Muesli - havermout topic

15-11-2020 12:41 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar halen jullie je muesli of havermout? Wat voegen jullie er zelf nog aan toe?
Of gaan jullie voor een kant en klare variant van bijv. Mymuesli?
Eten jullie het warm of koud? Met yoghurt, melk of water?

In het adventkalender-topic wordt de Mymuesli adventskalender genoemd.
Afbeelding
Ik ben benieuwd hoe jullie kalenders bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet havermout en ik maak het warm in een pannetje met ongezoete kokosdrink met een banaan in stukjes en handje diepvriesbosvruchten en kaneelpoeder. Ik koop havermout bij de Notenshop als ik toch notenmixen bestel.
Alle reacties Link kopieren
ik eet havermout pannenkoeken met banaan en havermout cakjes met appel. Ideaal om te meal preppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook havermout in amandelmelk, een gepureerde banaan erdoorheen en dan met verschillende soorten fruit (appel, blauwe bessen, frambozen, net wat ik in huis heb).
kitkeller wijzigde dit bericht op 15-11-2020 12:52
2.47% gewijzigd
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lust wel muesli maar liever iets anders. Beschuit bijvoorbeeld met plakjes appel of banaan erop.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het niet vaak, maar als ik havermout eet dan in yoghurt met fruit :D

Een vriend had het al eens over Mymuesli, dus ik heb toevallig de adventbox besteld met Muesli, Porridge, Chocs en thee. Ben benieuwd!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Muesli met havermout van Quacker met noten zonder toegevoegde suiker. Doe ik in de magere yoghurt.
anoniem_63b69dd0648a4 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 13:11
Reden: Toevoeging
17.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Havermout van de AH met halfvolle melk. Ik zoet het m.b.v. zoetstof. Soms een beetje kaneel of citroensap.
pipo* wijzigde dit bericht op 15-11-2020 13:10
0.94% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Ik gooi spelt-, haver- en roggevlokken door elkaar. Dan bij het ontbijt een handvol noten, wat zaden en pitten en vers fruit. Dat eet ik met volle yoghurt.
Ik eet ofwel havermout grove vlokken, die kook ik kort met een heel klein beetje water (ik houd niet van melk) en een snufje zout en dan wat fruit, zoals blauwe bessen etc. erop. Echt lekker vind ik het niet, maar ik eet dat graag als ik lang ga hardlopen.

Qua muesli eet ik muesli met rozijnen en noten met (Griekse) yoghurt of Biogarde stand. Gewoon van die droge muesli, dus niet gesuikerd.

Een muesli adventkalender spreekt mij niet aan, ik heb geen behoefte aan allerlei smaken en variaties.
Bij havermout koop ik de meest goedkope basic havermout en dat eet ik warm met melk. Heb het koud geprobeerd of met yoghurt maar dat vind ik vies.
Mijn favo combi is met kaneel en banaan en soms gooi ik er ook nog wat zaden door zoals chia zaad. Maar ik doe er ook wel eens ander fruit door zoals blauwe bessen, aardbeien etc. Voor mij moet de havermout lekker dik zijn.
Havermout gebruik ik ook bij banaan pannenkoekjes. Ik voeg dan ook nooit suiker of zoetstof toe, het is al zoet genoeg zonder.

Muesli, ook de meest basic soort of die met noten en zaden. Ik eet dat altijd met naturel magere yoghurt, kwark of op het moment met Skyr. Vind het met melk niet lekker. Ik gooi er dan ook nog fruit doorheen, soms wat kaneel, zaden of een klein beetje maple syrup.

Vind het onzin om een duur merk zoals quaker te kopen. Die kalender lijkt me wel leuk voor de verandering maar denk niet dat ik die ga bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe muesli in een kom en daar yoghurt op, roeren en opeten. Meestal van Quacker, Jordans of Zonnatura, ik hou niet van erg zoete of chocolade varianten.

De havermoutcake(jes) klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook havermout met melk en dan blauwe bessen, kaneel en amandelen.

Met stoofpeertjes is ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
15-11-2020 13:16
Ik doe muesli in een kom en daar yoghurt op, roeren en opeten. Meestal van Quacker, Jordans of Zonnatura, ik hou niet van erg zoete of chocolade varianten.

De havermoutcake(jes) klinkt goed.
Ik maak deze regelmatig. Erg lekker.

https://www.lekkerensimpel.com/gezonde-muffins/
Bij ons is de kalender vrijdag aangekomen en al voor de helft op :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik koop een glutenvrije havermout.

Lekkerst vind ik ‘ah vrij van’.

Ik eet het graag hartig, ik kook het in bouillon en dan doe ik er olijfolie, geraspte parmezaanse kaas en pijnboompitjes overheen. Ook lekker met een restje groenten.

Ik maak zelf ‘granola’ van havermout en zaden en noten zodat ik de soorten kan kiezen waar ik niet allergisch voor ben. Ik gebruik dan olie en vloeibare zoetstof om mooie ‘crunchy clumps’ te maken. Kaneel er overheen bij het afkoelen, dan gaat het heerlijk ruiken!

De granola eet ik graag met fruit en yoghurt.

En haverkoekjes, die zijn favoriet bij mijn dochter, die bakt ze nog wel eens!
Ik koop de goedkoopste basic havermout en soms havervlokken. Ik meng de zak met 100 gram lijnzaad en eet het vrijwel alleen met een schepje pittenmengeling plus yoghurt en bevroren bosvruchten / walnoten en moerbeien / druiven.

Ik heb vaak geprobeerd warme havermout of overnight oats te maken met allerlei soorten toppings en melk (en water), maar ik vind het echt niet lekker. De enige wel lekkere warme havermout dat ik ooit at, was vers bereid bij ehr ontbijt in een hotel in Engeland, met sojamelk.

O, en ik gebruik havermout soms ook in baksels en voor het maken van vegan burgers.
In het advent topic schreef iemand dat je het fruit en de chocolade dingen los kan bestellen in een koker. Weten jullie hoe dat werkt? Ik moet steeds een basismix toevoegen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet mijn havermoutpap wel heel basic als ik dit allemaal lees: in een pannetje kook ik melk met havermout en een hand rozijnen tot het de goede dikte heeft.
En een klein beetje zout.
Ik koop simpele havermout bij de supermarkt, doe dat in een kop met melk. Verwarm het in de magnetron en doe er daarna wat hennepzaad en chiazaad bij. En vaak nog een beetje pinda of notenpasta en dan eet ik het met een halve banaan.

Ik ben dol op havermout, maar noten en zaden mengsels erin vind ik helaas niet zo lekker. En muesli vind ik helemaal niet lekker, op geen enkele manier. Nou ja behalve dan met veel suiker, maar dan noemen we het cruesli :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de simpelste, goedkoopste havermout die de Albert Heijn biedt.

Ik gebruik het niet dagelijks, maar op deze twee manieren:

- melk in een pannetje, paar lepels havermout en een paar flinke snuffen kaneel erbij. Tijdje laten pruttelen. In de kom doe ik alvast: wat noten, bessen en zonnebloem- of pompoenpitten en wat zoetstof. Soms ook nog wat lijnzaad. Dan havermout erbij, roeren, klaar en voldaan voor de hele ochtend.

- of ik maak er 'muesli' van. Dan doe ik havermout, pitten en gemengde noten in een schaal. Ik smelt een flinke lepel honing en kokosolie in een pannetje. Dat roer ik door de schaal. Uitspreiden op bakpapier en op lage temperatuur een uurtje in de oven. Af en toe omscheppen. Het moet bruin zijn, maar uiteraard niet aangebrand. In een trommel blijft dat best wel een tijdje goed.
Ik eet havermout momenteel op twee manieren. Naturel met chia en lijnzaad. Ik kook havermout in water, voeg de zaden toe en wanneer het de juiste dikte heeft dan voeg ik er havermoutmelk aan toe. Soms een beetje peper en kurkuma er bij

Als ik trek heb in zoet dan maak ik de appeltaart variant. In een pannetje kook ik de stukjes appel en rozijnen in water tot ze zacht zijn. Ik voeg kaneel en nootmuskaat toe. Dan havermout er bij, lekker laten garen en daarna een scheutje havermoutmelk er doorheen.

Beide eet ik warm.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele suffe vraag maar wat is het verschil tussen havermout en havervlokken?

Ik koop altijd havervlokken. Voor mijzelf doe ik daar lijnzaad en rozijnen door. Voor man en kind doe ik er nog wat noten door. Zij noemen dit al jaren "mama-meusli". We eten het met yoghurt.

Maar zou ik die havervlokken ook kunnen koken met melk bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
nicco heb je gezien dat er onder het kopje snacks ook toppings en chocs staan? volgens mij is dat tenminste wat je zoekt?
Alle reacties Link kopieren
gravinnetje zeker kun je de havervlokken koken met melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven