Noodles kruiden, hoe?
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:15
Ik gebruik nog wel eens een zakje (rijst)noodles als snelle lunch of tussendoortje. In plaats van die kant en klare zakjes wil ik liever zelf (rijst)noodles op smaak maken. Maar hoe?
Gefruit uitje, pepertje, knoflook, wat ketjap, ......? Iemand ideeën? Zijn er ook kant-en-klare kruidenmixen voor te krijgen?
Gefruit uitje, pepertje, knoflook, wat ketjap, ......? Iemand ideeën? Zijn er ook kant-en-klare kruidenmixen voor te krijgen?
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:30
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:41
Ik gebruik zelf altijd het volgende:
een beetje (niet zoete) soya saus..
een bouillonblokje van Maggie
Een paar blaadjes sellerie..
Een klein beetje knoflook (uit n potje islekkerder dan poeder)
En van die indische gebakken uitjes..
Ongeveer zoals je het zei dus ...
Als je gedroogde sellerie gebruikt en wél knoflookpoeder.. dan kun je zelf een voorraad pot maken..
een beetje (niet zoete) soya saus..
een bouillonblokje van Maggie
Een paar blaadjes sellerie..
Een klein beetje knoflook (uit n potje islekkerder dan poeder)
En van die indische gebakken uitjes..
Ongeveer zoals je het zei dus ...
Als je gedroogde sellerie gebruikt en wél knoflookpoeder.. dan kun je zelf een voorraad pot maken..
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:44
Bij onze Albert Heijn koop ik kruidenmix Pad Thai. Staat bij ons bij de Oosterse producten maar niet bij de Conimex. Meer bij de Pattack (Indiaas) en Marrokaanse spullen. Is heel erg lekker door (rijst)noodles (zijn er ook van dat merk maar kom even niet op de naam). Die noodles moet je overigens wel roerbakken (dus niet met water aan te maken).
Succes.
Succes.

dinsdag 17 augustus 2010 om 12:03
Je kunt ook zelf een mixje maken van oestersaus, sojasaus, vissaus, rode peper, knoflook en een beetje honing. Daar marineer ik meestal tempe en groenten in, roerbak ze en voeg dan de noodles toe. Geklutst ei en tauge erdoor, gehakte pinda's erover; mmm! Wel een beetje veel werk voor een lunch, misschien kun je dan noodles koken, afgieten, beetje van het hierboven beschreven mengsel erdoor doen en afmaken met lente-ui-ringetjes en bv ei/tauge?
dinsdag 17 augustus 2010 om 12:13