Mais van het land

05-09-2010 21:03 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

vandaag onder het wandelen met de honden plukte mijn vriend een maiskolfje van het land om te kijken of ze al rijp zijn. Ik vind het zonde om zo'n ding dan maar op de grond te gooien, dus mee naar huis genomen. Maar nu vroeg ik me af: kan ik die gewoon koken en eten? Ik las dat het vaak mais is voor het vee, maar is het ongezond ofzo om die mais te eten of is ie gewoon iets minder lekker dan de suikermais?
quote:Firene schreef op 05 september 2010 @ 21:48:

[...]

Wat een belachelijke reactie, je neemt iets mee dat van een ander is, wat is jouw definitie van jatten dan? En hoe ziet een stereotype boerin eruit trouwens?Ik heb klompen
668, the neighbour of the Beast
Eens met Marels. Hier in de polder zie je regelmatig mensen die in het voorjaar leuk een boeketje tulpen gaan plukken op het land. Want ach, er staan er zoo veul!

Ik haal mijn uien, aardappels, kool, stoofperen, appels en eieren ook bij de boer vandaan. Bij het kraampje op zijn oprit. Dan betaal ik een euro voor een grote zak uien. Er staat zo'n bakje bij voor het geld. En zelfs daar presteren mensen het om die zak met uien mee te nemen zonder betalen.

Ik zie niet waarom dat wel stelen is, en van het land halen niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Poezewoes schreef op 05 september 2010 @ 21:50:

Eens met Marels. Hier in de polder zie je regelmatig mensen die in het voorjaar leuk een boeketje tulpen gaan plukken op het land. Want ach, er staan er zoo veul!

Ik haal mijn uien, aardappels, kool, stoofperen, appels en eieren ook bij de boer vandaan. Bij het kraampje op zijn oprit. Dan betaal ik een euro voor een grote zak uien. Er staat zo'n bakje bij voor het geld. En zelfs daar presteren mensen het om die zak met uien mee te nemen zonder betalen.

Ik zie niet waarom dat wel stelen is, en van het land halen niet.klopt klopt, of zelfs erger; ze halen het bakje met geld ook eventjes leeg.
quote:Poezewoes schreef op 05 september 2010 @ 21:50:

Ik zie niet waarom dat wel stelen is, en van het land halen niet.klopt klopt, of zelfs erger; ze halen het bakje met geld ook eventjes leeg.
Doe ik ook altijd Poez, heerlijk.

En wij hebben hier de beste aardbeienboer van het land, ik zweer het je

Kost allemaal niks, terwijl de boer er in verhouding veel meer op verdient dan wanneer je spul van dezelfde boer in de winkel zou kopen.
quote:Marels schreef op 05 september 2010 @ 21:34:

Dan maar een boerin. Ik vind het gewoon weer nergens over gaan. Iets met grenzen en respect voor het eigendom van een ander.

Ik ga toch ook niet bij jou uit de tuin bloemen of fruit plukken om te kijken of ze al klaar zijn? Waarom mag dat bij een boer op zijn land dan wel?Ik heb dit helaas meegemaakt, dat een kerel met zijn 2 koters ( serieus!) bij mij in de tuin walnoten ging rapen...
quote:Marels schreef op 05 september 2010 @ 21:50:

[...]

Ik heb klompen O dan ben je inderdaad wel de stereotype boerin ja haha. Maar dan nog wil ik weten hoe dat uit je reactie te zien was
weer dubbel...
Joh, er zijn er hier zelfs al die camerabewaking bij hun stalletje gezet hebben. 't Is eigenlijk te triest voor woorden.
quote:ardni schreef op 05 september 2010 @ 21:31:

[...]

Je reageert als een stereotype boerin , maak je niet zo druk.

Niemand is hierdoor gekwetst, de boer lijdt geen verlies.Jatten vind ik wel een groot woord hoor

.Dus jij vind het ook prima als iemand wat paprika's meeneemt van jouw volkstuin? Of even jouw basilicum komt snoeien in jouw achtertuin?
Belachelijk Zam....

En Firene, ik woon in Zeeland, in één van de kleine dorpjes, daar is het heel normaal dat men nog op klompen loopt. Hoef je niet eens klederdracht voor te dragen
Hier nog een boerendochter .

Eens met Marels en Lazyme. Het gaat er niet om of het 1 kolfje is of 5 vuilniszakken vol. Het gaat om het idee. Je neemt uit de supermarkt ook niet een pak melk mee, voor niks, omdat er nog 50 staan en de supermarkteigenaar daar zijn geld mee gaat verdienen en dat ene pak niet gaat missen.

Het - in dit geval mais - is niet van jou, maar van iemand die daar zijn inkomen uit gaat halen, daar blijf je vanaf.

Van huis uit weet ik nog heel goed de ergernis van mijn vader en ook de brutaliteit van 'burgers' uit de buurt (en dat was dan een andere categorie dan TO, die er niet perse op uit was om lekker gratis aan dat kolfje mais te komen) die echt enorme hoeveelheden aardappels kwamen halen uit het land. Dan miste mijn vader ineens hele hoeken, die gewoon leeggehaald waren.

Foei, Ainne, jij plukt toch geen bramen in het bos! *Zwaaizwaai*

Ik krijg nu wel trek in een maiskolf trouwens..
Marels, ik woon midden in de stad en dochter en ik hebben ook klompen hoor. Heel handig voor om het huis.

Maar ja, ik ben dan ook van boerenkomaf...
Ik vind ze ook nogal handig voor in de tuin enzo. Ze staan dan ook bij de achterdeur

Ine, dat dus. Helemaal eensch.
quote:Ine schreef op 05 september 2010 @ 21:58:

Hier nog een boerendochter .

Eens met Marels en Lazyme. Het gaat er niet om of het 1 kolfje is of 5 vuilniszakken vol. Het gaat om het idee. Je neemt uit de supermarkt ook niet een pak melk mee, voor niks, omdat er nog 50 staan en de supermarkteigenaar daar zijn geld mee gaat verdienen en dat ene pak niet gaat missen.

Het - in dit geval mais - is niet van jou, maar van iemand die daar zijn inkomen uit gaat halen, daar blijf je vanaf.

Van huis uit weet ik nog heel goed de ergernis van mijn vader en ook de brutaliteit van 'burgers' uit de buurt (en dat was dan een andere categorie dan TO, die er niet perse op uit was om lekker gratis aan dat kolfje mais te komen) die echt enorme hoeveelheden aardappels kwamen halen uit het land. Dan miste mijn vader ineens hele hoeken, die gewoon leeggehaald waren.

Foei, Ainne, jij plukt toch geen bramen in het bos! *Zwaaizwaai*

Ik krijg nu wel trek in een maiskolf trouwens..haha zo herkenbaar!
Hier zijn het vooral Belgen trouwens. Struinen heel het land over, bah.
Ik ben niet van boeren komaf, maar heb wel klompen in de bijkeuken staan. Ja, je moet wat als je op het platteland woont.
quote:Firene schreef op 05 september 2010 @ 21:48:

[...]

Wat een belachelijke reactie, je neemt iets mee dat van een ander is, wat is jouw definitie van jatten dan? En hoe ziet een stereotype boerin eruit trouwens?

Ik heb niks getypt over het uiterlijk.

Het is inderdaad andersmans eigendom, maar ik vind dat er overdreven fel op TO wordt gereageerd.

Ik ben benieuwd wat een politieagent zou doen als er hierom gebeld zou worden?Inrekenen dan maar?Mee naar het bureau? Bureau HALT?

Bessen en bramen plukken in het bos in dan ook diefstal en ga zo maar door.

TO bedoelde het niet kwaad dus het had ook anders gebracht kunnen worden.
Welke regio boerendochters zijn jullie? Gewoon voor de leuk? Mag zo vaag als je wilt hoor!
,
quote:Marels schreef op 05 september 2010 @ 22:00:

Welke regio boerendochters zijn jullie? Gewoon voor de leuk? Mag zo vaag als je wilt hoor!Mijn familie komt uit Friesland, koeienboeren.
TO bedoelde het niet kwaad, nee, maar TO vindt het wel normaal om andermans eigendom zomaar voor niks te plukken en mee naar huis te nemen.

Het gaat mij niet om de intentie, maar om het feit dat zulke dingen allemaal maar normaal gevonden worden.
Oei oei, ja jullie hebben natuurlijk gelijk dat het niet ons eigendom is. Maar het was echt maar één kolfje en de eerste keer dat we ooit ergens een kolfje hebben geplukt en ik loop al heel mijn leven langs velden, dus ja zo erg is het nou toch ook weer niet..? Of ben ik nu ineens een crimineel? En als er een bakje had gestaan voor geld had ik er graag iets in gegooid.
Oeh, nu word ik benieuwd Lazyme

Ik woon op Z-B
quote:ardni schreef op 05 september 2010 @ 22:00:

[...]

Ik heb niks getypt over het uiterlijk.

Het is inderdaad andersmans eigendom, maar ik vind dat er overdreven fel op TO wordt gereageerd.

Ik ben benieuwd wat een politieagent zou doen als er hierom gebeld zou worden?Inrekenen dan maar?Mee naar het bureau? Bureau HALT?

Bessen en bramen plukken in het bos in dan ook diefstal en ga zo maar door.

TO bedoelde het niet kwaad dus het had ook anders gebracht kunnen worden.Oke, maar waarom noem je haar reactie een reactie van een stereotype boerin? Daar ben ik als weliswaar plattelandsbewoner maar zelf geen boerin type erg benieuwd naar. Enlighten me zou ik zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven