Ontbijten

07-05-2010 16:06 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Quote: "Een goed ontbijt is belangrijk in een gezond eetpatroon. Het zet de spijsvertering en je darmen aan het werk en stimuleert de stoelgang. Daarnaast levert een ontbijt je de broodnodige energie voor voldoende concentratie op het werk of op school. Bovendien is ontbijten belangrijk voor het houden van een gezond gewicht. Grote kans dat als je niet ontbijt, je later op de ochtend gaat snoepen of snacken."

Ik ontbijt niet iedere ochtend ontbijt omdat ik vaak tot het allerlaatste moment in bed blijf liggen. Ik ervaar het zelf zo dat wanneer ik wél ontbijt ik rond 10 uur alweer honger/trek heb.

Terwijl als ik niet ontbijt ik pas meestal rond de lunch honger/trek heb. En het is ook niet zo dat ik daarna dan veel meer ga eten dan normaal zeg maar.

Zijn er meer mensen die dit zo ervaren? Dat je meer honger hebt doordat je juist wél ontbijt?
quote:wijnands schreef op 14 mei 2010 @ 22:30:

Wat mij aan Oostenrijk zo goed beviel is hoe serieus ze brood namen.

Ik eet ook graag brood,maar dan het liefst volkorenbrood.Als we uit

eten ga dan vind ik wit stokbrood ook lekker al is het niet gezond.
Het paleodieet!Wist niet dat ze het zo noemden.

Maedl,een keer wafels als ontbijt of in het weekend kan echt

geen kwaad.Zelf doe ik het nooit.Ik heb vanmorgen nog ontbeten met een schaaltje magere yoghurt naturel met fruit en

2 volkorenpistolets met jam en sambaalkaas.Ik vind ontbijten

altijd heerlijk en vooral als het dan bij een mooie gedekte tafel

gebeurt.Doordeweeks verheug ik me altijd op een bord Brinta

of Havermout.Het smaakt gewoon en vult heerlijk.

Het eten in Oostenrijk vind ik ook lekker maar mijn vriend en ik

letten tijdens onze vakantie in Oostenrijk en Munchen ook op

dat we genoeg beweging kregen en ook gezonde dingen aten.
Als ik eiwit/vetrijk ontbijt (gebakken ei met kaas) dan kan ik makkelijk tot de lunch toe zonder honger of flauwtes.

Eet ik echter koolhydraatrijk, dan verrek ik voor 10 uur al van de honger
wafels hebben we geloof ik jarenlang niet gegeten, dus dat is het wel een keertje oke. Verder eet ik erg graag sochtends een müsli broodje (zo'n broodje met stukjes erin) en ook graag yoghurt met vruchten of in de winter havermout ja, lekker!

de kaas uit Nederland mis ik wel eens, ze hebben hier ook goede kaas hoor, maar toch anders.

Wijnands, klopt wel ja, ontbijten kun je echt op elke hoek, en brood is altijd vers, maar dat is toch in Nederland ook, of niet? Ben ik echt al te lang weg?? Ik ontbijt of lunch ook graag op de markt in Wenen, zo gezellig! <Ik kom ook wel een dag door zonder lunch hoor, als het ontbijt met veel eiwitten en volkoren is, maar op mn werk krijg ik smiddags vaak wel honger tussendoor.
Dat je in Nederland in de meeste supermarkten nu vers afgebakken brood kan krijgen is iets van de laatste paar jaar. Verder ligt het nog steeds overal vol met fabrieksbrood. Zuurdesem is zeldzaam net als donker bruin brood wat niet met gebrande mouten kleurstoffen is gemaakt.

Brood en horeca.. don't get me started.
aha, dat wist ik niet joh, dan merk je best het verschil ja. Ik vind de nederlandse boterham trouwens altijd wel weer erg lekker als ik er ben, maar het smaakt inderdaad niet echt bijzonder en vooral zo slap.
maedl,maar ze importeren toch zeker ook Gouda neem ik aan?

In Duitsland heb ik deze ook vaak geregeld gegeten.Muslibroodjes klinkt ook goed.Ik heb net een bord Brinta op,heerlijk!En de gewoone boterhamen eet ik nog steeds

graag.
de geimporteerde Gouda is super jonge kaas, en die vind ik niet lekker. Ik hou van Old Amsterdam en dat soort dingen. Zowieso hebben ze ene Duitsland meer dingen uit Nederland omdat het een grensland is.
Oude kaas lust ik ook wel.Maar in plaats van die gewoone Gouda hebben ze in Oostenrijk ook een hoop andere lekkere dingen.Ik vind de echte Mozartkugeln ook lekker.Kaiserschmarrn met appelmoes etc...maar dit dan als

toetje in het weekend en niet als maaltijd.Ik mis Oostenrijk zo

een beetje.Het was een superleuke vakantie met nog 5 dagen

Munchen daarbij.Maar Denemarken en Normandie zijn ook leuk.
Wijnands voor lekker brood kun je toch geel goed terecht bij de natuurwinkel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven