ontdooid gehakt

28-05-2010 10:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een half kilo gehakt in de vriezer gedaan maar nu heb ik maar de helft nodig. De ene helft vandaag en de andere helft morgen. Kan ik nu alles er al uit halen en dan in de koelkast bewaren tot morgenavond?

Of laat ik het een heel klein beetje ontdooien probeer het door te snijden met een heet mes en dan de 2e helft weer terug in de vriezer?
Wat ga je er morgen mee maken, bv gehaktballen (of soepballen?) zou ik dan vandaag alvast klaarmaken/bakken/koken in bouillon.
alles ontdooien en dan de helft vandaag gebruiken en de andere helft in de koelkast bewaren tot morgen. Heb ik ook wel eens gedaan en heb er niks aan over gehouden.

In ieder geval niet een beetje ontdooien en dan weer invriezen!!
Een dag in de koelkast bewaren kan in principe wel.

Ik kijk altijd naar hoeveel dagen het nog houdbaar was voordat ik het in de vriezer deed. Als ik het op de laatste dag van de houdbaarheid heb ingevroren dan gebruik ik het alleen op de dag dat ik het ondooi, anders wel 1 of 2 dagen langer.
quote:Sarah Scott schreef op 28 mei 2010 @ 10:08:

Wat ga je er morgen mee maken, bv gehaktballen (of soepballen?) zou ik dan vandaag alvast klaarmaken/bakken/koken in bouillon.Dit zou ik ook doen. Ook als je het voor een prutje gebruikt zou ik het vandaag alvast maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou het ook vast bereiden en dan bewaren tot morgen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
ok dus jullie advies is dus om de pastasaus alvast te maken? Of alleen het gehakt rullen en dat bewaren in de koelkast?
Je kan het echt wel een dag bewaren in de koelkast hoor. Daarvoor hoef je het nu niet alvast klaar te maken. Zeker niet met pastasaus, lijkt me niet echt lekker. Als je gehakt in de supermarkt haalt voor de volgende dag leg je het toch ook een dagje in de koelkast? Tenminste, ik vries het voor 1 dag echt niet in hoor En voor de volgende keer, verdeel het in porties voordat je het in de vriezer mikt ;)
Als je de tweede helft nodig hebt voor pastasaus, zou ik die pastasaus gewoon alvast maken
Peas on earth!
Gewoon bewaren in de koelkast.
Het kan beide. Of je bereidt het, of je bewaard het in de koelkast.
Ik zou die pastasaus vast klaarmaken.

Vind 'm persoonlijk ook lekkerder als ie een dag in de koelkast heeft gestaan, dus ik maak 'm meestal van te voren klaar.
Ik haal gehakt / ander vlees / vis altijd een dag van te voren uit de vriezer, gaat prima.
Ik vries vlees altijd in in 1 persoons porties dus heb dat probleem nooit. Maar je kunt het nog best 1 dag in de koelkast bewaren hoor.
het is echt overdreven om te zeggen dat het nog maar 1 dagje kan. 2/3 dagen kan ook prima. gehakt ben ik niet zo moeilijk mee - gewoon even naar kijken - kip wel.
Oh kan makkelijk in de koelkast bewaard worden voor 1 dag. Niks aan de hand.
Gehakt bevries ik daarom altijd in de kleinste hoeveelheid die ik nodig kan hebben. Een bonk bevroren gehakt is prima klein te krijgen met een goede broodzaag trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven