Lunch bestellen Bagels en Beans

15-08-2010 11:27 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort komen 16 mensen hier lunchen, wij hebben het idee om bij de Bagels & Beans losse bagels en creamcheese te bestellen. Dan nog wat lekker beleg ernaast, en mensen kunnen heerlijk lunchen. Maar heeft iemand enig idee hoeveel bagels we pp moeten bestellen. En ik snap dat het ook ligt aan hoeveel iedereen eet .
wat doe je er verder nog bij?

Doe je er bv nog soep bij?

Als je alleen bagels doet 2-3 per persoon. Met een lekkere gevuld soep zou je 1-2 per persoon doen.
Wij doen alleen bagels. Het is nl onze trouwdag en willen er niet teveel werk van maken omdat we daar geen tijd voor hebben.
Als ik hier lunchers krijg reken ik altijd drie broodjes per persoon.

Als iedereen drie broodjes gehad heeft en het is op, jammer, dan mag ik er van uit gaan dat iedereen genoeg gehad heeft. En blijft er over, tja, ook jammer, liever tevel dan te weinig.
668, the neighbour of the Beast
Marels, dat idee heb ik ook :-). Maar het is ook jammer om 3 pp te bestellen maar dat ze zo groot zijn dat de helft maar opgegeten wordt.
Die bagels zijn toch niet zo groot? Dan zou ik er zeker 3 pp doen. Wat je over hebt kan je in je vriezer gooien? Op een trouwdag zou ik niet te weinig willen hebben.

Het is te hopen dat iedereen dat lust trouwens.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bagels zijn er in 6 soorten, we willen van alles door elkaar bestellen qua broodsoort. Creemcheese apart in bakjes, ook meerdere soorten. Voor mensen die dat niet lekker vinden nog ander beleg zoals Filet Amerikan, plakjes kaas, plakjes ham, jam, enz
Oke, dan zou ik idd op 3 pp rekenen.
Ow heerlijk! Zou er 3 per persoon doen. En dan wel verschillende smaken doen. Die met tomaat is erg lekker of met kaneel en rozijnen.

Krijg er gelijk trek in!

Ow en alvast gefeliciteerd hè!
Lekker hoor!

Ik zou er zelf voor een trouwdag waarschijnlijk nog een stuk of wat extra bestellen, voor het geval dat. Dat je zéker weet dat niemand nog een broodje gewild had maar ze op zijn.

Als je niet de ochtend erna op huwelijksreis gaat, heb je anders de volgende dag ook nog een lekker ontbijtje/lunch en je weet zeker dat je niet tekort komt.

Ik vind het een leuk idee trouwens!!
668, the neighbour of the Beast
Doen we 3 pp :-) Komt wel goed want ik wil er max 1tje en mijn verloofdes oma eet ook niet zoveel
Die bagels zijn heel machtig... 3 is zat.

Ik zelf reken altijd 2,5 broodje per persoon.

Vind het doodzonde om weg te gooien.
Ik vind bagels heel erg heftig, het is ontzettend compact materiaal en het beleg is meestal ook fors.

Ik ben een grote eter, maar na 2 zit ik wel vol!
Ik zit na 1 al propvol.
Ik zou er toch gewoon 3 pp doen, het lijkt me zo knullig als je tekort hebt. En volgens mij kun je wat je over hebt prima invriezen, of de volgende dag opeten/
Ik zou er voor de zekerheid ook wat gewone broodjes naast leggen want ik ken een aantal mensen die bagels niet lekker vinden.
Ik heb dat ook een keer voor een grote groep gedaan en me giga verkeken. Mensen aten zeker niet meer dan 2 bagels pp, de meesten namen er zelfs maar 1. Ik ben zelf een hele grote eter en ik kwam ook niet verder dan 2 bagels en toen zat ik echt propvol. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we belegde bagels hadden besteld bij bagels en beans en de vulling was zeer rijkelijk, dat scheelt wel. We hadden er overigens ook allemaal sapjes bij besteld. Erg lekker allemaal.

3 p.p. is dus gegarandeerd meer dan genoeg. Na mijn ervaring zou ik voor 2 1/2 p.p. gaan....
quote:dolfje schreef op 15 augustus 2010 @ 12:04:

Ik zou er voor de zekerheid ook wat gewone broodjes naast leggen want ik ken een aantal mensen die bagels niet lekker vinden.Dat wilde ik ook net posten. Dan zou ik zelf van die witte en bruine minibolletjes doen (wel van de bakker, niet van AH)
Ja, hebben we ook al over gedacht. Zou mijn verloofde of de cm's wel even kunnen halen in de ochtend. Ik vind ze zelf ook erg vullend :-). Maar de witte en bruine bagels zijn toch niet zo anders qua deeg dan brood?

Belegde doen we niet omdat het alleen maar fout kan gaan qua beleg . Veel mensen met voorkeuren dus erg lastig in te schatten.

Bedankt trouwens voor jullie commentaar!
quote:Legpuzzel schreef op 15 augustus 2010 @ 12:11:

Ja, hebben we ook al over gedacht. Zou mijn verloofde of de cm's wel even kunnen halen in de ochtend. Ik vind ze zelf ook erg vullend :-). Maar de witte en bruine bagels zijn toch niet zo anders qua deeg dan brood?

Ikzelf vind de witte en bruine exact hetzelfde smaken als een normaal hard broodje. Hij schijnt toch net iets anders te zijn, doordat hij in water gedompeld is voor het bakken, maar het smaakverschil proef ikzelf in ieder geval niet....
Ik vind het zelf vrij 'vast/machtig' deeg.

Alvast veel plezier gewenst voor 'jullie' dag.

Oh ja, nog een kleine tip. Weet niet of het 'uit het vuistje' lunchen wordt of zittend met bestek. Voor mensen met een kunstgebit is het niet altijd weggelegd om zulke (dikkere) broodjes uit het vuistje te eten.
Thee, daar hebben we nog niet heel sterk over nagedacht. We willen onze eettafel gebruiken om alles op uit te stallen en om oma aan te zetten. Voor de rest zijn de mensen niet heel oud, dus kunnen ze op de bank of buiten zitten. We gaan bordjes met bestek klaar leggen zodat de broodjes in handige stukken gesneden kunnen worden. Dan moet het wel lukken denk ik?
B&B heeft ook heerlijke koekjes en muffins. Misschien leuk voor na de lunch?
quote:Legpuzzel schreef op 15 augustus 2010 @ 12:25:

Thee, daar hebben we nog niet heel sterk over nagedacht. We willen onze eettafel gebruiken om alles op uit te stallen en om oma aan te zetten. Voor de rest zijn de mensen niet heel oud, dus kunnen ze op de bank of buiten zitten. We gaan bordjes met bestek klaar leggen zodat de broodjes in handige stukken gesneden kunnen worden. Dan moet het wel lukken denk ik?Klinkt prima!! Haha, moet je nog lang geduld hebben ?
Als je beleg en bagels apart wilt zou ik het niet bij Bagels and Beans bestellen, maar bij een gewoon cateringbedrijf of een goede bakker en beleg apart kopen.

Bagels and beans is errug duur en natuurlijk prima te doen als je er af en toe eens eet, maar zo speciaal zijn de bagels daar ook weer niet, het is meer het beleg wat het altijd zo speciaal maakt.

En bij een bakker wat dan goedkoper is kan je dan makkelijk genoeg bagels inslaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven