pasta met zalm en.???

22-04-2010 15:30 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil pasta (vlinderpasta denk ik) maken met zalm. ik weet alleen niet hoe ik de zalm ga maken: een moot of kleine stukjes door de pasta erdoor. en met welke groentes erbij/erdoor. en welke saus?

recepten?

Nog simpeler: pasta koken en een dillesausje maken (vers of uit een zakje). Dan kleingesneden prei, gerookte zalmsnippers en saus door de pasta en goed doorwarmen. Lekker, snel en makkelijk!
quote:queenie1 schreef op 22 april 2010 @ 17:06:

Laat me raden Sweetiej, je bent xxxS?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Wat ik erg lekker vind is pasta (spaghetti of kleine elleboogjes) met gerookte wilde zalm, schapenfeta en oesterzwammen. Gekke combi misschien, maar erg lekker.
spinazie warm maken.

Tagliatellesaus maken van de honig. Spekjes uitbakken die door de saus. Boursin cuisine erdoor. Spinazie erdoor, zalm in stukjes erdoor (niet gebakken), tagliatelle erdoor. en smullen maar!!
of vlinderpasta ipv tagliatelle
Ik eet geen vis, en maak deze saus dus altijd zonder zalm, maar het hoort er wel bij.

Het is rode pesto saus, dus een bakje creme fraiche, daar rode pesto door doen, dan opwarmen en vlak aan het eind blokjes tomaat er door doen. Ik geloof dat rauwe zalm er sowieso lekker bij is.
asperges en wittewijnsaus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dit zou ik doen:

- (gerookte) zalmsnippers

- lente-uitjes, gesneden

- verse dille, fijngesneden

- teentje knoflook, geperst

- snijbonen, sperziebonen of haricot verts

- pasta naar keuze

kook de pasta en de boontjes beetgaar, giet af (bewaar wat kookvocht), gooi pasta en boontjes bij elkaar (of kook het in dezelfde pan), gooi de dille, de lenteuitjes en de zalmsnippers erdoor, scheut olijfolie erdoor en wat kookvocht naar smaak, goed roeren, en klaar is Kees.

Enjoy
Dance like no one is watching...
gewoon lekker basic: teentje knoflook heel zacht bakken, zalm in kleine stukjes erbij, scheut room en dan kappertjes (die onder zout zijn het lekkerst) erdoor. Wat zwarte peper, even laten inkoken, alles mengen door de pasta en smullen!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo,

Wat ik meestal maak,

Tagliatelle koken. Gerookte zalm in stukjes snijden.Roomboter in pannetje smelten en daar de zalm kort in garen/opwarmen. Van het vuur afhalen en de zalmprut afmaken met citroensap,peper(grof),iets zout,verse bieslook en kappertjes.

Jammie......

Groet Suusje
Niet met zalm, maar met rivierkreeftjes.

Rivierkreeftjes roerbakken, boursin cuisine erbij, gehalveerde cherry tomaatjes en ringetjes zwarte olijf erdoor roeren, wat citroensap en verse dille erover. Erbij een simpele groene salade. Eet smakelijk!
Oh ja, boursin cuisine knoflook, zooooo lekker. Uitje fruiten, stukjes gerookte zalm erbij en even aanbakken, boursin erdoor roeren en verwarmen. Door de tagliatelle en smullen!
Mijn kindje krijgt borstvoeding en reageert erg sterk op kruiden, ui, paprika, prei etc... Erg lastig maar niet onoverkomelijk, al wil ik wel eens wat anders als aardappelen met groente en een stukje vlees.

Vandaag eten man en 'oudere' kinderen pasta met gehakt, prei, ui, champignons en pastasaus 'picante' (pot). Ik kan dit uiteraard niet mee-eten.

Ik heb nu voor mijzelf tagliatelle, gerookte zalm, champignons (gebakken met zout en héél klein beetje peper) en crème fraiche. Ik ga de tagliatelle koken en daarna zalm en gebakken champignons toevoegen, om vervolgens het geheel met de crème fraiche nog even door te laten warmen.

Iemand nog een goed idee om toe te voegen? Heb de broccoli net hier als tip gezien, dat ga ik zeker een keer proberen, maar houd mij aanbevolen voor meer tips!
quote:Carrrie schreef op 04 mei 2010 @ 16:20:

Mijn kindje krijgt borstvoeding en reageert erg sterk op kruiden, ui, paprika, prei etc... Erg lastig maar niet onoverkomelijk, al wil ik wel eens wat anders als aardappelen met groente en een stukje vlees.

Vandaag eten man en 'oudere' kinderen pasta met gehakt, prei, ui, champignons en pastasaus 'picante' (pot). Ik kan dit uiteraard niet mee-eten.

Ik heb nu voor mijzelf tagliatelle, gerookte zalm, champignons (gebakken met zout en héél klein beetje peper) en crème fraiche. Ik ga de tagliatelle koken en daarna zalm en gebakken champignons toevoegen, om vervolgens het geheel met de crème fraiche nog even door te laten warmen.

Iemand nog een goed idee om toe te voegen? Heb de broccoli net hier als tip gezien, dat ga ik zeker een keer proberen, maar houd mij aanbevolen voor meer tips!voeg terwijl je de zalm aan het bakken bent een bakje gehalveerde cherrytomaten toe en laat de tomaten een paar minuten op middelhoog vuurtje zacht worden.
wat dacht je van zalm, courgette, wat citroensap en verse peterselie? Knoflook gaat zeker niet hè?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Knoflook kan ik op dit moment alleen maar van dromen.....

Ze is echt heel verdrietig als ik iets heb gegeten wat niet okee is. En dat vind ik zooo zielig. Ze is as. vrijdag 8 weken 'oud', ik hoop dat het in de loop der weken beter wordt. Het is voor mij nu echter geen reden om te stoppen met de BV.

Bedankt voor het mee-denken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven