Maak je eigen top 10 lekkerste snacks.

04-07-2008 08:51 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

wat een rijkdom, het is kwart voor 12, je hebt trek en de snackbar is nog open. Ik scoorde 2 kroketten. Heerlijk.

Alles uit de snackbar vind ik lekker, de halve kip uitgezonderd. Wat vinden jullie lekker van 1 tot 10? Graag merken erbij! In Amsterdam vermeld je tijdens de bestelling de merknaam van de kroket, anders vragen ze het je. Ik weet niet hoe dat is onder de grote rivieren. Overigens is Amsterdam Noord the place to be voor de kroket (alle Febo kroketten en de kroketten van coldfood (van Dobben en Kwekkeboom) komen hier vandaan (Coldfood zit in Oostzaan, oke).

1. De bamsa (bamischijf met gladde buitenkant en satesaus er in, onbekend in Amsterdam, wel in Leiden).

2. Febo satekroket.

3. Pikanto met satehsaus.

4. Gehaktstaaf van van Oers (te koop bij sommige tankstations, is ook een oranjekleurige saus bij, hmmm).

5. Patat oorlog (smullers op het Centraal Station in Amsterdam heeft verukkelijke patat).

6. van Dobben rundvleeskroket.

7,. Loempia.

8. Zo'n slaatje van de snackbar.

9. Truffel chocolade softijs van de Febo.

10. Bamischijf.

Ooooo wat is dit toch pervers lekker allemaal.

Nou jullie.
quote:shining schreef op 01 juni 2008 @ 14:22:

Das heeeeeeeeeel lekker

[afbeelding]raspatat
quote:Marieke1981 schreef op 01 juni 2008 @ 01:50:

tjongejonge fatalflower, wat bevestig jij mijn vooroordelen ten opzichte van vegetariërs (dat het nooit het enige lastige aan ze is en je er altijd bij het eerste contact achter komt) heus niet alle vega's zijn zo hoor *pruilt*
quote:lindy schreef op 01 juni 2008 @ 14:24:

1) Patat oorlog met uitjes van die frituur in de Voetboogstraat. De allerbeste frieten ever.

Ik weet niet of het dezelfde snackbar is, maar dat ik op de Herengracht werkte hadden ze het over de beste patat van Amsterdam. Ik heb net even gegoogled en volgens mij was dat die in de Voetboogstraat.

Ik liep van de herengracht, richting koningsplein, dan het straatje in om naar de Kalverstraat te lopen en dan net voor de Kalverstr. het straatje aan je linkerkant. Snackbar is het dacht ik niet want verkopen ze niet alleen patat? Ook geen zaak waar je naar binnen loopt maar een soort loket aan de straatkant.

De lekkerste patat die ik ooit heb gehad. In mijn lijstje staat Febo maar was deze even vergeten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nog nooit raspatat gegeten. Ook nog nooit gezien. Ik dacht dat dit koud raspatat was;

nee kan geen plaatje vinden. Van die slierten die uit een machine komen, gesuikerd, nou ja, maakt niet uit. Van die lange slierten, hier in het westen zie ik ze nooit maar wel eens gezien in maastricht enzo.
.
quote:lindy schreef op 01 juni 2008 @ 16:43:

Ja, dat is 'm Mylene. De állerlekkerste patat!Absoluut mee eens!!!!
quote:mylenevalerie schreef op 01 juni 2008 @ 16:24:

[...]

Ik weet niet of het dezelfde snackbar is, maar dat ik op de Herengracht werkte hadden ze het over de beste patat van Amsterdam. Ik heb net even gegoogled en volgens mij was dat die in de Voetboogstraat.

Ik liep van de herengracht, richting koningsplein, dan het straatje in om naar de Kalverstraat te lopen en dan net voor de Kalverstr. het straatje aan je linkerkant. Snackbar is het dacht ik niet want verkopen ze niet alleen patat? Ook geen zaak waar je naar binnen loopt maar een soort loket aan de straatkant.

De lekkerste patat die ik ooit heb gehad. In mijn lijstje staat Febo maar was deze even vergeten.

Ja dat is inderdaad de Voetboogsteeg MV.

Ga even op raspatat googlen want weet nog steeds niet wat het is. Plaatje helpt ook niet echt
Aha, soort aardappelpuree en dan gefrituurd. Hmmm, klinkt niet zo.
Gevonden wat ik dacht dat raspatat was. In mijn mexicaans kookboek staat het.

Churros heet het. Even een plaatje van internet geleend hoe dat eruit ziet.

Ook nog met chocoladesaus.

Maar dat is zoet! Raspatat volgens mij niet? Die churro's zijn ook lekker trouwens.
quote:Yamuna schreef op 01 juni 2008 @ 16:11:

[...]

heus niet alle vega's zijn zo hoor *pruilt*Weet ik Yamuna, daarom noemde ik het zelf ook al 'vooroordelen'.
Ik hou helemaal niet van zo van eten van de snackbar, maar van wel van snacken:

1: pita falafel van maoz met alles erop een eraan

2: turkse pizza van turks bakkertje hier om de hoek

3: zelfgemaakte patat

4: zelfgemaakte pizza

5: nootjes

6: kaasjes

7: dadels, vijgen, gedroogde abricozen

8: olijven, gevulde pepertjes

9: sateetje van de Indonees

10: broodje filet americain van de slager
1. Smullers patat met (waarom oh waarom heeft die in Utrecht de frietsoort veranderd? Nu haal ik alleen nog als ik in A'dam ben.)

2. Frietje met dé frietsaus van McDonalds

3. BigMac

4. Broodje Falafel van Maoz

5. Frietje oorlog zonder uitjes van de snackbar hier om de hoek.

6. Cheeseburger van de Mac

7. Broodje kaassoufle met pindasaus

8. Pitabroodje kaas

9. Broodje shaorma

10 ehhh bamihap dan maar?
Marieke wat kan jou 1 mening, uit 17 miljoen meningen nou schelen, ik noem het geen vooroordeel maar een mening.

Bovendien was het humoristisch bedoelt naar Toon!

Nee Toon, afkafferen is een akelig woord hoor, beetje stangen op de late avond of vroege ochtend, je weet beter....toch?

Bovendien zou ik niet durven tegen Toon en zijn toontje tegen mij

Trouwens ik ben helemaal niet veggie, eet me soms gans aan visjes en schelpdiertjes. En voor mijn huisgenoten heb ik net biefstukjes gebakken, alleen eet ik die niet mee, gewoon omdat ik geen vleester ben, ik lust geen vlees.

Mensen zijn alleseters dus ook vleeseters gezien onze hoektanden. Wisten jullie overigens dat vlees pas na 5 dagen verteert is, en dan pas je systeem verlaat.

mijn snacks zijn: garnalen kroketten, maoz falaffel, kaaskroketten en patat van de smullers centraal station .

Groot ijsbeker van caramel en chocolade en veel saus met echte slagroom!

en soms ben ik weleens jaloers op degene die zo lekker een frikandel eten met al die sausjes, ziet er echt smakkelijk uit.
Alles is niets, Niets is alles
quote:fatalflower schreef op 01 juni 2008 @ 19:20:

Marieke wat kan jou 1 mening, uit 17 miljoen meningen nou schelen, ik noem het geen vooroordeel maar een mening.

Bovendien was het humoristisch bedoelt naar Toon!

Nee Toon, afkafferen is een akelig woord hoor, beetje stangen op de late avond of vroege ochtend, je weet beter....toch?

Bovendien zou ik niet durven tegen Toon en zijn toontje tegen mij

Of je hebt een heel vreemd (niet grappig) gevoel voor humor, of je bent hier aan het terugkrabbelen....
quote:Star schreef op 01 juni 2008 @ 17:33:

Aha, soort aardappelpuree en dan gefrituurd. Hmmm, klinkt niet zo.

Maar het is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

En nee, je eet het niet met chocoladesaus.
quote:mylenevalerie schreef op 01 juni 2008 @ 16:28:

Nog nooit raspatat gegeten. Ook nog nooit gezien. Ik dacht dat dit koud raspatat was;

nee kan geen plaatje vinden. Van die slierten die uit een machine komen, gesuikerd, nou ja, maakt niet uit. zo.Hahaha, inderdaad slierten die uit een machine komen, maar niet gesuikerd.
quote:Yamuna schreef op 01 juni 2008 @ 16:08:

[...]

raspatat

Kijk. Wij begrijpen elkaar.

( psst, nog gefeliciteerd trouwens)
Van dat lijstje met al dat dood vlees, krijg ik braakneigingen, was dat een mortuarim waar je geshopt hebt? je zei het zelf al persvers

Klinkt niet echt lachewekkend, maar goed.
Wat een rot-topic is dit. Zit ik hier in Zwitserland en dan zie ik al die lekkere dingen voorbij komen waarvan ik hier alleen maar kan dromen.

Maar goed, daar komt mijn top-10

- babi pangang spek, saus apart

- patatje oorlog

- patat speciaal

- kroket (interesseert me niet wat voor merk)

- frikandel speciaal

- Kentuckey Fried Chicken (zo'n grote emmer)

- broodje kippelever van de Surinamer

- broodje kouseband met garnalen (inderdaad van de Surinamer)

- broodje zout vlees (Ja alweer van de S. )

- sate (gewoon van de frietboer)

- broodje haring met uitjes

- kibbeling

- gebakken hom en kuit

Het zijn er meer dan 10 en ik kan nog wel even doorgaan, maar dat is zo vervelend en saai voor jullie .

Volgende week vrijdag ga ik trouwens naar Bern. Nederland speelt dan tegen Frankrijk daar en ze hebben in het centrum van die grote schermen opgesteld. Ik geef niet zo veel om voetbal, maar ik heb gehoord dat er misschien kroketten en haringen verkocht worden op straat. Duim voor me.
tjongejonge fatalflower, wat bevestig jij mijn vooroordelen ten opzichte van vegetariërs (dat het nooit het enige lastige aan ze is en je er altijd bij het eerste contact achter komt) hier even in twee zinnen!

Ik heb het niet over vegetariërs in mijn posting staat ook niet dat ik een vegetariër ben, dat is jouw vooroordeel.

En natuurlijk mag jij jouw mening hebben, dat is er ook eentje uit de 17 miljoen! Verder vind ik het niet zo interessant of belangrijk om een hot item te maken van een snack, die moet je gewoon lekker op eten!
Alles is niets, Niets is alles
quote:fatalflower schreef op 01 juni 2008 @ 23:00:

tjongejonge fatalflower, wat bevestig jij mijn vooroordelen ten opzichte van vegetariërs (dat het nooit het enige lastige aan ze is en je er altijd bij het eerste contact achter komt) hier even in twee zinnen!

Ik heb het niet over vegetariërs in mijn posting staat ook niet dat ik een vegetariër ben, dat is jouw vooroordeel.

En natuurlijk mag jij jouw mening hebben, dat is er ook eentje uit de 17 miljoen! Verder vind ik het niet zo interessant of belangrijk om een hot item te maken van een snack, die moet je gewoon lekker op eten!

Ik weet niet hoe ik moet discusseren met iemand die steeds op haar woorden terug komt op het moment dat iemand er tegenin gaat....
anoniem_60102 wijzigde dit bericht op 02-06-2008 00:20
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Onzin in die zin dat je alle rokers dezelfde gedachtegang toeschuift.

Er zullen idd een hele hoop veel weerstand bieden.

Tsja,een verslaafde wordt snel opstandig als je zijn verslavings behoefte bemoeilijkt.

Maar niet allemaal dus.
quote:Antonio schreef op 01 juni 2008 @ 12:19:

Ik zou het een uitdaging vinden dat vegetariers eens een goede snackbar (of keten) op touw zetten. Ik vermoed dat ze nog succesvol zouden zijn ook, lekkere broodjes falafel, goede salades, dat gaat lopen.

Goed idee eigenlijk. Ik heb heel kort in Amsterdam gewoond en daar had de snackbar aan de overkant heerlijke groentenkroketten. En nog een aantal dingen (vegetarische loempia's bijv.). En er waren zo wel meer zaken in die omgeving. Maar in de middelgrote stad waar ik nu woon, heb ik nog geen enkele snackbar kunnen ontdekken die die dingen verkoopt. De groentenburger van MacDonalds wordt hier ook niet meer verkocht. Nu is dit ook een erg vegetariër-onvriendelijke stad, er zijn nog steeds een boel restaurants zonder vegetarische gerechten op het menu of met slechts 1 keuze.

Bovendien wordt bij alle snackbars de kaassoufflés e.d. gewoon in hetzelfde vet gegooid als de frikadellen enzo. Dat vind ik eigenlijk ook niet zo prettig, maar daar probeer ik maar niet over na te denken

Volgens mij kunnen jullie wel ontzettend lekker snacken als ik het zo lees. Ik zou bijna jaloers worden
Ik ben een pescovegetarier.

Maat zit altijd te kwijlen boven de fricandel speciaal van mijn vriend (ook boven zijn bitterballen trouwens).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven