milde chilipoeder gezocht

26-11-2009 11:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jáááren de chilipoeder van Silvo gebruikt. Die donkerrode/donkerbruine chilipoeder met de milde smaak.

Deze is helaas niet meer verkrijgbaar, de fabriek is gesloten.

Heb al verschillende merken geprobeerd: AH, Verstegen 2 varianten, maar die zijn erg pittig. En dat wil ik juist niet. Ik wil chilipoeder die wél de smaak geeft, maar niet heet is.

Minder gebruiken is geen optie, dat geeft niet voldoende die typische chilipoedersmaak aan de gerechten waar ik het in gebruik. Bijv. in een recept van een ovenschotel die ik vaak maak, staan 2 eetlepels chilipoeder vermeld, met die van Silvo was dat heerlijk, maar met Verstegen brandt je mond weg.

Iemand een tip waar ik milde chilipoeder kan vinden ?
Bestaat Silvo niet meer?

Geen idee waar je een milde variant kan krijgen... misschien eens naar een toko en vragen?

En anders misschien paprikapoeder gebruiken?
quote:Amber83 schreef op 26 november 2009 @ 12:05:

Bestaat Silvo niet meer?

Ik ben ook in shock.

Blijft er dan nooit iets zoals het was?

Maar on topic, je zou pittige paprikapoeder kunnen proberen. Dat lijkt er qua smaak misschien het meeste op. Ik koop het op de markt in zakjes, dus niet echt een merk.
Je hebt van de AH toch twee soorten; gewone en milde paprikapoeder?
De site van Silvo is nog gewoon bereikbaar en lees ook niks dat ze niet meer bestaan. Zou het niet zo kunnen zijn dat Silvo nog wel bestaat maar de winkel waar jij komt het assortiment van Silvo gewoon niet meer heeft?

Misschien kun je mailen welke winkels nog wel de Silvo-kruiden verkopen.
Silvo bestaat nog wel degelijk hoor, heb het in mijn kruidenrekje staan. Alleen zijn het nu van die plastic, platte gevallen ipv het bekende metalen busje.

Hier gewoon bij de Appie te krijgen...
Uit Wikipedia

Silvo is een merknaam die in Nederland bekend is door zijn rijst, specerijen en kruidenmixen. De producten komen uit Papendrecht. Op 15 januari 2009 heeft echter de producent van de kruiden en specerijenen, Silvo B.V., de werknemers en de ondernemingsraad geïnformeerd over het voornemen om de kantoorfuncties te reorganiseren en de fabriek in Papendrecht per eind 2009 te sluiten. Silvo zal als merk blijven bestaan in Nederland, waarbij de producten worden ingekocht bij Europese fabrieken van McCormick.

Die ovalen plastic verpakking van Silvo heb ik nog staan, maar die is niet dezelfde als voorheen de chilipoeder in de glazen strooipotjes. Véél heter en ook anders van kleur en geur.

Ik zal eens naar milde chilipoeder vragen bij een kruidenkraam op de markt, is een goede tip van jullie.

NB: paprikapoeder heeft een andere smaak.

.
pittige paprika poeder bij de turkse winkel
Ik was net in de supermarkt (super de boer) en die hebben ook nog gewoon alle varianten van Silvo.

De platte plastic potjes/bakjes (21 gr), en de vierkante glazen potjes (40 gr).

Andere winkel eens kijken?
Mmm, ik lees geinteresseerd mee. Heb van de week een hele pan pompoensoep verknald met een nieuw doosje chilipoeder van silvo. Veeeeeeel heter dan m'n oude potje (weet niet meer van welk merk)!

Er zijn toko's en Turkse winkeltjes waar je per gram zelfgemengde kruidenmengsels kunt kopen. Maar dat kun je zelf natuurlijk ook:

CHILIPOEDER (MILD) - Chili Powder

3 eetlepels paprikapoeder

1 eetlepel komijnpoeder (djinten - Conimex)

2 eetlepels oregano (gedroogd)

2 theelepels cayennepeper (droog, gemalen)

1/2 theelepel knoflookpoeder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven