Mexicaanse avond!

02-01-2009 14:16 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgenavond gaan we op de mexicaanse toer! Athans dat is de bedoeling Klein probleempje is dat ik nooit mexicaans kook, en dus weinig inspiratie heb. Tot nu tot hebben we margarita's(heel belangrijk ) kip- en garnalen fajita's, guacamole, refried beans, knofsaus en salsa. We zijn met zijn twaalven dus er kan nog wel wat bij......



Wie heeft er nog ge-wel-di-ge ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Nachos todos?



Nachochips uit een zak in een ovenschaal schudden. Rulgebakken gehakt, wat je lekker pittig kruidt, erop scheppen. En daar geraspte kaas overheen. Onder de gril zetten totdat de kaas gesmolten is. Flinke klodder crème fraîche erop en dan op tafel zetten.



In plaats van gehakt kun je trouwens ook nepgehakt nemen, ik bedoel quorn-gehakt voor vegetariërs. Daar maak ik het altijd mee en dat smaakt goed.
Alle reacties Link kopieren
Salsa, heel veel maischips (doritos cool american is erg lekker)



Gebakken rijst met paprikapoeder/ chilipoeder/ snufje kaneel/ Peper zout, beetje knof (soort nasi maar dan anders)
Alle reacties Link kopieren
Rijst en Nachos Todos gaan op de lijst
Alle reacties Link kopieren
Quesadilla's: tortilla in de koekenpan(zonder olie) daar een hoop kaas op(ik pak meestal plakjes cheddar en gewone belegen kaas) evt een bosuitje of jalapenopepers en salsasaus erop en dan een andere tortilla er boven op en dan net zo lang tot de kaas gesmolten is(even een keer omdraaien).



Maiskolf erbij met boter en zout.



Tomatensalsa: lekkere tomaten klein snijden met een gesnipperd rode ui,beetje limoensap,beetje rode peper,knoflook en verse koriander.
Alle reacties Link kopieren
cheviche van garnalen

gekookte grote garnalen (uit de vriezer) marineren in heel fijn gesneden rode ui, koriander, rode peper, tomatenvruchtvlees en limoensap. Serveren met een schep guacamole en tortilla chips

*droomt even weg naar het strand van playa del carmen*
anoniem_53308 wijzigde dit bericht op 02-01-2009 15:12
Reden: rode toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Appelsientje schreef op 02 januari 2009 @ 14:18:

Nachos todos?



Nachochips uit een zak in een ovenschaal schudden. Rulgebakken gehakt, wat je lekker pittig kruidt, erop scheppen. En daar geraspte kaas overheen. Onder de gril zetten totdat de kaas gesmolten is. Flinke klodder crème fraîche erop en dan op tafel zetten.



In plaats van gehakt kun je trouwens ook nepgehakt nemen, ik bedoel quorn-gehakt voor vegetariërs. Daar maak ik het altijd mee en dat smaakt goed.

Hee, je vergeet de uitjes en dunne tomatenplakjes (onder de kaas) en de ijsbergsla (na het bakken op de kaas en onder de creme fraiche)!



Is een van mijn favoriete gerechten. Het geha\kt kan je goed pittig en smeuige bakken met peper en zout, en dan als laatste sweet chilisauce toevoegen.

Ik maak hem ook wel eens op een wrap, in plaats van op chips, als een soort pizza. Is als hapje ook handig, want in puntjes te snijden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Gehakt rul bakken met sambal, uitjes en maiskorrels. Dit mengsel in tortilla's doen en veel geraspte kaas er bij en er op en dan in de oven.

Daarnaast ook nog warme kaassaus en nacho chips.
Alle reacties Link kopieren
chili con carne
Alle reacties Link kopieren
Lekker topic
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er ook honger van,maak vanavond taco's heb ik net bedacht!
Alle reacties Link kopieren
Nog een recept voor mexicaanse rijst: rijst koken met zout en daarna in de wok opbakken met tomatenpuree en een beetje paprikapoeder. In een ovenschaal, geraspte kaas erover en in de oven tot de kaas een korstje vormt.



Caipirinha's

60 ml Cachaca

2 limoenen

2 eetlepels bruine suiker

gecrushed ijs



De limoen in stukjes snijden

één of twee grote theelepels bruine suiker erbij, afhankelijk van de persoonlijke smaak

de limoenen in de beker, uitpersen zodat het limoensap zich met het suiker vermengt

gecrushed ijs erbij

als laatste de cachaça toevoegen

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Merci voor de heerlijke ideeen!



Caipirinha's worden het niet Poezewoes. Hele slechte ervaring mee ( :puke: )
Corona's en limoenen in huis halen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk Elninjoo! Dat ik daar niet aan gedacht heb.........Toch handig zo'n forum
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse soep



Dit soep-recept is niet van mij maar van AgentL (of was het nou Sunlight? ).



Lekker erbij nacho chips met geraspte kaas/bosui/stukje rode peper in mini stukjes en dat in de oven doen tot kaas is gesmolten.

Of een tortilla, kaas erop doen, daar weer een tortilla op (tosti), in magnetron of oven kaas laten smelten en dan in partjes snijden.





Mexicaanse Soep



600 gr rundergehakt

2 preien in ringen snijden

wat zout en peper

In de pan doen en bakken tot het gehakt gaar is.



2 blikken tomatensoep, 1 blik water (1 leeg blik dus vullen met water )

1 blikje mais

1 grote pot paprika (kant-en-klaar)

125 ml creme fraiche

1 kuipje smeerkaas

2 pakjes slagroom (= zo’n 400 ml)

1 bouillontablet



Soep met al deze ingrediënten in een hele grote soeppan doen. Gehaktmengsel erbij en alles goed doorroeren.

20 tot 25 minuten koken, af en toe roeren want het verbrand snel!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik heb ooit in een ver verleden eens een mexicaanse avond gehad. Toen hadden we allemaal zo'n mooie gekleurde sombrero (?) opgezet! En vergeet ook niet de mexicaanse muziek!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak de nacho's ook net als poezewoes, maar gooi er ook nog jalapeno's en rode ui bij.

Tacosaus (potje of zelfgemaakt) is er ook erg lekker op.
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse tomatensalsa;



Ingrediënten

3 trostomaten 1 rode ui 1 teen knoflook 2 rode pepers 8 takjes koriander 1/2 limoen 1/2 theelepel zout



Bereiden

Tomaten wassen, halveren, zaadjes verwijderen en in kleine blokjes snijden. Ui en knoflook pellen en snipperen. Pepers schoonmaken en in dunne reepjes snijden. Koriander fijnhakken. Limoen uitpersen. In kom tomaat, ui, knoflook, peper, koriander, limoensap en zout door elkaar scheppen en salsa minimaal 30 minuten laten staan zodat smaken goed kunnen intrekken. Serveren als dipsaus voor tortillachips en als bijgerecht bij Mexicaanse gerechten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Mexicaanse gehakttaart;



Ingrediënten

300 g half-om-halfgehakt 2 eetlepels Mexican seasoningmix (potje à 100 g) 1 pot groenteschotel Mexicaans (620 g) 1 pak croissantdeeg (rol 240 g) 4 eieren (M) 150 g gemalen belegen kaas (zakje) boter om in te vetten



Bereiden

Oven voorverwarmen op 200 °C of gasovenstand 4. In droge koekenpan gehakt met seasoningmix in ca. 5 minuten rul en gaar bakken. Groenteschotel toevoegen. Quichevorm (of lage ovenschaal doorsnede ca 24 cm) invetten. Deeg over vorm verdelen. Naadjes dichtdrukken. Gehaktgroentemengsel op deeg scheppen. Eieren losroeren met helft van kaas. Eimengsel over groenteschotel schenken. Rest van kaas erover strooien. Taart in midden van oven in ca. 25 minuten gaar bakken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Growing schreef op 03 januari 2009 @ 00:26:

Haha, ik heb ooit in een ver verleden eens een mexicaanse avond gehad. Toen hadden we allemaal zo'n mooie gekleurde sombrero (?) opgezet! En vergeet ook niet de mexicaanse muziek!



Leuk!



MV, ga je gehakttaart zeker maken. Gooi er een blikje mais doorheen voor dat extra mexicaanse gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:libertas schreef op 03 januari 2009 @ 12:45:

[...]





Leuk!



MV, ga je gehakttaart zeker maken. Gooi er een blikje mais doorheen voor dat extra mexicaanse gevoel Wat ik zelf persoonlijk lekkerder vind dan croissantdeeg is die hartigetaartdeeg van koopmans (in de diepvries naast de bladerdeeg). Ja ik ben ook gek op mais en paprika erbij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Die nachos todos ga ik zeker eens proberen klinkt lekkerrr..:D
Alle reacties Link kopieren
Al mijn gasten danken jullie



Heerlijke en totaal gezellige avond gehad!
Alle reacties Link kopieren
Overigens, de quesadilla's van Dolfje waren de absolute topper van de avond.

Recept een beetje aangepast, vulling van roomkaas, feta, coriander en lenteuitjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven