net een enorm ranzige quiche gegeten

14-05-2010 19:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eentje van de lidl. Zo'n pak waar je alleen water en melk bij hoeft te mikken. Zelf een pakje hamblokjes erbij doen, en klaar is klara. Leuk om samen met m'n zoon te maken dacht ik. Blegh!! Het was een ui-hamquiche, en de ui was RUIM vertegenwoordigd.

Man nam een hap en ik zag zijn gezicht betrekken. Hij durfde volgens mij amper wat te zeggen tot mijn gezicht ook betrok. Onze zoon heeft vol enthousiasme een deel van de korst gegeten. Die viel namelijk nog wel mee.

En nu ben ik dus op zoek naar een recept voor een lekkere quiche. Kan ik dit weekend opnieuw proberen.
De elsasser flammkuchen van de lidl vind ik erg lekker (nu in de Franse weken)

Ik maak morgen een quiche met kastanjechamp-rode ui en geitenkaas, ach, je kunt eindeloos varieren dat is zo leuk. Ook lekker is;

broccoli-brie-peer-cashewnootjes !!

yummmmm
quote:emaille schreef op 14 mei 2010 @ 20:00:

AH kant en klaar. Valt niets aan te verprutsen Nee die zijn al verprutst. 2x een enorm ranzige quiche van Appie gehad waar duidelijk sigarettenas door heen zat. Vies, vies, en nog eens vies. Nooit meer.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Bladerdeeg en croissantdeeg zijn ook moddervet trouwens. Hartige taartdeeg is iets minder vet.
quote:krokusje schreef op 14 mei 2010 @ 20:55:

en eet je dan alleen quiche, of ook iets erbij. Sla ofzo?Ik stop er voldoende groente in (vaak spinazie) maar een salade is er natuurlijk altijd lekker bij!
Ik maak ook wel eens hartige taart met brocolli. Brocolli koken. Daarna een mengsel maken van de brocolli (beetje gepureerd met keukenmachine), ei, knoflook, kookroom, zongedroogde tomaat en pijnboompitjes. In de vorm met bladerdeeg of hartige taart deeg en wat kaas erover. Lukt eigenlijk altijd.

Wat ik ook regelmatig doe is gewoon dat wat ik over heb aan groenten en waarvan ik denk dat het lekker is bij elkaar even roerbakken en vervolgens een hartige taart van maken.
Bladerdeeg op de bodem, 1 courgette en 1 stronk broccoli snijden en 5 minuten koken, op de bodem 1/3 van zakje geraspte kaas, hierop het groentemengsel, wederom 1/3 kaas, hierop pijnboompitjes (60 gram ofzo), 4 eieren klutsen met 3 eetlepels groene pesto, scheutje kookroom/ yoghurt/ creme fraiche, knoflook, zout en peper, dit eroverheen gieten, 1/3 kaas en 45 min in de oven kieperen.

Als vulling vind ik ook heerlijk geitenkaas, zongedroogde tomaatjes, prei en walnoten. Mmmmmmmmmmm. Belangrijk is dat je alles er in principe in kan kieperen, maar wel altijd eieren + room oid erdoor doet. Anders wordt het geen vaste substantie.
Oh en erbij kan een salade, maar als je genoeg groente erdoor doet is dat niet nodig.
Ik vind die quiche lorraine van de appie heerlijk!
Op die hartige taartbodem diepvries pakjes staan ook recepten. Met veel groenten, heerlijk!
Waarom koop je pakjes bodem als het een paar minuten werk is met heel goedkope ingredienten?
quote:wijnands schreef op 15 mei 2010 @ 07:01:

Waarom koop je pakjes bodem als het een paar minuten werk is met heel goedkope ingredienten?Deeg maken in de zin van kneden..met een deegroller in de weer..dat kan ik niet in een paar minuten hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven