Pastamachine?

14-04-2010 11:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er 1 en gebruikt hem ook.

Ik zag in de Aldi folder dat er volgende week 1 in de aanbieding is voor slechts 10,99. Voor dat geld wil ik dat ding wel aanschaffen.

Wat doen jullie er allemaal mee en wat kan er allemaal mee.

Graag tips en ideeen en is dit ding wel wat of moet ik een duurdere aanschaffen?
Ik heb er eentje. En heb hem in het begin regelmatig gebruikt om zelf past te maken. Het is erg lekker, maar heel veel werk. De verse pasta van de AH vind ik een bijzonder makkelijke vervanger van het gebruik van de pastamachine.
Ja, leuk ding. IOk heb ook gewoon een goedkope. Een paar keer per jaar maak ik zelfgemaakte pasta. Op zich is het niet eens zo veel werk, maar het geeft wel een hoop zooi Zelfgemaakte ravioli is trouwens echt subliem
Jaaah, groot fan van de pastamachine. Gebruik hem zeer regelmatig. Maak er lasagnavellen meer, gevulde pastas en gewone pasta.

Voor dat tientje zou ik hem niet laten liggen. Heb zelf een prijzige uit een kookwinkel maar volgens mij zijn goedkopere ook goed. Wel opletten dat het ding wat gewicht heeft en niet grotendeels uit plastic bestaat met een glimmend laagje.

Gewicht is nodig als je aan het ding staat te zwengelen om je pasta te draaien.
jaaaa ik heb er ook 1tje en gebruik hem regelmatig hoor.echt lekker!!!
dit is um lijkt mij wel vrij stevig.

[url=http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_16/OFF02.SHTML]
Ik gebruik m ook regelmatig, voornamelijk om lasagnevellen te maken. Wel erg bewerkelijk maar als je ook de saus zelf maakt is al t werk t allemaal waard als je t eenmaal proeft.

Echt zoveel verschil met droge lasagna of saus uit een potje.

Zorg er inderdaad wel voor dat je m ook aan tafel of iets dergelijks vast kan maken. Bij mij zit er een soort lijmklem bij. Anders moet je dat ding nog vasthouden tijdens t draaien en dat is niet handig.
Ik ben ook fan. Al vind ik het wel het handigst om met z'n tweeën pasta te maken. Ik geleid die lap erdoor en draai, vriend vangt slierten op. Ideaal. In m'n eentje breken ze altijd snel af.

(volgens mij heb ik ook een Aldi-gevalletje, prima!)
Wat zijn jullie lekker snel met de reacties! Bedankt!

Ik ben om ik ga um halen woensdag!

Nog tips hoe ik pastadeeg moet maken?
Lijkt me leuk als je veel tijd hebt en nogal "artisanaal" bent aangelegd . Ik heb eerlijk gezegd maar 1x verse pasta gegeten op restaurant en ik vond dat niet opvallend beter dus pas ik voor zo'n ding.
pastadeeg maken is echt makkelijk. Op 100 gram bloem (bij voorkeur van durustarwe, maar met gewone wite bloem gaat het ook) neem je 1 ei. Dit meng je en voor de elasticiteit doe je er nog een scheutje olijfolie door. Hoe vaker je toert, hoe egaler het deeg wordt.
bij ons werkt dat ding voor geen meter, blijft niet goed aan de tafel vastzitten en alles blijft eraan plakken. wat ik dus vaak doe is zelf deeg maken en er met een pizzasnijder dunne tagliatelle van maken. simpel en lekker. voor 10 ¤ gewoon uirproberen of het wat is.
Ik vind zelf gemaakte pasta het einde, maar wel veel werk, althans ik heb het een paar keer tijdens een cursus gedaan en alles zat onder de bloem. Het kneden en draaien van de paste kostte best veel tijd, vooral omdat het eten binnen 10 minuten op was!

Toch, voor 10 euro zou ik het doen en gewoon proberen, misschien ga ik er zelf ook wel eentje halen
Straks eens kijken of ze hier nog zijn, ben benieuwd!

( ik lust geen pasta als in traditionele spagettie ofzo maar wel lasanga en van die gevulde dingen)
Ik heb er vorige week eentje gekregen en net een keertje gebruikt. Ik vond het product erg lekker, en het was een stuk minder werk en moeite dan ik vreesde om het te maken. Ik heb gekozen voor lasagnebladen en dat was eigenlijk zo gemaakt. Dus doen! Het is leuker om pasta zelf te maken dan het zelf te kopen in de supermarkt .
Ik vind het niet zoveel werk eigenlijk... het deeg maken is een klusje, daarna het draaien niet. Ravioli zelfgemaakt is heel erg lekker, lasagna lekker, spaghetti hoeft alleen nog wat parmezaanse kaas en knoflook overheen en het is al lekker. Dus ik ben een fan. Maar inderdaad nogal artisinaal aangelegd (mooi woord lolliebollie)...
quote:Flashy schreef op 21 april 2010 @ 15:44:

Straks eens kijken of ze hier nog zijn, ben benieuwd!

( ik lust geen pasta als in traditionele spagettie ofzo maar wel lasanga en van die gevulde dingen)

En heb je het gekocht. Hier stonden er gister nog wel 30, ik heb er geen gekocht omdat ik zo bang ben dat ik het letterlijk 1 keer gebruik en daarna nooit meer. Ik ben maar in mijn eentje dus het lijkt mij zoveel werk voor een kleine portie.

Ben benieuwd of het wat is van de Aldi, hij is niet duur.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee MV, dat is niet zo! Je maakt het deeg en dat leg je in de koelkast. En als je dan verse spaghetti wilt eten, snij je een stukje deeg af, rolt dat door die machine tot spaghetti - letterlijk: twee minuten werk - en dan kook je die gaar in ruim water - letterlijk: twee minuten wachten. Dus handig, ook voor kleine porties!
Ha - kom maar een keer proeven in Koog!

:-)
Ik heb um gekocht!

Hier bij de aldi hadden ze er maar 4 binnengekregen dus ik heb hem voor me laten reserveren!

Ik vindt het een prachtig degelijk ding voor dat geld hoor.

Ik ga hem zo snel mogelijk uitproberen.

Denk dat ik eens ga beginnen met lasagne bladen.
quote:mylenevalerie schreef op 22 april 2010 @ 10:13:

[...]

En heb je het gekocht. Hier stonden er gister nog wel 30, ik heb er geen gekocht omdat ik zo bang ben dat ik het letterlijk 1 keer gebruik en daarna nooit meer. Ik ben maar in mijn eentje dus het lijkt mij zoveel werk voor een kleine portie.

Ben benieuwd of het wat is van de Aldi, hij is niet duur.Yep heb er 1 gekocht. Nu nog bedenken wat ik ermee ga maken haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven