Nespresso enzo

10-06-2010 10:51 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een Nespresso apparaat aanschaffen. Vind de citiz van krups erg leuk (ook om te zien). Daarnaast wil ik een set coffeeduck filters aanschaffen.

Ben benieuwd:

Welk Nespresso apparaat is het beste?

Hoe bevalt de coffeeduck filter?

Iemand toevallig ervaring met nexpod filters?
Ohhhhh nu heb ik zin in een lekker koffietje Filmpjes zijn inderdaad wel handig HP, thanks. Voor- en nadelen en die losse melkbus had ik al ontdekt (ik vind t apparaat niet zo mooi met dus had m eerst al afgeschreven), hmm morgen in de winkel nog maar even advies vragen én m meteen kopen, na t zien van die filmpjes kan ik helemaal niet meer wachten.
HP jij bent zelf degenen die hier gaat rondbazuinen dat je de nespresso wel even kan betalen van de Bijzondere Bijstand. Daarmee zet je de bijstand en de bijstandsgerechtigen in een slecht daglicht. De bijstand is een tijdelijk vangnet en geen spekkas.
Gisteravond even op de site van Nespresso zitten koekeloeren en in een opwelling de Delonghi Latissima gekocht Wordt dus volgende week geleverd. Nu heb ik wat zitten rondsnuffelen en recensies gelezen, en ik lees dat bijv. de koffie lauw is, dus de melk niet warm genoeg wordt, het melkreservoir niet goed schoon te maken is, etc. Wat zijn jullie ervaringen met de Latissima? En je kunt daar toch ook gewoon espresso koffie mee maken of koffie zonder melk?

Ik hoop dat ik hier even jouw topic voor mag gebruiken HP, want om nu een nieuw topic hiervoor te openen vind ik ook wat overdreven.
...
Dat apparaat is niet zo duur. Wij hebben een magimix en hebben daar destijds maar 50 euro voor betaald (mediamarkt actie, je kreeg 50 euro terug van nespresso). Dus dat valt mee, al heb je bij blokker al een koffiezetapparaat voor 12, 95.

Maar die cupjes zijn duur! Lijkt me niet zo handig als je weinig geld hebt.
Die gasten (of meiden) die die actie van 50 euro retour hebben bedacht zijn natuurlijk ook niet achtelijk. Half Nederland (okee, iets overdreven) denkt; he, leuk zo is zo'n apparaat lekker betaalbaar, maar vervolgens worden de cupjes vergeten. Of in iedergeval is men er niet al te bewust van dat die cupjes toch iets duurder zijn dan normale koffie.

HP, ik zit gelukkig niet in jouw situatie en hoef de eindjes niet aan elkaar te knopen. Ik snap dan ook heel goed dat je heel soms ook eens een kadootje aan jezelf wilt geven. Maar dan ben ik het wel met anderen eens dat de subsidies daar niet voor bedoeld zijn.

Wat betreft die vulbare cupjes vind ik op zich nog best een aardig idee om de kosten laag te houden. Maar het blijft maandelijks natuurlijk wel meer dan een gewoon koffiezetafapparaat.

Weet je, het is gewoon altijd zo vreemd dat je bij die programma's over schulden enzo de meest luxe dingen ziet langs komen (ja, ik snap het, vandaar die schulden ) of bijvoorbeeld de mooiste telefoons (oh, zat daar een veel te duur abonnement aan vast, oh die loopt ook pas over 2 jaar af, oh maar die nieuwste telefoon is ook wel leuk, weer een nieuwe 'gratis' telefoon ) en ga zo maar door.
Queenie, gefeliciteerd met je impulsaankoop, maar had je niet beter eerst opzoek kunnen gaan naar al die recensies.

Babbel, wij hebben 2 weken geleden de citiz met opschuimer besteld via modern.nl. Binnen 2 dagen in huis.
quote:queenie1 schreef op 11 juni 2010 @ 09:55:

Gisteravond even op de site van Nespresso zitten koekeloeren en in een opwelling de Delonghi Latissima gekocht Wordt dus volgende week geleverd. Nu heb ik wat zitten rondsnuffelen en recensies gelezen, en ik lees dat bijv. de koffie lauw is, dus de melk niet warm genoeg wordt, het melkreservoir niet goed schoon te maken is, etc. Wat zijn jullie ervaringen met de Latissima? En je kunt daar toch ook gewoon espresso koffie mee maken of koffie zonder melk?

Ik hoop dat ik hier even jouw topic voor mag gebruiken HP, want om nu een nieuw topic hiervoor te openen vind ik ook wat overdreven.

mijn ouwe was een latt. en inderdaad de koffie is soms lauw, maar met wat trucs kan je dat tackelen. Kopjes voorverwarmen en even een keer doorlaten lopen en de melk doorlaten stomen, dan is ie goed, en (heel belangrijk) regelmatig ontkalken.

Voor HP, bedenk dat je ook maandelijks/ tweemaandelijks moet ontkalken met een speciale ontkalkingsset van 10 euro. En niet zelf gaan klooien met azijn, dan gaat je machine kapoet

Ik hoop dat ik hier even jouw topic voor mag gebruiken HP, want om nu een nieuw topic hiervoor te openen vind ik ook wat overdreven.en ja ook gewoon espresso of lungo kan. Die zijn trouwens prima op temp. het lauw probleem zit 'm in de melkdranken. Maar verder prima machine hoor, snelle cappuchino en machiato
Goede tip zeg van die coffeeduck!
Ah, dankjewel Meds. We zullen het afwachten. Het zal vast in de smaak vallen bij manlief.

Ik hoor hier op Viva altijd zoveel enthousiaste verhalen over de Nespresso dat ik wel heel benieuwd ben geworden.
...
Hebbes! Ik ben ook voor de Lattissima gegaan hoor Queenie...Mooi apparaat en ik werd hélemaal blij van mijn eerste espressootje

Morgen even 'goeie' melk halen en de rest uitproberen!

Ik hoop dat ik hier even jouw topic voor mag gebruiken HP, want om nu een nieuw topic hiervoor te openen vind ik ook wat overdreven.Natuurlijk mag je mijn topic gebruiken. Je bent toch gewoon ontopic Gefeliciteerd met je aankoop. Ik hoop voor je dat de geruchten niet kloppen.
Hier ook "hebbes" mijn nespresso krups Citiz is binnen en whoahhhh...wat een mooi ding en wat een lekkere koffie is dat als je gewend bent aan senseo. Welke smaken vinden jullie het lekkerst? Ik vind van wat ik tot nu toe geproefd heb de lungo vivalto erg lekker.

Mijn coffeeduck nog niet binnen helaas. Zag op youtube maniertjes om je oude cupje her te gebruiken maar dat is 3x niets. Maar even op de coffeeduck wachten dus.

Hopen dat hij snel binnen komt.
hp, wanneer heb jij de coffeeduck besteld?

Hoe schuimen jullie je melkschuim op als je geen pijpje hebt?
Ben ook wel benieuwd naar lekkere smaken. Krijg je bij het apparaat al wat cupjes erbij?
...
melk opschuimen met aerochino, of gewoon ambachtelijk met een garde
arpeggio, en ristretto zijn hier favoriet
hier favo: ristretto, arpeggio en rosaybaya. voor bezoek hebben we de fortissimo lungo. en verder de sterke decaf voor 's avonds.
Die vind ik ook heel lekker Meds, arpeggio als espresso en de ristretto als basis voor de melkrecepten. De Lungo Vivalto vind ik een lekkere ochtendkoffie. Net ook even de melkversies geprobeerd, heerlijk! Werkt erg makkelijk Queenie en beiden goed op smaak (die is trouwens nog in te stellen, net als de hoeveelheid schuim maar dat heb ik nog niet geprobeerd). Ik vind persoonlijk gestoomde melk ook lekkerder als geklopt (wordt te stevig naar mijn smaak) en qua temperatuur viel t me ook alles mee. Macchiato is niet heel warm maar voor mij prima (heb ook niet t idee dat dat loeiheet hoort of wel).

Al met al, heel de dag énorm blij (en vanmorgen meteen gaan inslaan bij de Bijenkorf en ook daar word je blij van - hoewel je dan ook ontdekt waarom die koffie zo duur is ).
quote:suikervrij schreef op 12 juni 2010 @ 18:00:

hp, wanneer heb jij de coffeeduck besteld?

Hoe schuimen jullie je melkschuim op als je geen pijpje hebt?

Heb hem gisteren besteld. Had vorige keer ook 1 besteld voor de senseo en die was er de volgende dag al. Maar nu bij een ander verkooppunt besteld (dan kreeg ik 4 cups ipv 3) maar die leveren dus blijkbaar minder snel. Zal van de week wel komen.

Ik heb een melkopschuim machientje van Lattemento voor het opschuimen van de melk.
quote:queenie1 schreef op 12 juni 2010 @ 19:12:

Ben ook wel benieuwd naar lekkere smaken. Krijg je bij het apparaat al wat cupjes erbij?Ja ik kreeg 16cups erbij. Van elke smaak 1.
quote:DJ Momo schreef op 12 juni 2010 @ 20:54:

hier favo: ristretto, arpeggio en rosaybaya. voor bezoek hebben we de fortissimo lungo. en verder de sterke decaf voor 's avonds.De rosaybaya vanmiddag geproefd maar die vond ik wat zurig. Niet mijn smaak. Heb nu een lijstje uitgeprint met alle smaakjes. En bij elk smaakje zet ik een cijfer nu. Dan weet ik straks welke smaakjes ik het lekkerst vond. Ristretto en arpeggio nog niet gehad. Maar Meds vond ze ook lekker dus. Ben benieuwd. En de sterke decaf is dat die inteso decaf? Die heb ik aan mams gegeven en vergeten te proeven.
quote:babbel35 schreef op 12 juni 2010 @ 20:57:

Die vind ik ook heel lekker Meds, arpeggio als espresso en de ristretto als basis voor de melkrecepten. De Lungo Vivalto vind ik een lekkere ochtendkoffie. Net ook even de melkversies geprobeerd, heerlijk! Werkt erg makkelijk Queenie en beiden goed op smaak (die is trouwens nog in te stellen, net als de hoeveelheid schuim maar dat heb ik nog niet geprobeerd). Ik vind persoonlijk gestoomde melk ook lekkerder als geklopt (wordt te stevig naar mijn smaak) en qua temperatuur viel t me ook alles mee. Macchiato is niet heel warm maar voor mij prima (heb ook niet t idee dat dat loeiheet hoort of wel).

Al met al, heel de dag énorm blij (en vanmorgen meteen gaan inslaan bij de Bijenkorf en ook daar word je blij van - hoewel je dan ook ontdekt waarom die koffie zo duur is ).De vivalto lungo vond ik ook super lekker! Hier helaas geen bijenkorf in de buurt. Moet het hebben van internet. Maar straks mijn coffeeduck. Dan kan ik ook met andere goedkopere koffie experimenteren.
Ik wilde nu even een basisvoorraadje hebben HP, vandaar even snel naar de Bijenkorf. Ik vind t zonde om die nieuwe smaken er achter elkaar doorheen te jagen, zonder 'echt' te proeven (en dan vnl. in de melkkoffies). Ik ben trouwens wel benieuwd naar de werking van die coffeeduck maar ik neem aan dat je dat hier nog wel even komt melden, toch?
quote:babbel35 schreef op 13 juni 2010 @ 07:52:

Ik wilde nu even een basisvoorraadje hebben HP, vandaar even snel naar de Bijenkorf. Ik vind t zonde om die nieuwe smaken er achter elkaar doorheen te jagen, zonder 'echt' te proeven (en dan vnl. in de melkkoffies). Ik ben trouwens wel benieuwd naar de werking van die coffeeduck maar ik neem aan dat je dat hier nog wel even komt melden, toch?

Geen bijenkorf hier in de buurt. Dus toch maar gewoon alle smaakjes proeven en keuren. Dat weet ik wat ik moet bestellen. Ook zonde als ik koffie bestel die ik achteraf maar zo.zo. vind.

Ja de werking van de coffeeduck kom ik nog melden. Hoop dat hij morgen mee komt met de post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven