Ongepaneerde varkensschnitzels, ipv kalfsoesters help!

24-10-2009 11:13 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren overal gezocht naar kalfsoesters maar na drie winkels en de slager was ik er wel klaar mee en heb varkensschnitzels gekocht. Eigenlijk wil ik niet meer naar de winkel maar vanavond komen er mensen eten. Saltimbocco (ofzo..nog nooit eerder gemaakt) was de bedoeling maar goed is dat wel lekker met varkensvlees?

Ik heb dus gedroogde salie, serrano ham en ook nog tapenade in huis, kan ik daar iets anders mee maken? Of moet ik het vlees gewoon in de vriezer stoppen, een andere keer in de nasi doen en voor vanavond toch iets anders ophalen?
Had de slager echt geen kalfsschnitzels? Of ander dun kalfsvlees? Ik heb het nooit geprobeerd met varkensvlees, maar denk dat het wel moet kunnen.
Hmm... Kalf smaakt wel wat zachter dan varken. Als je het nog een keer aankunt, zou ik nog een poging wagen (eerst even bellen met een slager!)

Maar van die salie en ham kan je met varkenssnitzel ook lekkere rolletjes maken denk ik, in elkaar wikkelen, prikker erom en zachtjes braden.
quote:Tia Dalma schreef op 24 oktober 2009 @ 11:40:

Hmm... Kalf smaakt wel wat zachter dan varken. Als je het nog een keer aankunt, zou ik nog een poging wagen (eerst even bellen met een slager!)

Maar van die salie en ham kan je met varkenssnitzel ook lekkere rolletjes maken denk ik, in elkaar wikkelen, prikker erom en zachtjes braden.Hoe doe je da?
Varkensschnitzels plat slaan. Heel dun besmeren met mosterd, ham en kaas erop leggen, oprollen, in gelijke rolletjes snijden en prikkers erdóór steken. In de oven (180 graden- half uurtje). Voordeel van de oven, als je die na een half uurtje uitzet kun je de schnitzels nog laten liggen, het komt dus niet op een paar minuutjes en dat scheelt een hoop stress. In de pan kan natuurlijk ook.
Het is saltimbocca. En dat wordt met varkensvlees niet zo lekker.

Maak die schnitzelrolletjes van Mama Lelie, dan heb je vanavond geen stress.
anoniem_26624 wijzigde dit bericht op 24-10-2009 13:19
Reden: Link toevoegen.
% gewijzigd
Toch maar kalfsoesters gekocht, in een andere plaats bij een echt goede slager .

Mamalelie de schnitzels zitten in de vriezer, jouw recept ga ik binnenkort proberen, klinkt lekker!!
quote:mamalief schreef op 24 oktober 2009 @ 11:43:

[...]

Hoe doe je da?

Tss duhhh, nou gewóón! Prikkers 48 uur in water weken en dan erom heen vouwen, strikje erin, kláár...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven