Pannenkoekendag.

31-01-2008 13:42 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag 5 februari is het Pannenkoekendag/pancakeday.

Reden genoeg om lekkere pannenkoeken vullingen, crepes of poffertjes/blini's recepten met elkaar te wisselen.

Ik ben gek op gewoon een pannenkoek met kaas, kaas en ham of wat ik laatst heb gemaakt MMMMM kaas en banaan.

Variatie is lekker, banaan met chocopasta, chocoladevlokken in het beslag, wat rum in het beslag. Crepes met aardbeien. En een blini recept die ik later hier nog neer zet.

Een lekker toetje was crepes met roomijs en een soort gelei.

Ook eens bij iemand een toetje gegeten van crepes met een soort champignonnen ragout.

Zet hier je lekker pannenkoeken / crepes/ poffertjes/ blini's recepten.

pannenkoekendag
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Weet je wat, als volledig geintegreerde allochtonen bied ik mijn jongens ook sint-pannenkoek aan
ja heerlijk,

@gamuza, die 'stomme nieuwe datum' is al zo oud. Pancakeday bestaat al eeuwen en is zo als mylenevalerie zegt altijd de dinsdag voor aswoensdag.

Heerlijk: dan aten we pannenkoeken met suiker en citroen op school. Of scottisch pancakes. Ga eens kijken hoe je die eigenlijk moet maken.
Tsss, da's wel heel toevallig. Ik maak altijd een weekmenu van tevoren en heb voor vrijdag 26 mrt pannekoeken op het menu staan. Niet wetend dat het officieel 'pannekoekendag' is!
...
Ik ga vanavond pannenkoeken eten in het kader van de internationale pannenkoekendag morgen. Poeh poeh, wat een straf!!
quote:mylenevalerie schreef op 31 januari 2008 @ 14:36:

Oh ik vergeet nog iets, ik weet niet of het hier hoort of bij wanstaltige gerechten maar....

pannenkoeken met appelmoes ............. ja ik hoor het kindszijn ontgroeit te zijn maar oh wat is dat lekker.Cool!!! Ik dacht echt dat ik de enige idioot was die dat lekker vindt
Ik heb in een restaurant (pannenkoekenhuis) ooit een keer een pannenkoek gehad die ik super lekker vond.

Het was er een met ham, prei, brie, champignons en speciale kruiden. Weet jammer genoeg niet wat voor kruiden...
quote:mylenevalerie schreef op 20 maart 2010 @ 10:32:

JA 26 MAART IS HET WEER NATIONALE PANNENKOEKENDAG!!!

Echt?? Ik wist dit helemaal niet en heb een paar dagen geleden besloten vandaag pannenkoeken te eten! Hoe leuk!

Het worden gewone, met kaas, spek en appel denk ik. Smul smul smul..
Ik wil dit weekend pannenkoeken maken (komt door het "Wat eten we vandaag"-topic waarin vandaag heel veel pannenkoeken werden gegeten ) en ik wil ze graag hartig en vegetarisch maken. In ieder geval wil ik pannenkoek met feta en verse bladspinazie maken, maar wat zou nog meer lekker zijn?

Ik lees hier wat over paddestoelen / champignons, lijkt me lekker, maar moet daar niet nog iets bij? Ook lees ik over prei, brie, champignons, lijkt me ook lekker. Misschien met wat knoflook / zout / citroenpeper?

Ben benieuwd naar leuke ideeen.
Hallo liefhebbers!

Vandaag wil ik mijn zoon extra verwennen met pannenkoeken. Normaal heb ik in zo'n pak in huis waar alleen nog melk bij in moet. Maar nu net niet! de regen komt uit de lucht en ik heb geen zin om buiten te gaan.

Maar! wat heb ik wel...een pond patentbloem en een pak zelfrijzendbakmeel, eieren en melk heb ik genoeg.

Welke kan ik nu het beste gebruiken? kom er op het internet niet echt uit.

Welke keuze zouden jullie maken?

Groet,

Done
Volgens mij gebruikte mijn moeder altijd zelfrijzend bakmeel voor het pannenkoekenmeel. Dan eieren, melk, snufje zout en een klein beetje zonnebloemolie erdoorheen. Klaar!
Thanks Teigera! ik ga het gewoon doen

Laat je later vandaag wel weten hoe het is geworden. Ik vrees dat als ik ze nu bak de helft al op is voor mijn zoons thuis zijn
Dit jaar op 25 maart 2011 pannenkoekendag;

Ik wil er binnenkort een maken met gekaramelliseerde perzikken, heb een heerlijk recept in een kookboek staan. Als die lukt maak ik er een foto van.

Pannenkoekendag;

Trek in pannenkoeken? Een betere reden dan dat het pannenkoekdag bestaat er niet! Pannenkoekdag valt op de dinsdag voor aswoensdag. In Engelstalige landen is het een gevestigde Christelijke traditie en heet de dag Pancake Day of Fat Tuesday. In Duitsland, Oostenrijk en Slovenie eet men veel gebak en wordt de dag Faschingsdienstag genoemd.

Pannenkoekendag is de dag voor de vastenperiode die op aswoensdag begint. Tijdens het vasten was het niet toegestaan om melk, vetten en eiren te eten. Het is zonde deze ingredienten weg te gooien. En laten het nou net de ingredienten zijn waar je van die heerlijke pannenkoeken mee maakt!

In Nederland kan je met je school pannenkoekendag vieren. Er is een website voor pannenkoekendag waar je jouw school kan inschrijven en kans maakt op leuke prijzen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik weet dat sommige mensen er van griezelen maar een pannenkoek met pindakaas. heerlijk!
Op de site van Koopmans staan ook veel pannenkoekenrecepten.

Zoekterm pannenkoeken en je hebt keuze genoeg. Ik maak het altijd op die manier.

Maar de manier van Teig is ook goed!

www.koopmans.com , zoekterm pannenkoeken

http://www.koopmans.com/m ... nkoeken-8-10-kleine/1973/
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mmm deze heb ik wel eens gemaakt, alleen met walnoten ipv pecannoten;

flensjes met rumsaus en banaan

Ook lekker om Boerenjongens bij te doen bedenk ik mij opeens. (heb nog in mijn koelkast een potje daarvan staan, daarom denk ik eraan)
Vrijdag is het weer zo ver. Ik heb al lang geen pannenkoeken meer gegeten. Misschien wel weer lekker als lunch vrijdag;

Het is weer bijna Pannenkoekdag!

Vrijdag 30 maart 2012 is het weer Nationale Pannenkoekdag. Op Nationale Pannenkoekdag zetten kinderen de oudere medemens in het zonnetje door pannenkoeken voor hen te bakken. Een hoogtepunt van de Nationale Pannenkoekdag is de scholenactie waarbij basisschoolleerlingen gaan bakken voor ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen. Dit jaar is er een recorddeelname van 388 scholen. Nationale Pannenkoekdag is een initiatief van Tefal en Koopmans. Beide merken willen hiermee ouderen in onze samenleving het respect en de aandacht geven die ze verdienen.

Win een etentje in een pannenkoekrestaurant! Bak ook mee voor ouderen op Nationale Pannenkoekdag en maak kans op een etentje in een pannenkoekrestaurant. Klik hier voor meer informatie.
Kreeg bericht dat het a.s. vrijdag 28 maart 2014 weer `officiële` PANNENKOEKENDAG is. Nou is mijn vrijdag meestal een makkelijk stokbrooddag dus ik maak er nu ook een pannenkoekendag van.

In een kookboek heb ik nog een recept gezien van pannenkoeken met prei, die ga ik er even bij zoeken, al lang wil ik die maken en komt er steeds niet van. Of een pannenkoek met champignonnenragout heb ik zin in.

Hebben jullie nog lekkere pannenkoeken dat je zegt, dat moet je echt nog een keer maken? Een keer iets heel anders dan ik normaal maak vind ik ook wel erg leuk.

(er is inmiddels ook een leuk topic over een pannenkoekenbuffet!)
Heerlijk pannenkoeken!

Hier doen we ook regelmatig door het beslag allerlei soorten gesneden groenten, krijg je meer 'pizza idee'.

Of de pannenkoeken bakken met boekweitmeel.

En de groene pannenkoekjes van Ottolenghi mm:

http://inkellskitchen.blo ... kjes-met-limoenboter.html

Maar meestal bakken we gewone naturel pannenkoeken (beleg ik dan met stroop of poedersuiker) of kaaspannenkoeken lekker Hollands
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
quote:kattenk0p schreef op 26 maart 2010 @ 16:14:

Ik heb in een restaurant (pannenkoekenhuis) ooit een keer een pannenkoek gehad die ik super lekker vond.

Het was er een met ham, prei, brie, champignons en speciale kruiden. Weet jammer genoeg niet wat voor kruiden...

bieslook?

In een knusse monumentale boerderij in het oude Hoogland vindt u In den Gloeiende Gerrit. Alleen al de inrichting is een bezoekje waard, overal waar u kijkt ziet u spullen uit het vroegere boerenleven. U hebt hier keuze uit twee soorten pannenkoek: met eierbeslag of volkorenbeslag. Dan begint het echte feest, want u kunt naar hartenlust ingrediënten uitkiezen. Van ananas tot een likeurtje, het is allemaal mogelijk. Geen zin om zelf te kiezen? Dan zijn er altijd nog Gerrit's favorieten. Wat dacht u van de Hoender met ham, prei, brie, ananas en verse bieslook?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik dacht leuk ik doe mee, maar vrijdag heeft m'n lief n etentje vh werk en ik ben dan pas laat thuis. Ik vind ze t lekkerst met nutella.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 24 maart 2014 @ 22:44:

Ik dacht leuk ik doe mee, maar vrijdag heeft m'n lief n etentje vh werk en ik ben dan pas laat thuis. Ik vind ze t lekkerst met nutella.

Nou een etentje is ook lekker. Neem je er eentje mee naar je werk als lunch. Hoewel, zaterdag is toch ook lekker. Ik eet ze niet vaak met nutella maar dan zou ik nutella en banaan doen.

Morgen ga ik voor 2 dagen eten koken voor mijn moeder en haar vriend. Denk dat ik voor een van die dagen pannenkoeken voor lunch voor hun maak. Als ik het goed onthouden heb vinden zij cheddarkaas lekker erop. Ik maak ze maar naturel en dan geef ik een zakje poedersuiker erbij, cheddarkaas apart en misschien idd een klein bakje met nutella, ik heb nog een dichte pot hier staan. Is alleen Duo penotti, moet ik het bruine eruit peuteren.

BGB, zou Kattekopje er nog zijn op het forum?
Oooo, het is al een heel oud topic!?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het wordt vanavond pannenkoekendag hier.
Cum non tum age
Ik heb ze tijdje terug sinds tijden weer gebakken en oh wat lekker. Denk ze ook maar in te plannen voor vrijdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven