mousserende wijn
vrijdag 24 december 2010 om 08:43
Goedemorgen,
Ik heb even een vraag over een mousserende wijn. Ik ben van plan om voor Pampas mousserende wijn te kiezen, alleen weet ik niet of ik de brut versie of de demi-sec versie moet kiezen Enig idee? is een demi-sec meteen hartstikke zoet of valt dat mee en is Brut te droog ? kennen jullie deze wijn mischien ? of kan ik beter een ander merk als Freixenette kiezen ? ik wil niet meer uitgeven dan 7 euro voor een bubbel wijn
Alvast bedankt !
Ik heb even een vraag over een mousserende wijn. Ik ben van plan om voor Pampas mousserende wijn te kiezen, alleen weet ik niet of ik de brut versie of de demi-sec versie moet kiezen Enig idee? is een demi-sec meteen hartstikke zoet of valt dat mee en is Brut te droog ? kennen jullie deze wijn mischien ? of kan ik beter een ander merk als Freixenette kiezen ? ik wil niet meer uitgeven dan 7 euro voor een bubbel wijn
Alvast bedankt !
vrijdag 24 december 2010 om 09:03
Over het algemeen is brut zo droog als droge witte wijn. Een mousserende wijn met 'brut nature' of 'zero dosage' op het etiket is echt beendroog, daar is namelijk na de tweede vergisting geen zoete wijn of suiker aan toegevoegd.
De demi-sec is zoeter, dat lijkt op lichtzoete witte wijn. Dus niet zo zoet als dessertwijn ofzo, je drinkt geen limonade.
Ga je de wijn drinken als aperitief, bij het eten of om twaalf uur met oud & nieuw? Als aperitief kan die brut waarschijnlijk het beste, maar drink je 'm erna, dan zou ik voor demi sec kiezen. Is trouwens ook meestal de beste keuze voor mensen die niet vaak wijn drinken, want die vinden droge wijn gauw 'zuur' smaken.
De demi-sec is zoeter, dat lijkt op lichtzoete witte wijn. Dus niet zo zoet als dessertwijn ofzo, je drinkt geen limonade.
Ga je de wijn drinken als aperitief, bij het eten of om twaalf uur met oud & nieuw? Als aperitief kan die brut waarschijnlijk het beste, maar drink je 'm erna, dan zou ik voor demi sec kiezen. Is trouwens ook meestal de beste keuze voor mensen die niet vaak wijn drinken, want die vinden droge wijn gauw 'zuur' smaken.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 24 december 2010 om 09:15
Ik zou het juist andersom doen. Vooraf Brut. Van het hele zoete word ik misselijk voor het eten. Je hebt er wel een hapje bij maar als het goed is nog geen laagje in je maag.
Maar ik denk dat het heel persoonlijk is.
Ik hou zelf niet echt van droge wijn hoor. Ik kocht die van Veuve Amiot van 9,95 of die Feixenette brut.
Doe wat je zelf het lekkerste vindt. Of van een brut en een demi-sec als je meer mensen krijgt.
Maar ik denk dat het heel persoonlijk is.
Ik hou zelf niet echt van droge wijn hoor. Ik kocht die van Veuve Amiot van 9,95 of die Feixenette brut.
Doe wat je zelf het lekkerste vindt. Of van een brut en een demi-sec als je meer mensen krijgt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 24 december 2010 om 12:22
Tada, ben ik weer, ik stond te treuzellen bij de prosecco's cava's etc etc... toen kwam er een hele leuke medeboodschapper naast mij staan en zei meteen: prosecco is het lekkerste ik keek hem aan en vroeg is het wel droog ja zegt hij, ik houd ook niet van zoet of halfzoet, goh mischien had ik erbij moeten zeggen, ik ben vrijgezel hahaha ik heb deze gekocht: Prosecco venetio vino frizzante-perlwein ???? en ik heb Pampas- Brut gekocht en Pampas Demi -sec bij de slijterij. nu maar hopen dat het lekker is
De Cava ga ik ook voor kijken, maar dan voor oud&nieuw hihi.
De Cava ga ik ook voor kijken, maar dan voor oud&nieuw hihi.
vrijdag 24 december 2010 om 12:48
Als je de brut niet lekker vind kan je (mits je een blik perzikken hebt) ook nog een cocktail Bellini maken.
Is ook zo lekker;
2/3 (rijpe) nectarines 1 blik perzikken
1 fles ijskoude prosecco
e.v.t. vruchtensiroop met perziksmaak
BEREIDINGSWIJZE VOOR BELLINI COCKTAIL
Snijd het fruit in blokjes en doe ze in een keukenmachine, eventueel met wat siroop om te zoeten. Pureer het fruit tot een gladde vruchtenpuree is ontstaan.
Vul 4 mooie bevroren (champagne)glazen voor 1/3 met de verse vruchtenpuree. Schenk daarbij al roerend de prosecco.
Is ook zo lekker;
2/3 (rijpe) nectarines 1 blik perzikken
1 fles ijskoude prosecco
e.v.t. vruchtensiroop met perziksmaak
BEREIDINGSWIJZE VOOR BELLINI COCKTAIL
Snijd het fruit in blokjes en doe ze in een keukenmachine, eventueel met wat siroop om te zoeten. Pureer het fruit tot een gladde vruchtenpuree is ontstaan.
Vul 4 mooie bevroren (champagne)glazen voor 1/3 met de verse vruchtenpuree. Schenk daarbij al roerend de prosecco.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven