over frituren

03-08-2011 22:12 14 berichten
ik zag vandaag dat een diepvries nasibal (van de boni) 12 minuten in de frituur moet.

wordt 'ie dan niet zwart ?

kennen jullie misschien nog meer produkten die zolang of langer in de frituur moeten ?
Ja wat dacht je van een Dobben kroket?
Alle reacties Link kopieren
Van Dobben kroketten moeten ook zo lang, die worden niet zwart.
lekker met mosterd
Ik gooi alles er standaard 'n minuut of 6 in en dan is het altijd goed. Ook van Dobben kroketten. Langer is niet goed, dan barsten ze open.

Een nasibal is misschien wel heel erg groot en heeft tijd nodig om van binnen gaar te worden? Zou 'm dan eerder eerst 'n minuutje op de hoogste stand in de magnetron gooien en dan pas in de frituur.
Ik zou hem eerst ontdooien en dan gewoon na een minuut of 6 steeds je bal/blok in de gaten houden.
quote:elninjoo schreef op 03 augustus 2011 @ 22:17:

Ik gooi alles er standaard 'n minuut of 6 in en dan is het altijd goed. Ook van Dobben kroketten. Langer is niet goed, dan barsten ze open.

Een nasibal is misschien wel heel erg groot en heeft tijd nodig om van binnen gaar te worden? Zou 'm dan eerder eerst 'n minuutje op de hoogste stand in de magnetron gooien en dan pas in de frituur.Ja, maar als op de verpakking van een van Dobben-kroket 12 minuten staat (bevroren), dan lijkt me 6 minuten wel érg kort.
Dan is 'ie nog bevroren van binnen, maar misschien houdt EN er wel van?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 03 augustus 2011 @ 22:15:

Ja wat dacht je van een Dobben kroket?

mozes , ik zie dat die dingen 10-12 minuten moeten.

nooit verwacht, ik dacht dat 6 minuten wel zou voldoen.

ok, het zijn wel erg grote kroketten, dat dan wel weer
verschillende vD kroketten:

Croquetten à 100 gram: 10-12 minuten

Croquetten à 60 gram: 7-9 minuten

(leuk hè, hoe vD kroketten schrijft...)
Ja, chique!

Croquette!
Ik ontdooi dus meestal even voor in de magnetron, anders krijg je 'n veel te harde/donkere buitenkant of 'n bevroren binnenkant.
Dames, check vooral de temperatuur! Vaak moet deze lager als iets er lang in moet!!
quote:elninjoo schreef op 03 augustus 2011 @ 22:39:

Ik ontdooi dus meestal even voor in de magnetron, anders krijg je 'n veel te harde/donkere buitenkant of 'n bevroren binnenkant.Ja dat doe ik ook. Met alles eigenlijk ook bij kroketten. Dan worden ze goed warm van binnen en niet donker van buiten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven