Ik ga Pandan cake maken. In ieder recept wordt gezegd dat je een tulbandcakeblik moet hebben. Weet iemand of dit ook in een gewoon langwerpig cakeblik kan? En kun je dan gewoon dezelfde aantallen aanhouden?
Het gaat toch rijzen? Gaat het dan niet helemaal over het cakeblik heen?
Anoniem_19971
woensdag 1 februari 2012 om 18:06
Een tulband heeft meer inhoud, dus met een gewoon cakeblik zal het er over heen gaan.
Even naar de Action, hebben ze siliconen tulbandvormen voor weinig!
Anoniem_143193
woensdag 1 februari 2012 om 18:10
Of je houdt de hoeveelheden aan en je vult je rechthoek voor 2/3 en dan komt het ook wel goed. Restant beslag kun je dan gebruiken om kleine vormpjes te vullen, als je die al hebt.
Of je gooit het weg, of je snoept ervan. Of je maakt een eigen bakblikje van alu-folie in meer laagjes..
Gewoon wat proberen! Voor het zelfde geld lukt het!
Rijst Pandan niet harder dan gewone cake waardoor 2/3 niet voldoende ruimte is?
Anoniem_143193
woensdag 1 februari 2012 om 18:33
Zou kunnen. Maar bij rechthoekig blik is dat niet zo'n probleem, vind ik. Stel de cake gaat het blik uit. Je kunt dit als de cake afgekoelt is, eraf snijden. Bij een tulband is dat lelijk. Bij een rechthoek niet zo...
Ik ga ns googlen op pandan cake... Us effe kieke wat ze zeggen...
Met een gewone cake houd ik voor tulband 300 gr bloem, suiker ed aan. Bij een normale cakevorm is dat 200 gr van alles. Dus als die pandancake ongeveer hetzelfde doet als gewone cake, zou ik de hoeveelheden iets verminderen
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.