Origineel makkelijk toetje voor vervoer 3 uur

06-10-2019 14:27 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,

Oké misschien ga ik hier het onmogelijke vragen maar heeft iemand misschien een leuke tip voor een origineel leuk toetje/dessert voor 2 personen voor een beginnend iemand in de keuken ;-)

Ik moet helaas 3 uur nog reizen..... dus naja uhm misschien wel een moeilijke kwestie dit maar ik ben erg benieuwd

Dank jullie wel in iedergeval !
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
06-10-2019 16:58
Ja gewoon zo.

Elk glas dat je goed kunt vervoeren is prima, ik zou voor het leuke effect een wijnglas kiezen maar een waterglas is ook goed. Niet te moeilijk doen. Je kunt er ook wat likeur aan toevoegen als je dat toevallig hebt.

Zelf zou ik overigens het liefste eton mess eten :mrgreen:
Dankjewel, en het belangrijkste....... is het nog lekker ook ;-) ? Nog nooit gegeten gelatinepudding dus weet niet of het lekker is haha.
Hoop dat het iets leuks is en waar ze van denkt goh leuk gemaakt en hij heeft moeite gedaan
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
06-10-2019 17:01
Dankjewel, en het belangrijkste....... is het nog lekker ook ;-) ? Nog nooit gegeten gelatinepudding dus weet niet of het lekker is haha.
Hoop dat het iets leuks is en waar ze van denkt goh leuk gemaakt en hij heeft moeite gedaan
Lekker is subjectief. Mijn dochters vinden dit helemaal geweldig :thumbsup: maar niemand weet of jouw vriendin dezelfde smaak heeft.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
06-10-2019 17:08
Lekker is subjectief. Mijn dochters vinden dit helemaal geweldig :thumbsup: maar niemand weet of jouw vriendin dezelfde smaak heeft.
Haha super dankjewel in iedergeval, naja het klinkt zo kinderlijk het toetje haha vandaar dat ik het vraag ;-)
Maar erg blij met je tip
Alle reacties Link kopieren
Wij eten nog steeds regelmatig gelatinepudding bij mijn moeder en zijn allemaal al jaren volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat voor date hebben jullie gepland dan? Gaat zij koken en zorg jij voor het toetje? Dan kun je toch makkelijk op locatie even wat fruit, merengue en slagroom (spuitbus) bij elkaar gooien (eton mess) ?

Ik zou gaan voor mini cheesecakejes. Makkelijk te maken (gewoon googlen en het recept volgen), vervoeren in de vorm, ter plekke op een bordje leggen en eventueel nog wat aankleden met slagroom/vers fruit. Oogt toch wat minder als geval, je kunt variëren qua smaak... Je kunt er zelfs (voor het bakken) met aardbeiensaus een rood hartje in maken voor de romantische touch.
Alle reacties Link kopieren
https://www.leukerecepten.nl/recepten/mini-cheesecakes/

Zoiets. En dan in plaats van de saus druppelen, doe je twee schepjes saus als een hartje.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeën hier, kom je nog vertellen wat het is geworden en hoe de date was?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Belle73 schreef:
06-10-2019 14:55
Pavlova met rood fruit uit de diepvries. Pavlova maak je thuis, rood fruit mee, ontdooit een beetje onderweg. Ter plekke voeg je het bij elkaar.
En als het mis gaat met het vervoeren, dan heb je Eton mess😉
Alle reacties Link kopieren
Baby_twee schreef:
06-10-2019 22:05
En als het mis gaat met het vervoeren, dan heb je Eton mess😉
Kan dus nooit mis gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zelfgemaakte griesmeelpudding is eenvoudig.
Deze is lekker:
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... ng-amandel
Rodevruchtensaus: kant-en-klaar of zelf maken.
Belle73 schreef:
06-10-2019 22:18
Kan dus nooit mis gaan.
Inderdaad 😉
Geen enkel toetje vindt het leuk zolang buiten de koelkast te blijven de trein is behoorlijk warm en dat doet een toetje geen goed. Ik zou gaan voor de tip van de appeltaart of een toetje wat terplekke afgemaakt moet worden.

Je kunt ook nog kiezen voor een flensje met aardbeien en slagroom. Alles kan prima buiten de koelkast bewaard worden.
Alle reacties Link kopieren
Smartweb schreef:
06-10-2019 16:41
Dit is ook wel een heel leuk idee, gewoon dus die harten onderop en dan gelatinepudding er overheen ? Wat voor glas bedoel je dan precies als ik vragen mag...... ?? Klinkt als iets ontzettend leuks !

En die kinderbueno moet ik dan maar even laten, ondanks dat ik dat ook echt een heel leuk idee avond !!
zou ik echt totaal niet bij van worden
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
06-10-2019 14:34
Het kan!
Het kan!

Eton mess.

Je neemt mee in de trein: een doosje frambozen of een doosje diepvriesfruit, een tinnetje slagroom, een paar meringues (misschien maak je die zelf maar je kunt ze ook kopen). Wil je het er een beetje culi uit laten zien, neem je nog een paar blaadjes munt mee.

Klop de slagroom op met een beetje suiker.
Verkruimel de meringues in grove brokken.
Schep wat kruimels, dan wat slagroom, dan wat fruit en dan weer kruimels, slagroom, fruit in glazen of mooie bakjes. Takje munt erbij en klaar.
DIepvries zo als fruit?? Eh nee, is echt niet lekker. Het word snot namelijk.
aloha66 schreef:
10-10-2019 15:48
DIepvries zo als fruit?? Eh nee, is echt niet lekker. Het word snot namelijk.
Ik vind diepvrieskersen prima voor in een toetje.
Lekker zoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven