Mosselen

04-09-2011 17:46 54 berichten
Hoe eet jij ze het liefst?

Wij het liefst met witbrood en/of patat en in ieder geval whiskeysaus.

En het liefst gekookt in bier of witte wijn.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal hetzelfde en dan het liefst een pan vol. En met knoflooksaus erbij. Heerlijk!!
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 14:53
Reden: daarom
% gewijzigd
Ik heb laatst met een vriendin mosselen gegeten, maar we waren vergeten een sausje te kopen en dat was ook best lekker.
Met mosselgroenten (of soepgroenten), scheut witte wijn, knoflook, mosselkruiden en crème fraiche koken.

Eten met sausjes en stokbrood en een goed glas witte wijn.

Kan ook met lekker Belgisch bier ipv wijn.

In Frankrijk heb ik een keer hele lekkere gehad met knoflook en een tomatensaus, maar durf dit thuis niet te proberen, omdat ik bang ben dat het mislukt.
Gebakken met veel knoflook en kruiden en groentes.
Ja gebakken is ook lekker. Maar dat vind ik altijd zo "zonde" van verse mosselen. En er blijft ook nooit wat over om eventueel nog op te bakken.

Uiteraard doe ik ook nog groenten in de wijn of het bier.

Gemini, waarom zoek je niet eens een recept op en probeer je het gewoon?

AH heeft deze week mosselen in de aanbieding!
Ik eet ze het liefst niet. Als het echt moet dan gepaneerd en gefrituurd, zodat ik niet naar zoiets hoef te kijken;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is nu wel de tijd om mosselen te eten, ze zijn in de bonus ;)
Gekookt of in azijn.
Op z'n Thais gekookt met sjalotjes, citroengras, laoswortel, citroenblad. Met een dipsaus van vissaus citroensap chili en gehakte knoflook.

Jummie!
helemaal niét...brrr...
In donker bier met prei en wortel, mosterdsaus en vlaamse frieten.
Never ever ever!
Met witte wijn of bier, groenten, knoflook en kruiden. En dan met mijn *hoest* befaamde vissaus, knoflooksaus, whiskysaus (met cayennepeper en limoen), stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter.
quote:sharra schreef op 04 september 2011 @ 17:55:

Op z'n Thais gekookt met sjalotjes, citroengras, laoswortel, citroenblad. Met een dipsaus van vissaus citroensap chili en gehakte knoflook.

Jummie!Check! Ga ik van de week maken!
quote:sharra schreef op 04 september 2011 @ 17:55:

Jummie!

Oeh! Klinkt spannend...

Mag ik het recept? Ben gek op Thais eten.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Overigens kan ik me best voorstellen dat mensen mosselen eng/vies vinden. Dat heb ik dan weer met oesters.

Maar de geur van verse mosselen, hmmmm

MV wat een goor plaatje trouwens....
quote:eleonora schreef op 04 september 2011 @ 18:00:

Met witte wijn of bier, groenten, knoflook en kruiden. En dan met mijn *hoest* befaamde vissaus, knoflooksaus, whiskysaus (met cayennepeper en limoen), stokbrood en zelfgemaakte kruidenboter.Mogen wij het recept van je vissaus? En maak je die whiskeysaus ook zelf?
In elk geval niet uit de supermarkt, maar van de markt (veel snellere doorlooptijd!).

En dan op z'n zeeuws: met ui, prei, selderij, wortel, peper, zout en witte wijn. Geen frietjes erbij, maar wit brood.

*noteert vast op boodschappenlijst voor volgend weekend*
En oh ja, tijdens het eten niet te lang naar die mossel kijken, want dan gaat ie naar m'n man.
mmm net gegeten toen ik de hort op was met een vriendin.

thuis eet ik ze het liefste gekookt in witte wijn en zelf gemaakte knoflooksaus erbij.ook sambasaus van Calve is heerlijk.

ik haal geen supermarktmosselen meer.de kwaliteit valt echt altijd tegen.kan ook niet anders gezien het prijs verschil.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 september 2011 @ 17:53:

Ik eet ze het liefst niet. Als het echt moet dan gepaneerd en gefrituurd, zodat ik niet naar zoiets hoef te kijken;

[afbeelding]Gadver.
Knoflook hakken, pepers hakken, ui en prei en dat allemaal roerbakken. Afblussen met een glas witte wijn en na het afgieten parmesan er overheen raspen.

En dan lekker sausjes (creme fraiche met kerrie/paprika/zout/peper vind ik een topper) stokbrood en een frietje.

Maar eigenlijk vind ik alle gekookte mosselen heerlijk, gebakken vind ik mwah (maar als het moet )
Ik ben helaas allergisch voor mosselen maar wat lijkt het mij lekker! Ik zie mensen altijd helemaal genieten met zo'n vol pannetje voor hun neus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven