Luchtig kerstdessert
maandag 19 december 2011 om 18:29
Het kerstdessert komt dit jaar voor onze rekening.
Helaas nog steeds geen recept gevonden wat niet te zwaar valt.
Het is voor 15 personen en ik zoek een recept waar je 4 uur of minder bereidingstijd voor nodig hebt.
Iemand ideeen? Met een linkje naar het recept bijv.? Ik ben altijd erg van de plaatjes.
Alvast bedankt voor de reacties.
Helaas nog steeds geen recept gevonden wat niet te zwaar valt.
Het is voor 15 personen en ik zoek een recept waar je 4 uur of minder bereidingstijd voor nodig hebt.
Iemand ideeen? Met een linkje naar het recept bijv.? Ik ben altijd erg van de plaatjes.
Alvast bedankt voor de reacties.
maandag 19 december 2011 om 18:33
Ik heb ooit de yoghurtmousse met amandelkoek gemaakt die Blackdress hier op het forum postte, die was erg lekker, fris en licht. Ik zal eens kijken of ik het recept kan vinden.
Of anders een roodfruitsoepje, met een bolletje yoghurtijs?
Of een omelette siberienne (cake en ijs bedekt met eiwitschuim in de oven bakken, krijg je een heel lekker warm/koud-contrast van)?
Of anders een roodfruitsoepje, met een bolletje yoghurtijs?
Of een omelette siberienne (cake en ijs bedekt met eiwitschuim in de oven bakken, krijg je een heel lekker warm/koud-contrast van)?
maandag 19 december 2011 om 18:36
http://www.ah.nl/recepten ... 1318&proteinSource=overig
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 19 december 2011 om 18:38
Hebbes!
Zoals gezegd overgenomen van Blackdress!
Voor 4 personen
125 gr. eiwit
175 gr. suiker
125 gr. gemalen amandelen
20 gr. gesmolten boter
100 gr. yoghurt
100 gr. creme fraiche
40 gr. poedersuiker
2,5 bl. gelatine, geweekt
1 citroen
1 limoen
100 gr. geklopte slagroom
frambozen naar smaak,
frambozenlikeur
1. Oven voorverwarmen op 180 C.
2. Klop het eiwit in een kom met 50 gr suiker stijf. Meng de gemalen amandelen en de rest van de suiker erdoor. Gevolgd door de gesmolten boter. Schenk dit mengsel in een sjabloon op een bakmat en bak 10 min. Steek de biscuits voorzichtig los.
3. Meng creme fraiche, yoghurt en poedersuiker door elkaar. Verwarm de gelatine in een beetje van het yoghurtmengsel tot het oplost en roer dit door de rest van het mengsel. Breng op smaak met citroen en limoensap en roer door. Schep de geklopte slagroom erdoor en schenk de massa in een bakvorm. Laat 2 uur in de koelkast afkoelen.
4. Marineer de frambozen in poedersuiker, frambozenlikeur en een beetje frambozenpuree.
5. Snijd de afgekoelde yoghurtmousse in mooie porties en verdeel over de borden. Leg de frambozen erop. Bestrooi de amandelbiscuits met poedersuiker en plaats ze op/bij de mousse.
Zoals gezegd overgenomen van Blackdress!
Voor 4 personen
125 gr. eiwit
175 gr. suiker
125 gr. gemalen amandelen
20 gr. gesmolten boter
100 gr. yoghurt
100 gr. creme fraiche
40 gr. poedersuiker
2,5 bl. gelatine, geweekt
1 citroen
1 limoen
100 gr. geklopte slagroom
frambozen naar smaak,
frambozenlikeur
1. Oven voorverwarmen op 180 C.
2. Klop het eiwit in een kom met 50 gr suiker stijf. Meng de gemalen amandelen en de rest van de suiker erdoor. Gevolgd door de gesmolten boter. Schenk dit mengsel in een sjabloon op een bakmat en bak 10 min. Steek de biscuits voorzichtig los.
3. Meng creme fraiche, yoghurt en poedersuiker door elkaar. Verwarm de gelatine in een beetje van het yoghurtmengsel tot het oplost en roer dit door de rest van het mengsel. Breng op smaak met citroen en limoensap en roer door. Schep de geklopte slagroom erdoor en schenk de massa in een bakvorm. Laat 2 uur in de koelkast afkoelen.
4. Marineer de frambozen in poedersuiker, frambozenlikeur en een beetje frambozenpuree.
5. Snijd de afgekoelde yoghurtmousse in mooie porties en verdeel over de borden. Leg de frambozen erop. Bestrooi de amandelbiscuits met poedersuiker en plaats ze op/bij de mousse.