijken voor een grill pan.

Oeh pepernoek je brengt me op ideeen, verse mais met roomboter is ook wel lekker!
broccoli is mij favoriet. Gewoon gekookt met zout, niet lang laten koken zodat je een goede bite hebt en evt. nog wat nootmuskaat eroverheen. MMMMM!
Doe je je kipfiletje in de oven? Dan kun je er ook tomaatjes, courgette, paprika en andere lekkere groente omheen leggen.
Ik mik altijd 'restjes' door m'n salades, net wat er nog in de koelkast staat.

Blokjes (geiten)kaas, ham, tonijn/zalm, uitgebakken spekjes, appel/ananas/mandarijntes, (wal)noten, pijnboompitjes, snoeptomaatjes, (rode) ui, komkommer, restje gekookte sperziebonen.
Dat is ook een idee Confiture, doe ik vaak met vis (pakketjes) maar kan natuurlijk met kipfilet ook. Wat room erbij dan is het ook gelijk een sausje. Misschien lekker met puree, heb alleen nu aardappelschijfjes die op moeten. Maar ik ga het onthouden.

Slim pimpelmeesje, ik moet alleen toegeven dat restjes niet vaak bewaard worden hier, die gaan naar de kippen

Scarpetta, I love noodmuskaat, vriend alleen niet, maar dat is natuurlijk makkelijk op te lossen door op het bord pas te strooien.
En je kip in blokjes snijden? Roerbakken met veel verschillende verse groente en een woksausje? Lekker met de aardappelschijfjes!
Spinaziepuree? Of doperwtenpuree? Courgette met tomaat?

http://i576.photobucket.c ... erie/groente/P1010001.jpg

http://i576.photobucket.c ... dappelpureemetgroente.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:pimpelmeesje67 schreef op 02 september 2011 @ 10:12:

En je kip in blokjes snijden? Roerbakken met veel verschillende verse groente en een woksausje? Lekker met de aardappelschijfjes!Zeker lekker maar dat eten we al heel vaak haha.
Is dat gebakken/gewokte courgette met gebakken tomaat ?

Ook wel lekker denk ik.

Maar ik denk dat het vanavond verse mais met roomboter wordt (en dan knagen hehe). Maar ik houd jullie tips in mn achterhoofd.
Haha, ik las: op de allerhande manier. Zat me heel erg af te vragen wat dé allerhande manier is (als in tijdschrift van de appie).

MV, dat courgette recept ziet er lekker uit!
Liene85, als je op de foto van MV klikt kun je het recept beter lezen.
Gisteren nog gegeten:

div groenten naar smaak, bijv courgette, champignons, tomaat, paprika, rode ui...

Alles in reepjes snijden, met een scheurtje olie, kruiden naar smaak (bijv zout en peper, italiaanse kruiden, oregano) en geraspte kaas ongeveer 25 minuten onder de gril.
quote:Snubbel schreef op 02 september 2011 @ 10:24:

Liene85, als je op de foto van MV klikt kun je het recept beter lezen.

Courgettes met tomaat

Ingredienten voor 4 personen

500 gr. courgettes

1 takje selderij (doe ik zelf niet omdat ik die smaak er niet lekker bij vind)

300 gr. tomatenblokjes (kan ook uit blik), anders even tomaten ontvellen

oregano, zout, peper, 1 teentje knoflook (geperst)

4 eetlepels olijfolie

2 eetlepels geraspte (Parmezaanse) kaas (kan wel iets meer hoor dan 2 lepels)

Bereiden;

- Was de courgettes en snijd er de uiteinden af. Snijd ze in ronde plakjes met een dikte van 1/2 cm. Was de selderij heel goed en snipper het kruid. Leg de courgettes in één laag in een voldoende ruime magnetronschaal en bestrooi ze met de selderij.

- Schenk de tomatenblokjes in een kom (indien uit pot, niet het vocht). Voeg een theelepeltje oregano, het geperste knoflookteentje, wat zout en een mespunt peper toe. Roer de ingredienten goed door elkaar heen en schenk dit mengsel over de courgettes.

-Bedruppel het geheel met de olie, zet de schaal in de magnetron en programmeer deze voor 7 min op de hoogste stand.

Schep de courgettes dan even om, bestrooi ze met de kaas en laat ze nog 8 min. koken op half vermogen.

- Laat het gerecht nog 5 min. in de uitgeschakelde magnetron staan alvorens het op te dienen.
Thanks MV, nu begin ik toch te twijfelen deze klinkt ook wel lekker!!
Oh en ik heb laatst voor het eerst ratatouille gemaakt, vond ik ook wel een succes;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven