pasta met zalm en.???

22-04-2010 15:30 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil pasta (vlinderpasta denk ik) maken met zalm. ik weet alleen niet hoe ik de zalm ga maken: een moot of kleine stukjes door de pasta erdoor. en met welke groentes erbij/erdoor. en welke saus?

recepten?

quote:sweeetiej schreef op 22 april 2010 @ 15:30:

ik wil pasta (vlinderpasta denk ik) maken met zalm. ik weet alleen niet hoe ik de zalm ga maken: een moot of kleine stukjes door de pasta. en met welke groentes erbij/erdoor. en welke saus?

recepten?

Saus zou ik lekker simpel houden, beetje knoflook, fijn gesneden lente uitje er door, pepertje en dan een bakje demi-creme fraiche (ofhoe je dat ook schrijft). Klarie!
Een bakje boursin of welke kruidenkaas kan ook en is lekker simpel. Eerst een uitje en knoflook fruiten en dan dat erbij. Evt nog wat spinazie, paprika of rucola erdoorheen mengen.
dankje! hoe verander ik trouwens mijn profielfoto? het lukt me maar niet! ben net nieuw
Idd. een creme fraish saus en gebakken courgette en ui in stukjes erdoor. Met peper/ zout/ knoflook op smaak brengen. Eventueel extra; citroenrasp of verse dille.
Uitje, knof en bladspinazie erdoorheen. Afmaken met koksroom. Ik combineer het altijd met tagliatella. Eerst de pasta op mn bord, daarover de spinazie en daarover een heel zalmmootje.... MMmmmmmmmmmmmm
Ja, dat is lekker met spinazie, kruidencreme, champignons en ev. ui. Mmm!

Bij mijn viva, dan profiel wijzigen en dan portret toevoegen. Dan moet je wel nog op wijzigen ofzo klikken als je em hebt toegevoegd. En dan op f5.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Mevrouwdekees schreef op 22 april 2010 @ 15:35:

Idd. een creme fraish saus en gebakken courgette en ui in stukjes erdoor. Met peper/ zout/ knoflook op smaak brengen. Eventueel extra; citroenrasp of verse dille.

Hiervan loopt me dus spontaan het water over mn toetsenbord.

Wat is trouwens creme fraiche saus? Doe je daar nog iets doorheen?
Ik doe altijd zalm in stukjes (maar heb meestal gerookte zalm). Uitje bakken, broccoli ff voorkoken (met de pasta mee) en daarna bij het uitje, bekertje demi creme fraiche erdoor en dan de zalm. Met veel peper.
quote:Bergje65 schreef op 22 april 2010 @ 15:38:

[...]

Hiervan loopt me dus spontaan het water over mn toetsenbord.

Wat is trouwens creme fraiche saus? Doe je daar nog iets doorheen?Nee, ik mik een groot bekertje creme fraish voor 2 personen bij de gebakken groente, even doorwarmen en op smaak maken, klaarrr.
quote:eefje677 schreef op 22 april 2010 @ 15:38:

Ik doe altijd zalm in stukjes (maar heb meestal gerookte zalm). Uitje bakken, broccoli ff voorkoken (met de pasta mee) en daarna bij het uitje, bekertje demi creme fraiche erdoor en dan de zalm. Met veel peper.die komt in me recepten boekje! jammer dat we altijd van die aangebroken potjes creme fraishe overhouden.. misschien de volgende dag kip tandoori maken!

wat is trouwens demi creme fraiche? creme fraiche vind ik niet zo lekker eigenlijk, ik word er al snel misselijk van

dankje voor al die snelle tips
Knoflook wel even met de groente meebakken trouwens, anders wordt het wel heel overheersend.
Zalm even in de oven en daarna onder de grill met olijfolie peper, zout en een citroentje. Pasta koken en daarna wat pesto erdoor. Zeewier roerbakken met knoflook. Hebben wij gister gegeten, superlekker.
Wat Mevr Kees zegt, gisteren nog gegeten, is heerlijk en de kinderen eten zelfs twee borden dan.

Wel met gerookte zalm maak ik het.
Dit maak ik altijd:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=561 ... m+spinazie
.
demi creme fraiche is minder vette creme fraiche (halfvolle ofzo)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Stukjes zalm door de pasta met ongeklopte slagroom en kleine roosjes broccoli.

De slagroom in de koekepan met pasta en roosjes een beetje in laten dikken. de zalmstukjes zijn het lekkerst erdoor, gebakken in de boter. (vergeet de boter niet af te gieten, anders wordt het te vet)
Knoflook fruiten in olijfolie, room erbij doen, gorgonzola in smelten. Bladspinazie erin gaar prutten en als laatste grove blokjes zalm meewarmen. Niet te lang, ze mogen een beetje rauw zijn van binnen. Serveren met groene tagliatelle.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wat ik dan zou maken is een pastasalade met gerookte zalm (van de visboer). Vlinderpasta koken, afgieten, afspoelen met koud water. Olie,peper en zout en een bakje kruidenkaas erdoor roeren, verse bladspinazie, reepjes paprika en gehalveerde cherrytomaatjes erdoor mengen, ciabatta bij serveren. Eet smakelijk!
Oooooh, ik zit hier echt te watertanden
Laat me raden Sweetiej, je bent xxxS?
...
Ik doe er tomaten bij.

Ui en knof bakken, dan een paar tomaten in hele kleine stukjes (en zonder de pitjes) aanbakken, dan blokjes gerookte zalm erbij en een bekertje demi-creme fraiche of koksroom. Veel verse basilicum erover.

Heb je een hele roze saus.

(spinazie erdoor vind ik ook lekker, binnenkort maar weer eens doen).
quote:queenie1 schreef op 22 april 2010 @ 17:06:

Laat me raden Sweetiej, je bent xxxS?? huh wie watte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven