Nootjes hakken?

11-04-2012 15:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er een betere manier om nootjes (zoals pistache, hazelnoten, etc) fijn te malen dan met bijvoorbeeld een vijzel? Zeker hazelnoten zijn erg hard en moeilijk te vermalen. Iemand tips?
Met de staafmixer?

In een zakje doen en er op slaan met een deegroller?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ken een forumster met een handig ding, zon hakmes die rond is van onder. Handig ding, ik zal even een foto erbij zoeken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
in een zakje of tussen theedoek en inderdaad met een deegroller op meppen, of met een steelpan ofzo! of in een keukenmachine..
Ik gooi ze meestal in de keukenmachine. Of hak ze met een mezzaluna.

Oh, en ik heb ze ook weleens in een theedoek gedaan en met een hamer bewerkt!

MV: dat was ik niet, maar zo'n mes heet dus een mezzaluna.
Met een goed groot scherp mes.
Ik doe ze in een theedoek en mep erop met de vleeshamer. Voor grovere noten gebruik ik de kant met punten voor fijnere noten de platte kant.
Je kan een hazelnoot ook eerst pletten voor je hem fijner hakt. Een groot koksmes er plat opleggen en dan wat gewicht erop.
Handig heb ik gehoord, dit is wat die forumster heeft;

http://www.culturja.nl/upload/10/52/image002.jpg

Klopt Ieb, was even in gedachten bij het kraken van andere noten maar daar is dit mes ook geschikt voor
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe ze in een zakje, zakje onder broodplank en dan een paar flinke meppen met hamer oid.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dan weten jullie wat ik vanavond aan het doen ben, hehe. Dank voor de tips.
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 april 2012 @ 15:14:

[img]http://www.culturja.nl/upload/10/52/image002.jpg[/img]MV, je weet toch dat we geen plaatjes meer kunnen plakken muts! Even een linkje zetten.
Ik heb er een klein molentje voor (mini versie van de magimix) deze gebruik ik om pesto mee te maken, currypasta - uien knof chili gember etc- en ook om noten mee te hakken.

Maar het werkt ook prima om de noten in zo'n hersluitbaar zakje te doen en dan met een deegroller te bewerken, kan je meteen lekker even afreageren

quote:Mylene_Valerie schreef op 11 april 2012 @ 15:14:

http://www.culturja.nl/upload/10/52/image002.jpg

Klopt Ieb, was even in gedachten bij het kraken van andere noten maar daar is dit mes ook geschikt voor Wijzigen ipv quoten is ook handig.
Ik doe ze in de Babycook. Gewoon een keukenmachine kan ook.
Voor grof hakken gebruik ik m'n koksmes, wil ik het echt fijn bijv. voor amandelpoeder, pasta etc. dan gaan ze in de keukenmachine.
Voor het malen van noten gebruik ik een elektrisch koffiemolentje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven