Lekkere tomaten?
donderdag 5 januari 2012 om 00:11
Oké, even een vraag van een dummie.
Ik heb dus áltijd pech met tomaten. Ik houd van smaakvolle tomaten door een salade en vooral in plakjes op brood met een plak kaas of ham. Maar op de 1 of andere manier pak ik altijd de verkeerde, want telkens haal ik weer een vies gerimpeld zielig zompig melig stukje tomaat uit de verpakking, terwijl ze er in de winkel nog zo mooi uitzagen.
Nu mijn vraag: is er een tomatensoort die echt heel geschikt is voor zo door een salade of voor op brood?
Ik heb dus áltijd pech met tomaten. Ik houd van smaakvolle tomaten door een salade en vooral in plakjes op brood met een plak kaas of ham. Maar op de 1 of andere manier pak ik altijd de verkeerde, want telkens haal ik weer een vies gerimpeld zielig zompig melig stukje tomaat uit de verpakking, terwijl ze er in de winkel nog zo mooi uitzagen.
Nu mijn vraag: is er een tomatensoort die echt heel geschikt is voor zo door een salade of voor op brood?
donderdag 5 januari 2012 om 00:15
Ik had nu die van de Aldi, van die wat kleinere maar geen cherry tomaten. Ze zitten in een zwarte plastic bak met folie er omheen. En die zijn toch lekker! Ga morgen nog een bak halen, mijn kinderen hebben hem vanmiddag leeggegeten.
Maar het is denk ik vooral mazzel hebben. Net als met mandarijnen. Koop je op de bonnefooi een netje zijn ze heerlijk, haal je nog een netje bij dezelfde winkel en dan zijn ze niet lekker.
Edit: waren trostomaatjes, zaten nog aan de tak.
Maar het is denk ik vooral mazzel hebben. Net als met mandarijnen. Koop je op de bonnefooi een netje zijn ze heerlijk, haal je nog een netje bij dezelfde winkel en dan zijn ze niet lekker.
Edit: waren trostomaatjes, zaten nog aan de tak.
donderdag 5 januari 2012 om 00:29
donderdag 5 januari 2012 om 00:39
Even ter aanvulling op binnen of buiten de koelkast. Lidl paprika drie kleur, in de koelkast (mag eigenlijk niet) anderhalve week, geen zachte plekjes. IJsbergsla (van de Lidl) doe ik twee weken mee. Bladeren afscheuren, niet doorsnijden en je het twee weken lang verse sla in de koelkast (2 pers. huishouden, 2x pw salade).
Verse groente van andere winkels halen dat bij lange na niet (gemerkt door triall and error), dus mijn advies Lidl groente.
Verse groente van andere winkels halen dat bij lange na niet (gemerkt door triall and error), dus mijn advies Lidl groente.
donderdag 5 januari 2012 om 07:01
donderdag 5 januari 2012 om 07:30
donderdag 5 januari 2012 om 11:13
donderdag 5 januari 2012 om 13:17
Bij de boer! Ik koop bijna geen groente en fruit meer bij de supermarkt. Rijdt elke zaterdag even naar de boer hier net buiten de stad (woon aan de rand, dus is 5 minuten rijden) en sla daar dan in. Nadeel is alleen wel dat het seizoensgebonden is. Weinig tomaten dus nu. Maar de smaak en de prijs maakt dat echt wel goed vind ik! Heb nog nooit zulke lekkere appels gehad als daar en de aardbeien hebben in de zomer nog echt die smaak van zelfgekweekte uit de tuin. En ik heb dit jaar ook eindelijk weer eens manderijnen op. Heerlijk zoet ipv die vieze, zure dingen van bv de AH. De tomaten waren ook erg lekker afgelopen jaar. Heerlijk zoet en niet zo zompig als vaak het geval is. En je mag ook altijd alles proeven. Dat vind ik ook een groot voordeel. Je komt dus nooit meer met iets vies thuis en de boer geeft altijd goed advies. Ik hou van zoete appels en kwam via hem uit bij Cox appels. Die heb je in de supermarkt niet eens, maar ze waren lekker zeg! Dat soort advies kan je in de supermarkt ook niet vragen, want die zaterdaghulp weet weinig van de smaak van wat hij verkoopt.