oudjaar

27-12-2009 15:30 39 berichten
Wat gaan jullie doen met oud en nieuw? Wij hebben twee kleine kinderen en gaan daarom niet meer stappen. Eigenlijk wel zin om met een lekkere pyama op de bank te hangen en lekker tv en vuurwerk te kijken, maar de vrienden willen allemaal gezellig doen en zijn niet echt te combineren. Ik kan niet kiezen en hou best van gezelligheid maar ben op dit moment zo moe van de kerstdagen, dat ik het gewoon niet kan opbrengen iets te plannen. Ben heel erg benieuwd hoe jullie oudjaars avond en nacht eruit gaat zien, misschien doe ik wat inspiratie op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier Oud&Nieuw in pyama op de de bank
J zegt zelf al wat je wil toch? Lekker doen!
Wij zitten voor 00.00 bij vrienden, uitgebreid eten en spelletjes spelen. Daarna gaan we de stad in!
Dat zeg ik....
Dr is een feest georganiseerd in 't durp waar m'n vrienden/vriendinnen/familie/vagebekenden ook heen gaan en wat altijd loeigezellig is, maar met kinderen wordt dat denk ik lastig...

'vroeger' gingen wij altijd met wat andere families samen zitten, mochten we opblijven tot 1 uur en dan gingen onze ouders beneden nog lekker naborrelen. Was altijd wel gezellig volgens mij :-)
Ik weet ook niet wat ik wil. Eigenlijk wil ik gewoon met appelflappen en bubbeltjeswijn voor de tv hier zitten. Maar voor mijn katten. Nou ben ik ook uitgenodigd bij een vriendin. Maar dan moet ik naar haar toe, ze woont ver weg en dat zie ik eigenlijk niet zitten. Dus ik denk dat ik toch voor mijn katten kies en lekker in joggingbroek op de bank ga hangen met mijn harige vrienden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik mag nieuwjaarsdag om 07.30 aan het werk, ik breng oud en nieuw dus in pyama door op de bank. Misschien red ik middernacht wel, maar de kans is ook zomaar aanwezig dat ik voor die tijd al slaap. Niets mis mee, mijn kinderen zijn allebei niet thuis, en ik ben toch niet zo'n party-animal in mijn uppie.

Gewoon kiezen waar je jezelf lekker bij voelt hoor!

Groetjes,

NannieB
Wij gaan op tijd koken en heerlijk lang en uitgebreid tafelen. Daarna maken we allemaal lekkere hapjes, oliebollen en zoeken we iets leuks uit voor op de tv. Om twaalf uur lopen we even naar buiten, kijken we wat vuurwerk, vriend steekt misschien zelf nog even wat af en dan gaan we lekker een glas champagne drinken en niet te laat op bed.

Heerlijk een relaxte avond met z'n tweetjes, na de kerstdagen heb ik het wel even weer gehad met andere mensen
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
ik moet ook de volgende dag om 7.30 uur present op het werk zijn. Dus blijf ik thuis (man weet nog niet wat hij gaat doen, thuisblijven of gaan stappen). 12 uur red ik wel, als ik maar niet teveel er bij drink.
Met Lief. Geen idee wat we gaan doen in ieder geval niet uit, want de kinderen zijn bij ons. De oudste is jarig op oudjaarsdag, dus we hebben overdag al een beetje feest.

Ik denk zo maar dat we lekker lafjes tegen elkaar aan op de bank filmpjes gaan kijken en champie gaan drinken. Klinkt als een nare avond
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wij hebben 2 kleine kindjes. We gaan heerlijk op de bank hangen en tv kijken met lekkere dingetjes. Aan het begin van de avond gaan we met de oudste (3) gourmetten. Dat lijkt me wel gezellig en verder.... lekkere relaxen.
Wij vieren het al jaren met een aantal vrienden. Lekker eten, daarna op de bank met wat lekkers en bijkletsen, soms oudejaarsconference kijken of een spelletje spelen. Heerlijk ontspannen op deze manier!
quote:monalisalove schreef op 27 december 2009 @ 15:30:

Eigenlijk wel zin om met een lekkere pyama op de bank te hangen en lekker tv en vuurwerk te kijken, maar de vrienden willen allemaal gezellig doen en zijn niet echt te combineren. Ik kan niet kiezen en hou best van gezelligheid maar ben op dit moment zo moe van de kerstdagen, dat ik het gewoon niet kan opbrengen iets te plannen. Dan zeg je toch tegen je vrienden dat jullie (dit jaar) iets anders doen? Dat is toch júllie idee van 'gezellig' doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kunnen je vrienden niet gezellig bij jullie thuis mee komen hangen op de bank?
We zij thuis met vrienden, 8 volwassenen en 3 kinderen Klein. liggen op bed vanaf 7) We gaan eten,iedereen neemt wat mee. Spelletjes doen, tv kijken, kletsen, drinken... vuurwerk afsteken.
Ik vier het met vrienden (ongeveer 15 man). Als je liever in je pyjama op de bank zit, doe je dat toch gewoon? Ik zou eigenlijk liever niet o&n vieren met iemand die eigenlijk liever thuis op de bank zou zitten. Zo iemand draagt niet echt bij aan de feeststemming.
Kunnen je vrienden niet gezellig bij jullie thuis mee komen hangen op de bank?[/quote]

Op zich wel, maar de meeste zitten nu ook met baby's en wonen allemaal meer dan een uur rijden weg, dus als er iemand komt moeten ze blijven slapen. Op zich wel gezellig maar wij hebben twee dagen met kerst een vol huis gehad en heb ik in de keuken gestaan (stom natuurlijk van mezelf) . Dus eigenlijk wil ik wel bij iemand anders op de bank hangen, aanschuiven bij een andere ontbijttafel en geen drie dagen lakens en dekens wassen en eigenlijk kan dat ook wel, maar heb ook vrienden die alleen zijn met hun kids geen vaders en geen eigen familie en dan ben ik zo een softie dat ik dat weer zielig vind. En egoistisch van mezelf om daar geen rekening mee te houden.
Voor 0:00 thuis, leuke tv programma's kijken, daarna om 0:00 naar buiten (voor hoelang, dat weet ik niet) en daarna misschien naar het café naast ons, komen veel bekenden uit het dorp en dat is altijd gezellig.
Ik vier oud en nieuw lekker thuis ik heb 2 kinderen onder 4 en 3 honden dus weg gaan is niet zo makkelijk me man moet werken. Dus heb een aantal vrienden uitgenodigd.Gezellig met ze allen wat drinken en lekkere hapjes.
Ik ga lekker bankhangen en alle Nederlandstalige muziek festijnen als de pest vermijden. Denk dat ik naar een leuke conference ga kijken of zo. Een borreltje, een nootje en een fleecedekentje. Heerlijk.
Ik zou stappen maar vrienden willen burgelijk met lief op de bank blijven:( Dus ik ben tot 00:00 bij ouders en daarna naar huis vanaf mijn balkon naar het vuurwerk kijken
Ik zit nog in dubio. Heb sinds kort weer een relatie, en we willen het graag met elkaar vieren. Maar hoe? Naar zijn vrienden (die ik nog niet ken) of naar een vriendin van mij (die hij nog niet kent) die ver weg en afgelegen woont...

Ik vind het maar lastig. Vind het spannend om de hele avond met zijn vrienden door te brengen, maar dat is in onze eigen stad en we kunnen dan ook nog naar de kroeg (dus niet verplicht bankhangen de hele avond).

Vind het ook spannend om hem mee te nemen naar mijn vriendin (en haar vriend), omdat we daar niet zomaar weg kunnen en dus wel verplicht zijn de hele avond met hen door te brengen, en daar te blijven slapen.

Wie heeft er wat goede raad voor me?

Voor TO: als bankhangen mogelijk is, gewoon doen. En rekening houden met andere 'eenzamen' is heel lief, maar uiteindelijk is hun oudjaarsavond niet jouw verantwoordelijkheid.
Och, ik vier het elk jaar bij vrienden die groots uitpakken met oesters en kreeften en een huis vol mensen.

En dit jaar ga ik lekker naar mijn moedertje die een zwaar jaar heeft gehad en het allemaal niet meer zo trekt en alleen zit. Beetje TV kijken, om 12 uur een bescheiden glaasje bubbels, proosten op een beter jaar en om 10 over 12 naar bed.

Ik heb er wel zin in, een rustig oud en nieuw.
zwager en schoonzus komen bij ons. Zij hebben een zoon van 4 maanden, wij een van 3 (ook oudjaarsdag jarig) en een zoon van 7 weken. Die krijgt rond 3 uur nog een voeding en vervolgens rond 7 uur weer. Denk dus dat wij rond 00.30 op bed liggen en nieuwjaarsdag gevloerd zijn.
Ik ga op de bank hangen. Lekkere hapjes en wat lekkers te drinken, even naar t vuurwerk kijken wat het hotel naast ons afsteekt (elke keer spectaculair) en dan mn bed in.

Voor mij een perfecte avond

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven