Ongepaneerde varkensschnitzels, ipv kalfsoesters help!
zaterdag 24 oktober 2009 om 11:13
Ik heb gisteren overal gezocht naar kalfsoesters maar na drie winkels en de slager was ik er wel klaar mee en heb varkensschnitzels gekocht. Eigenlijk wil ik niet meer naar de winkel maar vanavond komen er mensen eten. Saltimbocco (ofzo..nog nooit eerder gemaakt) was de bedoeling maar goed is dat wel lekker met varkensvlees?
Ik heb dus gedroogde salie, serrano ham en ook nog tapenade in huis, kan ik daar iets anders mee maken? Of moet ik het vlees gewoon in de vriezer stoppen, een andere keer in de nasi doen en voor vanavond toch iets anders ophalen?
Ik heb dus gedroogde salie, serrano ham en ook nog tapenade in huis, kan ik daar iets anders mee maken? Of moet ik het vlees gewoon in de vriezer stoppen, een andere keer in de nasi doen en voor vanavond toch iets anders ophalen?

zaterdag 24 oktober 2009 om 11:40
zaterdag 24 oktober 2009 om 11:43
quote:Tia Dalma schreef op 24 oktober 2009 @ 11:40:
Hmm... Kalf smaakt wel wat zachter dan varken. Als je het nog een keer aankunt, zou ik nog een poging wagen (eerst even bellen met een slager!)
Maar van die salie en ham kan je met varkenssnitzel ook lekkere rolletjes maken denk ik, in elkaar wikkelen, prikker erom en zachtjes braden.Hoe doe je da?
Hmm... Kalf smaakt wel wat zachter dan varken. Als je het nog een keer aankunt, zou ik nog een poging wagen (eerst even bellen met een slager!)
Maar van die salie en ham kan je met varkenssnitzel ook lekkere rolletjes maken denk ik, in elkaar wikkelen, prikker erom en zachtjes braden.Hoe doe je da?
zaterdag 24 oktober 2009 om 12:40
Varkensschnitzels plat slaan. Heel dun besmeren met mosterd, ham en kaas erop leggen, oprollen, in gelijke rolletjes snijden en prikkers erdóór steken. In de oven (180 graden- half uurtje). Voordeel van de oven, als je die na een half uurtje uitzet kun je de schnitzels nog laten liggen, het komt dus niet op een paar minuutjes en dat scheelt een hoop stress. In de pan kan natuurlijk ook.