Pasta salade.. wat mis ik?

09-07-2011 18:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een pasta salade voor morgen bij de BBQ. Ik heb de volgende ingredienten gevonden in mijn koelkast :-) (nogal last minute aktie zeg maar)..

pasta (fusilli)

paprika

spekreepjes

hamblokjes

kaasblokje

salami

Uitje

knoflook ?

Nu zijn de ham/spek/salami uitwisselbaar (al is salami het lekkerst)

maar wat mis ik nog ? Hoe maak ik het smeuig ? Beetje mayo ?

Graag voor 1930 want dan kan ik snel naar de buurtsuper
Komkommer

Cherry tomaatjes
Meer groente zou ik eigenlijk doen..
ei

tomaat
ach.. natuurlijk ... tomaat.. die heb ik ook standaard in huis.. ei ook..

* rommelt verder in koelkast**

augurkje ? of is dat te zurig..

en mayo kan ?
Augurkje kan heel goed hoor. En mayo ook.

Verder Taugé, sla of champignons.
Gewoon een beetje mayonaise. Ik maak morgen een pastasalade met tonijn, fijngehakte augurkjes, olijven, cocktailuitjes, gehakte papadums en bieslook. Om de boel bij elkaar te houden gaat er een schep mayo doorheen.
verba volant, scripta manent.
Poldervrouw:

Een pastasalade is lekker met salsa rosa uhmmm cocktailsaus geloof in het Nederlands. Die rose saus

- Zwarte/groene olijfen?

-Ham

- Je kunt er nog tomaat, ei, tonijn, mais doordoen
Ik denk gewoon een dressing van olie/balsamico/zout/peper.

En idd een tomaatje (wellicht wat gedroogde tomaat) en mss nog wat artisjok erbij (uit pot). Ik zou trouwens maar 1 stuks vlees doen, óf spekreepjes (lijken mij het lekkerste hierbij), óf ham, óf salami. Zeker omdat je wrs verder al genoeg vlees van de BBQ hebt.
Augurk of zilveruitjes zijn lekker. Ipv kaasblokjes kun je ook mozzarella doen.

Optionele ingredienten:

olijven

ei

komkommer

pijnboompitjes

Lekker met honingmosterd dressing!
Ik zou sowieso een deel vegetarisch maken. Ik vind het zelf altijd zo jammer als er vlees doorheen zit...
Pasta

Ham blokjes

Augurk in kleine stukjes

Komkommer

Appel blokjes

Fijn gehakte uien

Ananas

Doperwtjes uit vriezer

Mais uit vriezer

Paprika uit vriezer

Saus maken met yogonaise, beetje mosterd, citroen sap, peper en zout.

Alles door elkaar en paar uur in koelkast laten intrekken.

Pasta niet te slap koken. En laten beetje afkoelen voor salade maken.

Diepvries groenten helpen mooi met salade afkoelen ;)
Ik zou zelf wel een dressing maken van de mayo. In een vlees salade kan je met honing/moster/perper/zout/azijn al een heel eind komen.

Bij tonijn pastasalade mix ik altijd citroenschil en sap door de mayo.

IK hou zelf altijd van iets knapperigs door een pastasalade, ik zou dus de salami/spek/ham uitbakken (voor spek lijkt dat me vanzelfsprekend eigenlijk) Als je kiest voor de salami zou ik er nog pijnboompitten doorheen mengen, bij de spekjes kunnen cashewnoten ook heel goed.

Ook vind ik kaasblokjes (ik denk dan aan goudse kaas, misschien heb ik het mis) niet echt een smakelijke aanvulling, maar ik houd daar ook helemaal niet van

Ik voeg vaak ook meer groenten toe (lente uitje, komkommer, tomaat, augurk) en afhankelijk van welke salade ik maak kan vers fruit ook lekker zijn. Als ik een salade met gerookte kip maak doe ik er vaak verse ananas bij en in mijn salade met mozzarella en spekreepjes doe ik vaak druiven of aardbeien. Niet teveel, maar net voor een lekker zoet/zuurtje.

Met chorizo maak ik ook weleens pastasalade en dan voeg ik altijd rode ui, tomaat, zongedroogde tomaat en rucola toen (en pijnboompitten en een italiaanse dressing (zonder mayo) ). Misschien past dat ook bij je salami?
pastasalade:

Met paprika, mais, lente-ui, augurkje, bleekselderij, hamblokjes, kaas, en honingmosterddressing

of met zalm en lente-ui, dille en lichte dressing
Een schepje pesto of aioli?
kappertjes.
De pastasalade die ik nu aan het eten ben bestaat uit:

rucola

komkommer

tomaat

paprika

pijnboompitjes

olijf

geroosterde paprika (uit zo'n pot)

limoensap

witte balsamico

boerenyoghurt (wat veel dikker is dan gewone yoghurt)

Die limoen maakt het fris en zomers. Mayo zou ik zelf te vet vinden.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zou er in ieder geval tomaat bij doen. Wat noten, bijv. pijnboompitten of cashews, wat olijven en een dressing. Bijv. Mayo/yoghurt/kruiden.
Je mist groente!! Met ham én spek én salami én kaas wordt het veel te zwaar brrrr. wat dacht je van mais, bosui, paprika, komkommer, tomaat, selderij, rucola kropsla of fijngesneden ijsbergsla maar ook olijven, kappertjes, en verse kruiden (mint, peterselie, koriander, bieslook) verder noten, pijnboom of pompoenpitten etc etc. Overigens kun je 'm ook maken met bijvoorbeeld tonijn en ansjovis in plaats van vlees/kaas. Een dressing van citroensap, mosterd, beetje honing en olijfolie zout peper en misschien een half teentje fijngeraspte knoflook is lekker erover. Allerlekkerste is als je deze aan de pasta toevoegt meteen als deze gekookt en afgegoten is, dan zuigt de pasta de dressing lekker een beetje op. Helemaal laten afkoelen en dan de rest van de ingredienten er pas bij doen. Eet smakelijk!
ok.. super.. kaas es exit

vis gaat het niet worden

/8 rent nu naar buurt super **
Een sausje...

Bv 1:1 mosterd & honing..

Een zakje carbonara van knorr oid doet het ook goed. Wel lekker koud laten worden in de koelekast.
zo.. lenteuitjes, noten, honing, mosterd etc.gehaald.. nu aan de slag :-)

bedankt !! Jullie hebben mijn salade gered
Leuk poldervrouw! Succes.

Laat je nog even weten hoe het geworden is?
yep morgen weten jullie meer'

pasta gaat nu koeling in met honing/mosterd/olijfolie/citroensap/knoflook dressing.
En.... hoe is het geworden/ontvangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven