Pasta..!

03-11-2007 12:26 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben zelf een fervent pasta-eter, en daarom lijkt het me leuk om hier je favoriete pastarecept neer te zetten. Dan kunnen we het allemaal uitproberen!

Zelf vind ik deze erg lekker:

Nodig:

een dunne prei

een teen knoflook

klein bakje slagroom

een ons gerookt ontbijtspek

een blik gepelde tomaten

een klein blikje tomatenpuree

een ons geraspte kaas

tijm

tagliatelle

Snijd de prei in kleine ringen, pers de knoflook. Fruit in een hapjespan. Daarna de gesneden ontbijtspek erbij. Aanbakken. Omroeren. Daarna: het blik gepelde tomaten erbij, mèt vocht. Roeren enzo.(Je kent dat wel).

Daarna: blikje tomatenpuree erbij. Roeren. Als laatste het potje slagroom erbij.

Weer even laten pruttelen. Daarna: een gedeelte van de geraspte kaas erbij. Weer even lekker laten pruttelen. Maak het gerecht af met wat tijm.

Kook ondertussen de tagliatelle.

Serveren met de rest van de kaas.

Het smaakt echt zalig.
Kortgeleden had AH verse pasta in de aanbieding. Ik heb toen heel enthousiast 2 verpakkingen Tortelloni met kaas en spinazie gekocht. Eén ervan heb ik gebruikt voor een recept hier van het forum met groente, roomkaas, tomatenblokjes, cashewnoten en bouillonblokjes. Ik vond het niet meevallen, het was erg machtig en rommelig, ik ben benieuwd of jullie ideeen hebben voor het 2e pak!
Kookfreakje:

courgette

ui

potje pastasaus

knoflook

spekjes

Heel simpel, erg lekker
[quote]Kookfeakje schreef op 05 oktober 2008 @ 21:56:

Kortgeleden had AH verse pasta in de aanbieding. Ik heb toen heel enthousiast 2 verpakkingen Tortelloni met kaas en spinazie gekocht. Eén ervan heb ik gebruikt voor een recept hier van het forum met groente, roomkaas, tomatenblokjes, cashewnoten en bouillonblokjes. Ik vond het niet meevallen, het was erg machtig en rommelig, ik ben benieuwd of jullie ideeen hebben voor het 2e pak![/quote]

Is dit wat? Makkelijk, snel en lekker. Zelf hou ik niet van zeefruit en garnalen en doe dan zalm/krab(surimi) of kipfilet. En een salade erbij.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ha fijn, al twee reacties!

@Helloworld: da's inderdaad simpel en vast lekker, deze ga ik onthouden.

@MV: dat ziet er prima uit, volgens mij lees ik iets over mosterdvissaus en verse slakruiden, is dat gewoon te koop of gebruik jij iets anders?

Ik laat natuurlijk weten wat het geworden is, in elk geval bedankt!
quote:Kookfeakje schreef op 06 oktober 2008 @ 18:08:

Ha fijn, al twee reacties!

@MV: dat ziet er prima uit, volgens mij lees ik iets over mosterdvissaus en verse slakruiden, is dat gewoon te koop of gebruik jij iets anders?

Ik laat natuurlijk weten wat het geworden is, in elk geval bedankt!

Tortelloni in Fruits de mer-saus

Kook voor een hoofdgerecht voor 4 personen 2 pakken Tortelloni Verdi al Formaggio (a 250 g, Buitoni) in ruim kokend water beetgaar. Verwarm 2 zakjes mosterdvissaus (a 125 ml) met 1 bakje Fruit de mer (15o g), 1 bakje roze garnalen (125g) en 1 zakje fijngehakte verse slakruiden.

Schep de tortelloni in 4 diepe borden en schep de Fruits de mer-saus erover. Serveren met (rockett) salade (zakje, 150 gr).

Mosterdvissaus kan je ook zelf maken. Of witte saus nemen en veel mosterd er doorheen doen. Even lekker op smaak brengen met kruiden.

Ingredienten iig bij AH te koop maar voor zover ik weet ook elders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dat is snel, dankjewel! Ik ga eens speuren naar de ingrediënten, je hoort wel of het iets (en zo ja wat) geworden is.
Vraagje aan de creatieve koks hier:

Ik had laatst in een benzinepomp een bakje pastasalade met kip en mosterd. Ik vond het een hele lekkere combi, maar ik weet niet zo goed meer wat er nog meer in zat.

Dus weet iemand een recept hiervoor, en eigenlijk zou ik hem nog liever in een warme versie hebben zo in de herfst/winter.

Mijn dank is bij voorbaat al groot
Stressed is just desserts spelled backwards
Pasta siciliana

Dit at ik vroeger bij vaak bij mijn tante op sicilie. Lekker makkelijk!

Basis saus

- knoflook

- ui

- gepelde tomaten

- beetje kruiden

Saus uurtje laten inkoken. Daarna tijdens het koken van de pasta het volgende klaarmaken:

- olie in een koekepan

- weer wat ui en knoflook

- groene olijven klein snijden

- kappertjes

- basilicum en oregano toevoegen

- ong. 15 min laten pruttelen

Pasta en saus over de borden verdelen en als laatste het 'mengsel' van hierboven over de saus heen. Dus niet door de saus roeren. Eet ze!
Vanavond gemaakt Pasta al forno (pasta uit de oven)

Ingredienten

1 ui

2 teentjes knoflook

4 blikjes gepelde tomaten

1 blikje tomatenpuree

basilicum

oregano

peper

pasta 500 gr

2 bollen mozzarella

1 ei

Eerst pasta saus maken

ui en knoflook fruiten

gepelde tomaten en tomatenpuree

op smaak brengen met peper basilicum en oregano

3 kwartier laten inkoken

Edit een pepertje fruiten met de ui en knoflook maakt de saus lekker pittig

Daarna de pasta koken

Oven voorverwarmen op 180 graden

Gekookte pasta in een ovenschaal doen

Pasta goed bedekken met pastasaus en daarover heen de in stukken gesneden mozzarella en in plakjes gesneden hard gekookt ei

Eventueel nog wat doperwten toevoegen

Pasta ongeveer 45 min tot een uur in de oven. Totdat de mozzarella gesmolten is en de pasta lekker aan elkaar kleeft door de mozzarella.

Lekker een salade en wat stokbrood erbij. Eet ze!
Morgen ga ik de pasta van zamirah maken..

Ben erg benieuwd
Ben altijd in voor nieuwe pasta recepten, maar waarom zoveel recepten met room of creme fraiche??
...gelukkig ook een paar goeie recepten zonder room o.i.d.

(niet dat ik allergisch ben ofzo, ben gewoon een muts die altijd en eeuwig aan de lijn is)

Isa, kun je ons met nog meer recepten verblijden? Ho fame!
quote:mylenevalerie schreef op 06 oktober 2008 @ 18:11:

[...]

Tortelloni in Fruits de mer-saus

Kook voor een hoofdgerecht voor 4 personen 2 pakken Tortelloni Verdi al Formaggio (a 250 g, Buitoni) in ruim kokend water beetgaar. Verwarm 2 zakjes mosterdvissaus (a 125 ml) met 1 bakje Fruit de mer (15o g), 1 bakje roze garnalen (125g) en 1 zakje fijngehakte verse slakruiden.

Schep de tortelloni in 4 diepe borden en schep de Fruits de mer-saus erover. Serveren met (rockett) salade (zakje, 150 gr).

Mosterdvissaus kan je ook zelf maken. Of witte saus nemen en veel mosterd er doorheen doen. Even lekker op smaak brengen met kruiden.

Ingredienten iig bij AH te koop maar voor zover ik weet ook elders.

Heb bovenstaand recept geprobeerd en... het is prima gelukt! Omdat ik niet zo van de vis ben en ik garnalen erg duur vond, heb ik het met kip gemaakt en een zelfgemaakte mosterdsaus. Een lekkere salade erbij natuurlijk. Vrijdag eet ik de rest, lekker.

Bedankt voor je recept MV!
Zamirah, je recept was lekker!
Gisteren heb ik, geïnspireerd door een recept uit De Zilveren Lepel, tortellini gemaakt die hier thuis erg in de smaak viel en zeker in de herhaling gaat.

Laat ik het 'Tortellini met roompesto' noemen, want de saus lijkt op pesto, maar dan met room en roomkaas in plaats van olijfolie.

Tortellini met roompesto

(hoeveelheden voor 4 personen)

500 gram tortellini met kaasvulling

1 pakje slagroom

1 kuipje roomkaas naturel

2 kleine teentjes knoflook

200 gram parmezaan

2-3 flinke handen verse basilicum

1 doosje pijnboompitjes

Kook de tortellini goed gaar (even proeven, of de vullig ook goed zacht is). Bak ondertussen de pijnpitjes op een laag pitje in een droge pan goudbruin. Hak de helft van de pitjes in de keukenmachine fijn. Rasp de parmezaan grof en hak de basilicum fijn. Verwarm in een pan de slagroom met 2 uitgeperste teentjes knoflook, de gehakte pitjes en de basilicum. Blijf regelmatig roeren. Als het kookt, doe je de roomkaas erbij. Ongeveer 5 minuten zachtjes laten indikken. Op het moment dat je pasta klaar is, de parmezaan en hele pijnpitjes aan de saus toevoegen. Even doorwarmen en er naar smaak wat zout en peper uit de molen aan toevoegen.

Wij aten er een salade van drie kleuren geroosterde paprika, tomaten, komkommer, rode ui, zwarte olijven en schapenfeta bij.
Eens even een vraagje aan jullie: een ex heeft oit en geweldige fettucine voor me gemaakt met daarin o.a. biefstuk, mascarpone en rode wijn.

Heb helemaal geen contact meer met hem dus en te koppig om hem te bellen voor een recept. Wie heeft iets wat in de buurt komt?

Zelf ewat proberen kan natuurlijk ook maar ik ben nog blijer als iemand een receptje voor me heet zodat ik wat houvast heb tijden het experimenteren.
Wat bredere spaghetti (blijft saus lekker aan "hangen")

voor de saus

- ong 100ml slagroom

-150 gr gorgonzola

-2 teentjes knoflook

-evt walnoten.(zonder vind ik ook lekker maar heb deze week een walnotenoverschot en ik kan niet òveral sterke drank van gaan maken!)

Beetje olie in pannetje ,knoflook even smoren. slagroom erbij en kleine stukjes gorgonzola evt ook een beetje witte wijn ,maar dan moet je er waarschijnlijk ook een beetje maizena bijdoen om het wat dikker te maken.

walnoten er even bij warmen op het einde spaghetti erbij en een lekkere salade appart erbij ,want de pasta +saus is nou niet echt alles uit "de "Schijf van Vijf"!
Wat een heerlijke recepten, k zal er zeker wat uitproberen!

Zelf maak ik altijd het volgende:

Tortelini met gamba's

- tortelini (ik neem zelf altijd met kaas)

- verse pastasaus van de AH mascarpone / bolognese oid

- grote gamba's uit de vriezer

- 2 teentjes knoflook

- champignons

- paprika

- prei

- olijfolie

- kruiden zoals peper, zout en basilicum

Kook de tortelini volgens gebruiksaanwijzing.

bak de gambas samen met de knoflook in de olijfolie voeg daarna de gesneden groente toe, bak dit alles "gaar". Voeg als laatste de saus met kruiden toe en laat dit een paar minuten goed doorkoken.

Echt heeerlijk! Eet het samen met een frisse salade (of niet want er zitten best veel groentes in)
.
Ik kreeg gisteren volkorenpenne met gebakken cashewnoten, pijnboompitten, ui en champigons voorgezet met in ;t midden een kwakje room en bestrooid met basilicumblaadjes.

Smaakte me erg goed, maar als ik ;t zelf ga maken dan ga ik de pasta zeker koken in groentebouillon om het nét wat meer smaak te geven en ik denk dat ik er ook een teentje knoflook door doe.

Maar boven alles en ik dol op groente dus ik moet er zeker nog een lekkere salade of een lekker groentebijgerecht bij verzinnen. Ik denk dat gegrilde aubergines of paprika's er misschien wel lekker bij zijn.
Ik heb me net vanavond aangemeld voor dit forum, dus weet niet of dit goed gaat. Hierbij mijn bijdrage aan het pasta topic..

Pasta lemona (voor 2 personen)

200gr spaghetti

2 sjalotten

1 groot bolletje knoflook

1/2 Spaanse rode peper

plakken bacon

blaadjes verse salie

2 eetl. kappertjes

1 middelgrote citroen

75gr. parmezaanse kaas

5 eetl. olijfolie

Verhit 5 eetl. olie en fruit hierin de gesnipperde sjalotten- voeg de in reepjes gesneden bacon/knoflook/gehakte rode peper en salie toe en bak het geheel in 2 min. aan.

Doe hier de kappertjes en het sap van de citroen/limoen bij en bak/warm dit nog 1/2 minuut mee.

Voeg spaghetti toe en schep alles door elkaar (of andersom)

Breng op smaak met zout en peper en verdeel over borden bestrooi met de geraspte parmezaanse kaas.

Smakelijk~!
Ik lees veel lekkere recepten, maar in heel veel recepten komt koksroom, slagroom of creme fraiche voor. Hier waar ik woon kan ik deze producten niet krijgen, heeft iemand een idee waarmee ik deze zaken kan vervangen? Want pasta is hier in huis zwaar favoriet, dus nieuwe recepten zijn meer dan welkom.
quote:sasati schreef op 29 oktober 2008 @ 16:06:

Ik lees veel lekkere recepten, maar in heel veel recepten komt koksroom, slagroom of creme fraiche voor. Hier waar ik woon kan ik deze producten niet krijgen, heeft iemand een idee waarmee ik deze zaken kan vervangen? Want pasta is hier in huis zwaar favoriet, dus nieuwe recepten zijn meer dan welkom.je zou verse zachte kaas kunnen gebruiken,kan van koe maar ook van geit,schaap zijn.
quote:suziwan schreef op 28 oktober 2008 @ 23:45:

Ik heb me net vanavond aangemeld voor dit forum, dus weet niet of dit goed gaat. Hierbij mijn bijdrage aan het pasta topic..

Pasta lemona (voor 2 personen)

200gr spaghetti

2 sjalotten

1 groot bolletje knoflook

1/2 Spaanse rode peper

plakken bacon

blaadjes verse salie

2 eetl. kappertjes

1 middelgrote citroen

75gr. parmezaanse kaas

5 eetl. olijfolie

Verhit 5 eetl. olie en fruit hierin de gesnipperde sjalotten- voeg de in reepjes gesneden bacon/knoflook/gehakte rode peper en salie toe en bak het geheel in 2 min. aan.

Doe hier de kappertjes en het sap van de citroen/limoen bij en bak/warm dit nog 1/2 minuut mee.

Voeg spaghetti toe en schep alles door elkaar (of andersom)

Breng op smaak met zout en peper en verdeel over borden bestrooi met de geraspte parmezaanse kaas.

Smakelijk~!Klinkt goed maar het lijkt me dat je een teentje knoflook bedoeld in plaats van een grote bol?
quote:Julia84 schreef op 25 oktober 2008 @ 15:48:

Wat een heerlijke recepten, k zal er zeker wat uitproberen!

Zelf maak ik altijd het volgende:

Tortelini met gamba's

- tortelini (ik neem zelf altijd met kaas)

- verse pastasaus van de AH mascarpone / bolognese oid

- grote gamba's uit de vriezer

- 2 teentjes knoflook

- champignons

- paprika

- prei

- olijfolie

- kruiden zoals peper, zout en basilicum

Kook de tortelini volgens gebruiksaanwijzing.

bak de gambas samen met de knoflook in de olijfolie voeg daarna de gesneden groente toe, bak dit alles "gaar". Voeg als laatste de saus met kruiden toe en laat dit een paar minuten goed doorkoken.

Echt heeerlijk! Eet het samen met een frisse salade (of niet want er zitten best veel groentes in)Jammie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven