Leuk restaurantje in Arnhem

01-02-2009 23:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuk (niet te duur) restaurantje in Arnhem of in de omgeving van Arnhem? Ik ga volgende week shoppen met een vriendin van me in Arnhem en daarna willen we lekker uit eten gaan. We zijn al eens naar Pssst.... Amigo's geweest. Maar nu willen we eens iets anders.
Italiaan Il Principe, vlakbij station Arnhem Velperpoort. Is mijn favoriet.
Everytime you make a typo, the errorists win.
O, die ken ik niet. Die ga ik eens opzoeken op google, want we houden erg van Italiaans eten. Thanks!
Rose's Lounge

Kleine hapjes in de lounge is leuk maar ook de restaurantkaart heeft meerdere lekkere gerechten. Beide erg gezellig en lekker!
"bij Oma" op de korenmarkt!
"spice" op de jansplaats!! (en voor koffie of chocolademelk naar het oranje koffiehuis!)
Ambiance aan de Rijnkade. Op de Rijnkade zitten sowieso een aantal leuke tentjes naast elkaar: website rijnkade
Ik ben mijn eigen bananenschil
Bario Habana in de Pauwstraat (zijstraat van de Korenmarkt)

http://www.barriohabana.nl/barriohabana/home/

Heerlijk tapas restaurantje in Cubaanse sferen.

Grote lounge zetels, kroonluchters, allemaal kleine zithoekjes, echt een aanrader !

Ook om alleen een borrel te gaan drinken.
Wat dacht je van Juffrouw Janssen? Vind ik zelf een gezellig, knusse eetplek achter de korenmarkt. Tis nogal kitsch wat je daar allemaal ziet (tig zigeunermeisjes en huilende jongetjes aan de muur, maar dat hoort bij dat interieur), maar de sfeer hoort daar wel echt en tis meestal best druk. Beetje krap allemaal, gezellige gastvrouw en lekker eten.

Ik vind het relatief nieuwe biologische eethuis wat achter in de stad (vlakbij musisgarage) zit ook erg lekker! Maar goed, ik hou wel van bio eten. Overigens compleet andere sfeer dan Juffrouw Janssen.

Veplerpoort station is trouwens wel beetej uit het centrum van de stad he. Dan moet je de Steenstraat uitlopen (kan ook met de bus).

In deze hoek van de stad heb je so wie so nog veeeeel meer eettentjes. Dit is de turkse buurt zeg maar, met veel Turkse en Indiase etc. restaurants. Daar zit ook een restaurantje (Look? weet effe niet meer hoe ze heten) en dat is wat meer gericht op de yuppies. Iig een studentenrijke en hippere buurt met apartere eetmogelijkheden.
Haaa, Bij Oma staat ook nog op mijn lijstje!

Spice: lekker, goede kaart, mooi opgemaakte borden, vriendelijke bediening én niet duur. Alleen niet te dicht bij de deur zitten, want daar tochtte het nogal

Ik heb ook een keer bij Look gegeten en vond het er erg leuk en lekker. Wel een beperkte kaart, want ze hebben qua hoofdgerechten iedere dag een vleesgerecht, visgerecht en vegetarisch gerecht.
Peas on earth!
quote:xjetjex schreef op 02 februari 2009 @ 09:15:

Bario Habana in de Pauwstraat (zijstraat van de Korenmarkt)

http://www.barriohabana.nl/barriohabana/home/

Heerlijk tapas restaurantje in Cubaanse sferen.

Grote lounge zetels, kroonluchters, allemaal kleine zithoekjes, echt een aanrader !

Ook om alleen een borrel te gaan drinken. Ik las net bij een andere topic dat het eten daar vaak koud is en slecht. Ik ben er zelf ook al eens geweest. Koude tapas en lang wachten....

Dus dat gaat 'm niet worden. Al ziet het tentje er wel schitterend uit!
Bario Habanna is goed eten, alleen vond ik het lang duren voor er wat kwam (en we waren op dat moment de enige gasten) Wachten was het wel waard trouwens.

Twins vind ik ook gezellig en Robin Hood ook. Geen hoogstandjes qua eten, wel lekker en gezellig.

Werktechnisch reserveer ik nog weleens bij ZilliZilli of La Rusticana (beiden italiaans) daar heb ik goede ervaringen mee.

Eet smakelijk
quote:rapunzel schreef op 01 februari 2009 @ 23:33:

"spice" op de jansplaats!! (en voor koffie of chocolademelk naar het oranje koffiehuis!)Waar vind ik het oranje koffiehuis? Ik kom regelmatig in Arnhem shoppen en drink altijd even een bakje koffie.
quote:Purrrfect schreef op 03 februari 2009 @ 23:29:

[...]

Waar vind ik het oranje koffiehuis? Ik kom regelmatig in Arnhem shoppen en drink altijd even een bakje koffie.

Weet je de scapino te vinden? Als je vanaf daar naar de Eusebius loopt ga je de eerste straat rechts (op de hoek zit een sigarenboer) in dat kleine zijstraatje zit het Oranje koffiehuis.

Zo niet ken je het stuk achter de Bijenkorf? Het Eiland, wederom richting Eusebius, dan linksaf langs toko Rasasari.
Dankjewel, die moet ik kunnen vinden!
Zodra je het zijstraatje hebt gevonden kun je het niet missen. het is klein maar op de gevel staat duidelijk de naam

Nog een duidelijke tip voor locatie vanaf Scapino: Tegenover de ingang van het zijstraatje waren ze aan het slopen en is/was een bouwput (kan zijn dat ze er al aan het bouwen zijn, ben tijdje niet in stad geweest), loop je vanaf de kant van het Eiland tegen de bouwput aan, dan omdraaien en nog eens goed kijken
oranje koffiehuis De koffie is daar heerlijk trouwens!
ik vind salathai aan de rijnkade een heerlijk restaurant maar niet erg goedkoop. Eetcafé deksels maar dat is niet echt in de binnenstad. Oh ja en eetcafé de stoep!! Wel in het centrum en erg lekker en niet te duur!
Ik vind Zeldzaam leuk (Jansplaats), oh en Piaf voor Musis Sacrum, wel van te voren reserveren want vaak helemaal vol. Goed prijs kwaliteit verhouding. Bij oma ben ik een keer geweest, was wel aardig. Rose's aan de Rijnkade ook goed inderdaad. Spice is ok, maar vind ik niet heel bijzonder.
quote:Caylinn schreef op 03 februari 2009 @ 23:26:

La Rusticana

Jáááá!!! Die ken ik wel! Heerlijk! Wel erg duur en voor nu (eten met een vriendin) minder geschikt. Maar wel erg lekker!
Le Grand Royal is ook gezellig restaurantje. Klinkt duur, valt reuze mee. Zit tegenover Amigo's.

En het eerder genoemde Spice is ook leuk en lekker.
Ambiance aan de Rijnkade, Look in het Spijkerkwartier en Paif bij het Musis. Allemaal erg leuk,lekker en niet te duur.
quote:intiem schreef op 02 februari 2009 @ 09:52:

Ik vind het relatief nieuwe biologische eethuis wat achter in de stad (vlakbij musisgarage) zit ook erg lekker! Maar goed, ik hou wel van bio eten. Overigens compleet andere sfeer dan Juffrouw Janssen.

Waar zit dat precies??
Everytime you make a typo, the errorists win.
Piaf, midden op het plein bij het Musis, de MediaMarkt en de V&D is erg leuk. Heel erg gezellig, goede kaart, prima eten, goede bediening en niet al te prijzig. Echt een aanrader.
Gewoon naar Fusion gaan! Leuk, lekker en betaalbaar. Mooie binnentuin ook, maar daar heb je nu niks aan...

http://www.fusion-foodbar.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven