Paasgekte??

07-04-2012 14:11 179 berichten
Even snel een paar boodschapjes doen voor vandaag was er niet bij. Wij willden even naar een groot winkelcentrum, alwaar de parkeergarage's allemaal vol waren, de mensen liepen met supervolle boodschappenkarren, alsof er een hamsterperiode aankwam, of dat de winkels op zijn minst één week zijn. Wie weet kwam er een grote sneeuwstorm op zetten vanaf morgen tot volgende week zondag?

Wij zijn doorgereden naar een ander klein winkelcentrum, het was wel wat rustiger, ouders liepen te mopperen op elkaar,de kinderen volop aan het jengelen over paaslekkers.

Afin, de boodschappen tot maandag zijn weer gedaan, gelukkig zijn er maandag na 12.00 een paar supers in de buurt open, door de drukte waren wij snel de winkel uitgegaan, en hadden zo iets, wij kijken maandag wel met wat wij maandag gaan eten.

Ben ik nu één van de weinige die de paasdrukte (één hele dag extra vrij) in de winkels niet begrijp?

Slaat het niet een beetje door, plakjes kaas, in vorm van de paashaas, broodjes in vorm van paashaas, hamburgers in die vorm, en zelfs het toetje in de sfeer van paaskonijn of noem maar op.

Zelfs aardappeschijfjes waren in paasvormpjes

Zo gaat de commerciele kerst, over in de commerciele paasgedoe.

En wie weet eigenlijk anno 2012 nog waarom het Pasen is? Behalve dat ei wat er bij hoort? En gaan de ouders nog ouderwets eieren verven met de kinders, verstopt pa of ma nog ouderwets de eieren zodat de kinderen zondagochtend ze vrolijk kunnen zoeken?

Ben ik nu zo gek dat paasdagen zijn doel voorbij gaat aan puur commercie en puur voor de knip van de supers?
Alle reacties Link kopieren
quote:brandy38 schreef op 07 april 2012 @ 15:18:

Van een 'crisis' is niks meer te merken. Straks na Pasen wordt het natuurlijk weer volop klagen.
.
Als de Ap maar niet zo'n blamage heeft als met hun Excellent kerstkalkoen waar zowat iedereen ziek van werd.
quote:dunschiller schreef op 07 april 2012 @ 15:18:

[...]

Ja Tuurlijk ... leuk dat jij ( of wie dan ook ) kan zien en/of bepalen wanneer ik of een ander wel of geen tijd heb om boodschappen in huis te halen ..

Niet iedereen wil eten online bestellen ( ik dus ook niet ) ik wil zélf bepalen wat ik koop waar en wanneer én nog belangrijker,wat ik ervoor betaal,En zeker tegenwoordig wil ik zelf éérst zien dat vers voedsel er goed uitziet en niet vandaag al op moet als je het bij appie besteld.

Ik heb er al vaker vlees en andere produkten in de schappen zien liggen wat er niet uit zag,als het al zo in de winkels ligt zal het in het distributiecentrum vanwaar de appie bestelservice werkt niet veel beter zijn,en het zal hun waarschijnlijk weinig interreseren wat de kwaliteit is die ze leveren.

En vergeet niet, het bezorgen kost ook iets van 7 tot 10 euro. En de kratten die je in bruikleen krijgt waar je ook per stuk voor betaald mag je niet inleveren bij een filiaal. Dus dan moet je als je er maar eenmalig gebruik van wil maken weer een afspraak maken, waar je ook voor moet betalen, zodat ze het ophalen.

Dus mocht het voor een keer zijn, dan ben je dubbel zoveel kwijt aan de krat-kosten en bezorgkosten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij de AH hier vullen ze om 1700 uur nog het stokbrood aan tenminste.Ik ga om 1800 uur nog maar een keer naar de AH om extra cola te halen want die is alweer bijna op en ff kijken of ze nog last minute aanbiedingen hebben:-))

3 zakken paaseitjes voor de prijs van 1,je kunt nooit teveel chocolade in huis hebben toch:-))

En lekker rustig winkelen tussen 1800-2000 uur
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 15:25:

[...]

En vergeet niet, het bezorgen kost ook iets van 7 tot 10 euro. En de kratten die je in bruikleen krijgt waar je ook per stuk voor betaald mag je niet inleveren bij een filiaal. Dus dan moet je als je er maar eenmalig gebruik van wil maken weer een afspraak maken, waar je ook voor moet betalen, zodat ze het ophalen.

Dus mocht het voor een keer zijn, dan ben je dubbel zoveel kwijt aan de krat-kosten en bezorgkosten.Dat wist ik niet. Wat slinks.
.
Ik erger mij rot aan alle comercie dagen, dus ook pasen, ik heb net gewoon mijn doodnormale pasta en groentes gekocht om gewoon pasta te maken. Morgen eet ik een pizza uit de oven. Ik geef geen cent te veel uit voor een paasfeest met een paashaas? paashaas die eieren legt ? huh ? nee van de gekke zeg! De meeste mensen weten geeneens wat pasen inhoud, ja bij pasen denken ze aan een haas en een chocolade ei. Liep net in de stad 3 van die debiele in paaspak huppelen knakkers en stom doen, is dat ik enig fatsoen heb, maar anders zou ik.... nou kan ze wel wat aan doen! ik blijf ver weg van dat soort dagen.
quote:Jaja007 schreef op 07 april 2012 @ 15:12:

Mij hoor je niet klagen, ik was op donderdagmiddag in de super. Geen last van drukte. Kwestie van KEUZE.

Donderdagmiddag moest ik werken, weg KEUZE...

Gelukkig hebben we hier één supermarkt waar je nog fatsoenlijk kan parkeren en er genoeg kassa's open zijn. De medewerkers konden het alleen bijna niet bijhouden met vakkenvullen, dus ik moest af en toe wat vragen, maar ze hadden gelukkig alles wat ik wilde hebben en ik was meteen aan de beurt bij de kassa.
Ik denk dat de ongelovigen Pasen leuk vinden voor de extra dag vrij,voor gelovigen heeft het betekenis....
@ M-V..

Dat wist ik dus ook niet, nooit gebruik van de bestel service gemaakt en ben ook niet van plan dat wel te gaan doen,maar bedankt voor de info! zo leer je nog eens wat.
quote:kerstklok schreef op 07 april 2012 @ 14:52:

En iedereen klaagt over de drukte maar zelf loop je er toch ook?Nee hoor. Ik heb eieren te kort maar ik ga echt niet nog even naar de supermarkt. (en ik leen ook niet bij de buren)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb eieren teveel dus mocht iemand omhoog zitten...

het zijn wel gewone scharreleieren dus niet driedubbel linksgedraaid met paashaasmotief
Het was hier veel drukker dan normaal. Vind ik altijd wel bijzonder. Tuurlijk zijn er mensen die hun hele familie e eten krijgen, maar daar staat dan toch een hele familie tegenoven die geen boodschappen nodig heeft, want die eten al ergens.

Zelf hebben we niet veel extra's gekocht. Een doosje eieren, mini potjes jam en een zak met paaseieren om te verstoppen voor de kinderen. Normaal ben ik voor een hele week boodschappen zo'n 70,- euro kwijt, nu was ik 78,- kwijt. Valt best mee voor een 'feestweekend .
Ben pas net boodschappen gedaan en het is idd druk.

Het lijkt kerst te overtreffen, wat een commercieel gedoe.

Heb zelf helemaal niets met die feestdagen. Als ik iets lekkers wil halen of samen met vrienden wil eten dan hoeft het daar wat mij betreft geen feestdag voor te zijn.

En voor de rest denk leef en laten leven.

Fijne Pasen allemaal!
quote:dunschiller schreef op 07 april 2012 @ 15:34:

@ M-V..

Dat wist ik dus ook niet, nooit gebruik van de bestel service gemaakt en ben ook niet van plan dat wel te gaan doen,maar bedankt voor de info! zo leer je nog eens wat.

Ja door een medisch probleempje heb ik mij een keer in moeten verdiepen hoe het zat en toen kwam ik dat tegen. Dan word je dus min of meer gedwongen om er steeds te bestellen, anders krijg je iig niet je geld voor de kratten terug.

Verder vind ik ook een nadeel dat je niet het mooiste fruit of groente kan uitkiezen, of andere spullen.

En er staat bezorgen vanaf .... dat is wel op dagen en tijden dat niemand kan. An sich geen probleem als je thuis bent, maar voor de werkende kan dat een groot probleem zijn.

Kijk maar eens op hun site als je de voorwaarden bekijkt, het `even` bezorgen is niet zomaar even. En vergeet niet dat je niet sochtends kan bellen voor een bestelling voor de avond. Weet alleen niet meer hoelang je van te voren je bestelling moet doorgeven.
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 15:36:

Ik heb eieren teveel dus mocht iemand omhoog zitten...

het zijn wel gewone scharreleieren dus niet driedubbel linksgedraaid met paashaasmotiefMogen we ze in jouw buurt gaan zoeken?
Ik ga nu achter 6 vrije uitloopeitjes aan. Wens me sterkte en succes.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 15:41:

[...]

Mogen we ze in jouw buurt gaan zoeken?Als je wil Ik wil wel een hint geven hoor..
quote:Cateautje schreef op 07 april 2012 @ 15:42:

Ik ga nu achter 6 vrije uitloopeitjes aan. Wens me sterkte en succes. Ik zal duimen dat je er zonder kleerscheuren af komt
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 15:45:

[...]

Als je wil Ik wil wel een hint geven hoor..Verleidelijk, maar iets zegt in mij dat ik gewoon even zuinig moet zijn met de 4 eieren die ik nog heb. Fou yong hai wat ik wilde maken kan ook tot dinsdag wachten .
Zo even lekker tegen de gevestigde orde hier in dit topic aan. Heeeerlijk die commercie om Pasen heen. Vind het leuk dat ik aan de kinderen zelfs paashaas aardappelen kan geven. Eten ze ze tenminste op. En als ze niet luisteren verstopt de paashaas ook geen eieren in de tuin, heerlijk pedagogisch.

Maakt mij echt geen reet uit of het commercieel is of niet. Al maken ze er vreetfestijn nummer 1 van ik bepaal altijd zelf nog wel hoe en wat. Dus maak me er echt niet druk om. Je moet toch niet mee met die gekte? Nou dan, maakt het dan uit zeg.

Verder hier gewoon paaseieren schilderen, zoeken in de tuin en zondag ochtend een uitgebreid gedekte ontbijttafel met allerlei leuke kuikentjes versiering. Voor de kinderen een kindersurprise ei, heerlijke matses van die grote (en ja, die betekenis ken ik ook) en lekker smullen van de paashaasboter.

Verder geen visite of avondeten of gourmetten. Gewoon normaal eten dus.

En ja, ik ken de betekenis van alle paas tradities en breng die zeker over aan mijn kinderen. Nee ik ben zeker niet gelovig (eerder het tegenovergestelde) maar vind dat je wel moet weten wat je viert anders ben je ontzettend dom in mijn ogen (iedereen kan tegenwoordig bij Wiki) Kan verder wel erg genieten van films als Jesus Christ Superstar of Life of Brian (waarvan ik dus begrijp dat het niet zeker is of deze wel uitgezonden worden? Heiligschennis zeg)

Hier in de stad zijn de supermarkten gelukkig ook open met Pasen (super regel) dus echt druk is het ook niet. Ja daar maak ik gebruik van om nog even wat vers brood te halen voor het paasontbijt.

En dat is hoe ik het doe. Hoe een ander het doet maakt me geen moer uit als je het zelf maar gezellig en fijn vind. Ieder zijn ding.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 15:48:

[...]

Verleidelijk, maar iets zegt in mij dat ik gewoon even zuinig moet zijn met de 4 eieren die ik nog heb. Fou yong hai wat ik wilde maken kan ook tot dinsdag wachten .Vast! En dan smaakt ie nog beter
@ M-V ..we hebben 22 eieren in huis dus als je écht omhoog zit ..
Hier liggen 90 stuks in huis en in de stal liggen er weer 10. Het zijn gelukkig wel krieleitjes!
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 15:46:

[...]

Ik zal duimen dat je er zonder kleerscheuren af komt Het is gelukt. en toen ik aan kwam lopen, ging er nog een kassa open, dus stond ik zo weer buiten, levend en wel, haha.
Ik ga eigenlijk altijd naar de jumbo, maar tijdens de feestdagen ga ik hier nooit heen. Het is werkelijk niet te geloven hoe druk het is. Ik ga dan altijd naar een andere supermarkt waar ik eigenlijk niet snel heenga omdat ze de helft aan assortiment hebben en het ook nog eens duurder is. Maar het heeft zo zijn voordelen: ik neem minder mee, want minder assortiment en dus ook goedkoper uit. En lekker niet druk.

Wij eten niet anders met de feestdagen en aan chocolade hoef ik ook niets te halen. In de weken voor pasen hebben de kinderen genoeg gekregen dus nu maken we het gewoon gezellig. Wij hebben vandaag al eieren geverfd want we zijn het hele weekend op pad. Ik ga deze wel verstoppen, maar dat wordt pas 2e paasdag. Van mij hoeft die drukte niet zo. Wat een gedoe. Ik snap wel dat mensen graag iets lekkers op tafel willen zetten, maar zo overdreven...neuh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven