Maak je eigen top 10 lekkerste snacks.
zondag 1 juni 2008 om 00:22
Dames,
wat een rijkdom, het is kwart voor 12, je hebt trek en de snackbar is nog open. Ik scoorde 2 kroketten. Heerlijk.
Alles uit de snackbar vind ik lekker, de halve kip uitgezonderd. Wat vinden jullie lekker van 1 tot 10? Graag merken erbij! In Amsterdam vermeld je tijdens de bestelling de merknaam van de kroket, anders vragen ze het je. Ik weet niet hoe dat is onder de grote rivieren. Overigens is Amsterdam Noord the place to be voor de kroket (alle Febo kroketten en de kroketten van coldfood (van Dobben en Kwekkeboom) komen hier vandaan (Coldfood zit in Oostzaan, oke).
1. De bamsa (bamischijf met gladde buitenkant en satesaus er in, onbekend in Amsterdam, wel in Leiden).
2. Febo satekroket.
3. Pikanto met satehsaus.
4. Gehaktstaaf van van Oers (te koop bij sommige tankstations, is ook een oranjekleurige saus bij, hmmm).
5. Patat oorlog (smullers op het Centraal Station in Amsterdam heeft verukkelijke patat).
6. van Dobben rundvleeskroket.
7,. Loempia.
8. Zo'n slaatje van de snackbar.
9. Truffel chocolade softijs van de Febo.
10. Bamischijf.
Ooooo wat is dit toch pervers lekker allemaal.
Nou jullie.
wat een rijkdom, het is kwart voor 12, je hebt trek en de snackbar is nog open. Ik scoorde 2 kroketten. Heerlijk.
Alles uit de snackbar vind ik lekker, de halve kip uitgezonderd. Wat vinden jullie lekker van 1 tot 10? Graag merken erbij! In Amsterdam vermeld je tijdens de bestelling de merknaam van de kroket, anders vragen ze het je. Ik weet niet hoe dat is onder de grote rivieren. Overigens is Amsterdam Noord the place to be voor de kroket (alle Febo kroketten en de kroketten van coldfood (van Dobben en Kwekkeboom) komen hier vandaan (Coldfood zit in Oostzaan, oke).
1. De bamsa (bamischijf met gladde buitenkant en satesaus er in, onbekend in Amsterdam, wel in Leiden).
2. Febo satekroket.
3. Pikanto met satehsaus.
4. Gehaktstaaf van van Oers (te koop bij sommige tankstations, is ook een oranjekleurige saus bij, hmmm).
5. Patat oorlog (smullers op het Centraal Station in Amsterdam heeft verukkelijke patat).
6. van Dobben rundvleeskroket.
7,. Loempia.
8. Zo'n slaatje van de snackbar.
9. Truffel chocolade softijs van de Febo.
10. Bamischijf.
Ooooo wat is dit toch pervers lekker allemaal.
Nou jullie.
maandag 2 juni 2008 om 09:31
1. zelfgefrituurde patat met kipkruiden en joppiesaus
2. zelfgemaakte hamburger op een bolletje, met sla, tomaat, komkommer, uitjes, champs. En veeeeel mayo en curry (Oliehoorn curry!)
3. pitabroodje kaas / ananas met whiskey-cockailsaus
4. kroketburger met appelmoes
5. mini-kaassoufles (wel met veeeel kaasvulling) gedoopt in mayo-curry
6. broodje kipshoarma met kaas en ananas
7. frikandel speciaal
8. garnalenkroket
9. milkshake aardbei (niet te zoet!)
10. Ben&Jerry's ijs met crunch, cookies, brownies, caramel.
2. zelfgemaakte hamburger op een bolletje, met sla, tomaat, komkommer, uitjes, champs. En veeeeel mayo en curry (Oliehoorn curry!)
3. pitabroodje kaas / ananas met whiskey-cockailsaus
4. kroketburger met appelmoes
5. mini-kaassoufles (wel met veeeel kaasvulling) gedoopt in mayo-curry
6. broodje kipshoarma met kaas en ananas
7. frikandel speciaal
8. garnalenkroket
9. milkshake aardbei (niet te zoet!)
10. Ben&Jerry's ijs met crunch, cookies, brownies, caramel.
maandag 2 juni 2008 om 10:50
1. Sushi, deze steekt met kop en schouders boven de rest uit.
2. Broodje falafel met humus
3. Soort pannenkoek van bladerdeeg. Ben even de naam kwijt. Is een snack uit Jemen, maar wordt onder andere gegeten in Israel.
4. Raspatat met AH huismerk mayo en Heinz tomatenketchup
5. Quarterpounder van de Mac
6. Vlammetjes
7. Kettle chips
8. Swirl
9. ...
10. ...
2. Broodje falafel met humus
3. Soort pannenkoek van bladerdeeg. Ben even de naam kwijt. Is een snack uit Jemen, maar wordt onder andere gegeten in Israel.
4. Raspatat met AH huismerk mayo en Heinz tomatenketchup
5. Quarterpounder van de Mac
6. Vlammetjes
7. Kettle chips
8. Swirl
9. ...
10. ...
maandag 2 juni 2008 om 11:17
quote:fatalflower schreef op 01 juni 2008 @ 01:23:
je weet dat in bijna alle kroketten een edel diersoort is verwerkt?
Het Paard...
Van dat lijstje met al dat dood vlees, krijg ik braakneigingen, was dat een mortuarim waar je geshopt hebt? je zei het zelf al persvers
Naast de borstvoedings maffia hebben we ook een Anti vlees Gestapo op het forum ?
Gezellie.
je weet dat in bijna alle kroketten een edel diersoort is verwerkt?
Het Paard...
Van dat lijstje met al dat dood vlees, krijg ik braakneigingen, was dat een mortuarim waar je geshopt hebt? je zei het zelf al persvers
Naast de borstvoedings maffia hebben we ook een Anti vlees Gestapo op het forum ?
Gezellie.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 2 juni 2008 om 11:44
quote:borodini schreef op 02 juni 2008 @ 11:17:
[...]
Gezellie.Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten borodini, deze manier van reageren lijkt verdacht veel op borstvoedingsmaffia! Misschien is mevrouw anti-vlees omdat ze bang is dat er anders sporen van in de bv komen en das natuurlijk heel gevaarlijk met het oog op toxoplasmose
[...]
Gezellie.Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten borodini, deze manier van reageren lijkt verdacht veel op borstvoedingsmaffia! Misschien is mevrouw anti-vlees omdat ze bang is dat er anders sporen van in de bv komen en das natuurlijk heel gevaarlijk met het oog op toxoplasmose
maandag 2 juni 2008 om 11:47
maandag 2 juni 2008 om 12:41
quote:misschicken schreef op 02 juni 2008 @ 11:47:
[...]
Wat is een pescovegetariërt? En waardeert jouw vriend dat extra speciale likkie kwijl op zijn voer?
hahaha
Wisten jullie btw dat kroketten van jonge schattige pony's het malste en dus het lekkerst is ?
[...]
Wat is een pescovegetariërt? En waardeert jouw vriend dat extra speciale likkie kwijl op zijn voer?
hahaha
Wisten jullie btw dat kroketten van jonge schattige pony's het malste en dus het lekkerst is ?
maandag 2 juni 2008 om 12:43
quote:Marieke1981 schreef op 02 juni 2008 @ 11:44:
[...]
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten borodini, deze manier van reageren lijkt verdacht veel op borstvoedingsmaffia! Misschien is mevrouw anti-vlees omdat ze bang is dat er anders sporen van in de bv komen en das natuurlijk heel gevaarlijk met het oog op toxoplasmose ik mag hopen idd dat deze dame haar eventuele kinderen minstens 4 jaar lang zelf voedt. Je wil niet weten hoe slecht fv is, voor het kind, maar denk eens aan de producktie, wat dat allemaal doet met het millieu, en dus indirekt ook met dieren.
[...]
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten borodini, deze manier van reageren lijkt verdacht veel op borstvoedingsmaffia! Misschien is mevrouw anti-vlees omdat ze bang is dat er anders sporen van in de bv komen en das natuurlijk heel gevaarlijk met het oog op toxoplasmose ik mag hopen idd dat deze dame haar eventuele kinderen minstens 4 jaar lang zelf voedt. Je wil niet weten hoe slecht fv is, voor het kind, maar denk eens aan de producktie, wat dat allemaal doet met het millieu, en dus indirekt ook met dieren.
maandag 2 juni 2008 om 12:46
quote:borodini schreef op 02 juni 2008 @ 12:41:
[...]
hahaha
Ghehehe
Mijn kind zag gisteren vanaf de achterbank lammetjes in de wei lopen. Haar commentaar: Hmmmm lamskebab! (zwaar allochtoon accent erbij denken)
[...]
hahaha
Ghehehe
Mijn kind zag gisteren vanaf de achterbank lammetjes in de wei lopen. Haar commentaar: Hmmmm lamskebab! (zwaar allochtoon accent erbij denken)
maandag 2 juni 2008 om 12:47
quote:borodini schreef op 02 juni 2008 @ 12:43:
[...]
ik mag hopen idd dat deze dame haar eventuele kinderen minstens 4 jaar lang zelf voedt. Je wil niet weten hoe slecht fv is, voor het kind, maar denk eens aan de producktie, wat dat allemaal doet met het millieu, en dus indirekt ook met dieren.Vertel eens?
[...]
ik mag hopen idd dat deze dame haar eventuele kinderen minstens 4 jaar lang zelf voedt. Je wil niet weten hoe slecht fv is, voor het kind, maar denk eens aan de producktie, wat dat allemaal doet met het millieu, en dus indirekt ook met dieren.Vertel eens?
maandag 2 juni 2008 om 13:16
Ik kan niet meteen een top tien maken, want ik zou niet weten wat er op welke plaats zou moeten, maar in het kader van de lekkere snacks:
* broodje shoarma met tomaat-uiensaus van dizinghoff bij het hoofddorpplein in Amsterdam. Goddelijk.
* Verse haring met uitjes en zuur van Karel de Boer op het Osdorpplein
* Kibbeling. En andere gefrituurde visjes.
* kwekkeboomkroket. En dan het liefst op een supervers wit bolletje met heel veel van die luycks mosterd erbij...
*Van Dobbe bitterbal
*grilburger van de febo
* een whopper van burger king
* de turkse pizza van het zaakje op de hoek bij mijn oude huis, in bos en lommer.
* broodje braadworst met knoflooksaus van boer geert op de Ten Katemarkt.
en nummer 10 weet ik niet. Ik weet wel heel erg veel lekkere dingen, maar dat zijn geen 'snacks'.
* broodje shoarma met tomaat-uiensaus van dizinghoff bij het hoofddorpplein in Amsterdam. Goddelijk.
* Verse haring met uitjes en zuur van Karel de Boer op het Osdorpplein
* Kibbeling. En andere gefrituurde visjes.
* kwekkeboomkroket. En dan het liefst op een supervers wit bolletje met heel veel van die luycks mosterd erbij...
*Van Dobbe bitterbal
*grilburger van de febo
* een whopper van burger king
* de turkse pizza van het zaakje op de hoek bij mijn oude huis, in bos en lommer.
* broodje braadworst met knoflooksaus van boer geert op de Ten Katemarkt.
en nummer 10 weet ik niet. Ik weet wel heel erg veel lekkere dingen, maar dat zijn geen 'snacks'.
maandag 2 juni 2008 om 15:02
Ja ik zat alleen maar lekkers uit een snackbar te bedenken maar grote afwezigen in mijn lijstje daardoor zijn o.a.
Sushi, Pitabroodjes met lekkers gevuld (van kaas tot gehaktballetjes tot krokante kip allemaal met een lekker sausje). Vietnamese loempia met rode saus. Turkse pizza was ik nog vergeten.
Roti rol is heerlijk maar dat is toch geen snack? Bij mij gewoon een hoofdgerecht. Idem tortilla en burrito, heerlijk maar geen snack dacht ik. Wat ook lekker is, gebakken banaan (bij een chinees restaurant hier erg lekker).
Nou ik zal wel weer meer zijn vergeten. Ik krijg trek van dit topic, dat weet ik wel. Gisteravond met beretrek naar bed gegaan, ik had niets in huis. Morgen ga ik weer wat lekkers halen denk ik.
Sushi, Pitabroodjes met lekkers gevuld (van kaas tot gehaktballetjes tot krokante kip allemaal met een lekker sausje). Vietnamese loempia met rode saus. Turkse pizza was ik nog vergeten.
Roti rol is heerlijk maar dat is toch geen snack? Bij mij gewoon een hoofdgerecht. Idem tortilla en burrito, heerlijk maar geen snack dacht ik. Wat ook lekker is, gebakken banaan (bij een chinees restaurant hier erg lekker).
Nou ik zal wel weer meer zijn vergeten. Ik krijg trek van dit topic, dat weet ik wel. Gisteravond met beretrek naar bed gegaan, ik had niets in huis. Morgen ga ik weer wat lekkers halen denk ik.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 2 juni 2008 om 17:01
OK, de Nederlandse snackbar laten we even buiten beschouwing, er zijn ook buitenlandse heerlijkheden. In willekeurige volgorde:
1. Broodje bakkeljauw
2. Broodje Surinaamse bloedworst (heel erg zielig maar ook lekker)
3. De Turkse pizza
4. Het broodje falafel
5. Het ijs van banketbakkerij van der Linden (zeer Amsterdams).
1. Broodje bakkeljauw
2. Broodje Surinaamse bloedworst (heel erg zielig maar ook lekker)
3. De Turkse pizza
4. Het broodje falafel
5. Het ijs van banketbakkerij van der Linden (zeer Amsterdams).