Montignac recepten

13-10-2008 18:23 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,



ik wil me een beetje verdiepen in de montignac methode. Ik hoef het niet heel fanatiek te doen, maar wil zomaar eens kijken hoe het bevalt.



Wie heeft voor mij leuke recepten voor een hele dag? Ik kom niet veel verder dan veel fruit (lust niet veel fruit, dus best beperkt. En mogen bananen ook?), yoghurt en/of kwark (mag hier bv suikervrije hagelslag in?) en dan vlees met groenten.



Wie heeft er leuke en lekkere dagmenu's en/of ervaringen?
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Alle reacties Link kopieren
Achter Montignac zit een complete filosofie. In het kort gaat het erom dat je de koolhydraten en de vetten scheidt in de maaltijd.

Als je 's morgens voor koolhydraten kiest, dan eet je volkorenbrood zonder boter (= vet) met een koolhydratenbeleg. Of iets dat neutraal is, zoals fruit of groente.

Suiker is een koolhydraat maar mag je absoluut niet gebruiken. Het gaat erom dat dat een te hoge glycemische waarde heeft en dus voor opslag zorgt in je lijf. Dit geldt overigens ook voor bananen.



Mijn dag zag er zo uit (achteraf denk ik wel eens: het was zo weinig dat ik at, geen wonder dat ik afviel!):

Thee/koffie met klein scheutje melk (mag niet!) en zoetje

boterham met suikerloze jam (van zonnatura)



tussendoor water en koffie/thee



lunch: brood met jam, of paprika of tomaat/sla e.d.



avondeten ( met vetten i.p.v. koolhydraten) stukje vlees en veel groenten (géén aardappelen)

wil je een koolhydratenmaaltijd dan wordt het pasta met alleen een tomatensaus....



's avonds had ik dan nog wel trek in iets. Zat er minder dan vier uur tussen de maaltijd en het snoepmoment dan moet je verder gaan met vetten. Meestal at ik dan een stukje kaas of een plakje worst.

Na een koolhydratenmaaltijd moet je drie uur wachten tot je kan overschakelen naar een vetten maaltijd en andersom moet er vier uur tussen zitten.



Als je je er meer in wil verdiepen dan raad ik je aan het boek van montignac te lenen bij de bibliotheek (Ik ben slank want ik eet).

Ik heb het boek hier thuis liggen, als je wat wilt weten, dan vraag je maar.
Alle reacties Link kopieren
oww, je vroeg ook nog naar ervaringen, ik ben er bijna 10 kilo mee kwijt geworden, in een tijdsbestek van een maand of vier.

succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!! Ik lijk het koolhydraten en vetten verhaal niet helemaal te snappen. Je noemt voor op brood een koolhydratenbeleg, dus geen vleeswaren? En mag je wel ei op je tomaat en sla? En komkommer? En yoghonaise ofzo? Of ketchup?



En wat zijn nog meer tussendoortjes die verantwoord zijn?
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Alle reacties Link kopieren
alleen komkommer (groente) mag, in de rest zit allemaal vet!

In ketchup zit suiker (véél), als je zelf tomaten pureert zonder toevoegingen mag het wel.

In het boek wordt het allemaal haarfijn uitgelegd en er staan ook recepten in. En lijstjes wat je wel mag en niet mag ;-)
Alle reacties Link kopieren
http://www.dieet-wijzer.nl/montignac.html
Alle reacties Link kopieren
http://www.speurders.nl/a...t-ik-eet-michel-montignac(43418461).html

Voor 5 euri heb je het boek in handen.
Alle reacties Link kopieren
Montignac? Dat was toch een hype van 10 jaar terug?

Ik zou naar de Slegte gaan. Daar hebben ze vast een keur aan betaalbare tweedehands boeken met het Montignac dieet. Het is een vrij ingewikkeld dieet waar je je wel even in moet verdiepen.

Veel succes met dieten.
Alle reacties Link kopieren
Het is idd de trend van 10 jaar geleden. Dacht dat het wel ff heel simpel kon als hier en daar wat maaltijden verschenen, maar blijkbaar moet je er echt in verdiepen over die combinaties enzo..



In ieder geval bedankt voor de tips en reacties zo ver!!
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs het eten van een olifant gaat hapje voor hapje... :rofl:

ik weet niet of dat wel van mijnheer Montignac mag hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tig jaar geleden montignac gedaan. En ook heel veel afgevallen, maar zoals bij ieder dieet, die kilo's plus nog wat extra zitten er weer aan.



Ten eerste is het niet vol te houden, ten tweede is het onzin. Je kan je eiwitten en koolhydraten haast niet scheiden. In brood zit geloof ik al allebei.



Maar afvallen doe je er wel mee. Logisch, je krijgt veel minder binnen dan bij normale voeding. Of het ook goed is? Denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van lijnen heb ik nu maar corrigerend ondergoed gekocht X-D Veel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
ik ben van de tien kilo die ik was afgevallen er maar weer drie aangekomen. Ik gebruik trouwens nooit meer Montignac wanneer ik weer eens aan het lijnen sla. Veuls te ingewikkeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven