Picknicken en goed doel de voedselbank

23-05-2008 19:48 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/images/banner/picknick_vlinder_megapicknick2008.jpg



Ik ga zondag met mijn vriendin picknicken in het vondelpark (en nog een paar honderd mensen 8-P ).



Nu is er een goed doel aan gekoppeld. Eten meenemen voor de voedselbank. Het eten moet min. nog 15 dagen goed zijn.



(ondergeschoven kindje zijn lekkere tips voor de dag zelf, kan ik ook zelf verzinnen hoor maar vind het leuk andermans toppers te lezen en na te maken? Dus picknick successen met dit warme weer zijn welkom)



Maar uiteindelijk is de vraag natuurlijk, wat moet je geven voor de voedselbank?



Mijn vriendin had het over rijst. Ik zat zelf aan bijv. Sultana's te denken. Lekkernij, wat je zelf niet kan kopen met geldgebrek.



Ik heb vandaag pas gehoord dat het doorgaat van mijn vriendin dus ik kan alleen nog morgen boodschappen doen.



Kunnen en willen jullie nog wat suggesties doen wat ik zou kunnen kopen voor de voedselbank?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Rijst, blikvoer, wereldgerechten, uien, knoflook, kruiden, bouillonblokjes, couscous, pakjes saus, koffie, thee, limonade, afbakbrood, droge worst.
Tomatenpuree, potjesvoer, noedelsoep, pasta.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: wat een leuk initiatief!



Wat mij als eerste te binnen schiet: pakken koffie, eten in blik (bijv. soep/groente/fruit). En inderdaad zoiets als sultana/liga/evergreen.



Wat ik zelf altijd redelijk 'duur' vind (en ik heb echt niks te klagen hoor) is bijvoorbeeld wasmiddel. Kan me voorstellen dat zoiets bij mensen die het niet zo breed hebben ook welkom is. Maar ik weet om eerlijk te zijn niet of dat in de pakketten van de Voedselbank past?



En een off-topic vraag: ik zie dat de foto van NMLK is. Laatst heb ik eens op hun site gekeken voor informatie. Zag er leuk en enthousiast uit. Ben jij 'lid' en zo ja, bevalt het?

Veel plezier!
Koekjes, snoep, chips, chocola, frisdrank.
Alle reacties Link kopieren
Voorverpakte kaas en vleeswaren die nog een tijd goed blijven(of mag dat niet omdat dat koel bewaard moet worden?)



Koekjes en cake



Chips en andere zoutjes



En verder wat hieronder staat...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk initiatief!

De houdbare spullen inderdaad, rijst, pasta's, koekjes, cup a soup..





@ hierboven, vlees en vleeswaren doen ze meestal niet in de pakketten, vanwege de houdbaarheid enzo. Zeker als er maar kleine hoeveelheden komen, kunnen ze het niet in de pakketten mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Wereldgerechten? Hebben die mensen wel geld om erbij de kopen wat je zelf nog moet toevoegen?



Ja Thee heb ik gepakt, tom.puree heb ik gepakt, rijst, bouillonblokjes, alles nog dicht in huis dus al in de tas gestopt.



Verdere suggesties welkom, ik wilde vanavond boodschappen doen maar ik red het niet, wil graag meer doen dus ga morgen wel boodschappen doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets wilt kopen wat wat langer houdbaar is dan denk ik al snel aan groentes uit blik of glazen potten of knakworstjes. Eigenlijk de dingen die wij dagelijks eten, alleen de 'verse' dingen zul je niet kunnen meenemen in verband met de houdbaarheid.



En Sultana's vind ik niet eens zo'n gek idee! Ik ben er ook gek op en als je het zelf niet kunt kopen is het natuurlijk wel lekker voor een keertje tussendoor!



Probeer je een beetje in hen te verplaatsen. Stel dat je zelf (bijna) geen boodschappen kunt doen en (deels) afhankelijk bent van de voedselbank; wat zou je dan graag in het pakket aantreffen?



Ik vind het een top initiatief die picknick!
Alle reacties Link kopieren
aine schreef op 23 mei 2008 @ 19:57:

Allereerst: wat een leuk initiatief!

En een off-topic vraag: ik zie dat de foto van NMLK is. Laatst heb ik eens op hun site gekeken voor informatie. Zag er leuk en enthousiast uit. Ben jij 'lid' en zo ja, bevalt het?

Veel plezier!
Het is van www.nieuwemensenlerenkennen.nl



Mijn vriendin is daar lid van. Ik niet. Ik ga als introducee mee.

Door omstandigheden zijn we al maanden niet mee geweest met de uitjes.



Nu dus wel. Beiden vinden het fijn om mee te doen aan een goed doel.

Oke bijkomstigheid. Dat doen we in het dagelijks leven ook maar deze combi is leuk.



Dus zondag gaan we voor het eerst mee. Het zal mij benieuwen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Zou zelf iets nemen als:

Smac - ham in blik - goulash - soepen - tonijn - groenten - knakworstjes - gepelde of gezeefde tomaten - macaroni / spaghetti - mix voor pasta's - aard.puree .
Alle reacties Link kopieren
Voorverpakte kaas en vlees zo durf ik niet zo goed want je bent wel een hele dag in het vondelpark. Ik denk niet dat ze daar koeling hebben voor die dingen. Ik weet het ook niet hoor, ik vraag het ook maar.



Het stomme is dat ik natuurlijk geen lid ben dus ik kan ze niet vragen of wasmiddel ook welkom is. Ik heb wel net bevestigd dat ik kom maar volgens mij hadden ze het over etenswaren. Als niet lid kan ik niet heel ver op de site kijken. Vriendin die wel lid is heb ik gesproken maar is nu weg dus kan het niet nakijken. Stom.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Rijst is juist ontzettend goedkoop (euroshopper e.d.) dus ik zou dan eerder voor de koekjes e.d. gaan. De luxere en extra artikelen. M&M's, Celebrations, bonbons e.d.

Nootjes, cashews kaaswafels.



Ik had ook al eerder van je begrepen dat het om verschillende hapjes zou gaan. Alles wat overblijft zou dan naar de voedselbank gaan.
mylenevalerie schreef op 23 mei 2008 @ 20:02:

Wereldgerechten? Hebben die mensen wel geld om erbij de kopen wat je zelf nog moet toevoegen?

Over het algemeen hoeft er alleen maar wat vlees of verse groente bij. De meeste voedselbankmensen gebruiken hun doos als aanvulling; ze kunnen bijna allemaal wel een deel van hun eten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de engeltjes hun ogen dicht hebben want ik plaats dit echt niet voor mijzelf. Het evenement is gratis. Sorry angels, zondagavond haal ik het weg, mag dat?



Vorig jaar hebben we met 255 Nieuwe Mensen het Nederlands record picknicken verbroken. Dit jaar gaan we ook voor een record, maar dan voor een goede doel. Nodig dus al je vrienden en vriendinnen ook uit voor deze Megapicknick 2008!





Megapicknicken voor goed doel stichting De voedselbank

Deze Megapicknick staat in het teken van het goede doel. We hebben een doel dicht bij huis gekozen, namelijk stichting de Voedselbank. Helaas zijn in Nederland nog steeds teveel mensen tijdelijk aangewezen op de voedselbank.



Oproep! Daarom vragen wij iedereen - naast zijn eigen bijdrage voor de Megapicknick 2008- ook ongekoelde etenswaren (minimaal 15 dagen houdbaar) mee te nemen naar de Megapicknick! Alle gedoneerde etenswaren worden na afloop van de Megapicknick direct overgedragen aan de voedselbank. Vrijwilligers van de voedselbank zijn ook aanwezig voor vragen, informatie en eventuele doneringen. Klik hier voor meer informatie over De Voedselbank!



NMLK gaat een mooi plekje inrichten en voor lekkere Turkse broden zorgen. Wanneer iedereen iets lekkers meeneemt in de categorie beleg, drankjes, snacks dan belooft het ook deze keer weer een gezellige middag/avond te worden! Laat bij je aanmelding even weten wat je meeneemt dan kan iedereen het een beetje afstemmen. En vergeet de extra's niet voor het goede doel! Wij zullen een zonnedansje doen en verheugen ons er op om je te zien!



Iedereen welkom!

Deze megapicknick staat in het teken van het goede doel. En daarom is voor één keer echt iedereen welkom (dus niet alleen twintigers en dertigers). Neem je vrienden en vriendinnen dus allemaal mee!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
AgentL schreef op 23 mei 2008 @ 20:09:

Rijst is juist ontzettend goedkoop (euroshopper e.d.) dus ik zou dan eerder voor de koekjes e.d. gaan. De luxere en extra artikelen. M&M's, Celebrations, bonbons e.d.

Nootjes, cashews kaaswafels.



Ik had ook al eerder van je begrepen dat het om verschillende hapjes zou gaan. Alles wat overblijft zou dan naar de voedselbank gaan.
Ga je mee Age?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
je kan misschien ook broodbeleg geven, zoals van die 6 kleine pakjes hagelslag bij elkaar en dan heb je van alle soorten wat, of pot pindakaas, chocopasta maar ook blikken soep, lekkere chocola, snoep, cakemix waarbij je alleen nog maar water hoeft toe te voegen (erg lekker), pakjes drinken blijven meestal ook wel lang goed en idd liga's en schoolkoeken zijn ook een goed idee! succes en veel plezier
nog een klein ideetje misschien ook een flesje wijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist géén wereldgerechten doen. Ik heb veel clienten gehad die naar de voedselbank moesten en die hadden écht geen geld om zelf vlees of groente te kopen. Het meeste tekort is er aan groente en vlees dus. Het probleem bij mijn clienten was dat ze dan bijvoorbeeld om een complete maaltijd te maken nog vlees en groentes moesten toevoegen en daar was dan weer geen geld voor, zeker niet bij grote gezinnen.



Lekkere dingen krijg je dan weer wél bij de voedselbank, zoals toetjes en dergelijke, of zoet broodbeleg. Maar vlees en groente zit er niet altijd bij, en ook lang niet genoeg.



Dus ik zou gaan voor dingen waar je niet teveel meer bij hoeft te doen, blikken knakworst of gehaktballen, potten groente, dozen aardappelpureepoeder, blikken soep. Gezond eten is vaak duurder dan slecht eten, koekjes, snoep en dergelijke zijn niet duur. De voedselbank is geen extraatje, maar een noodzaak en het is dus belangrijk dat er een maaltijd mee gemaakt kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Even mijn kasten door gelopen.



Over, een chicken tonight die ik niet gebruik, 2 pakken om tomatensoep te maken, paar pakken thee, Honing pot ik die niet kan gebruiken omdat die voor mijn gerechten niet goede was. crepestoetjesmaakpak. Wat denk ik niet geaccepteerd word maar ja, wel raar, ik heb pinda's in geseald in de originele verpakking. Maar geldig tot 2 2008, maar dat bederft toch niet? Nou ja, ik eet geen pinda's, gekocht voor ex. Jammer als ze het weggooien maar goed.



Nou thuis heb ik mijn kasten leeg gehaald wat ik niet meer gebruik of sowieso al aan een vriendin wilde geven.



Morgen nog even naar de supermarkt.



Ik lees jullie suggesties verder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
go0w schreef op 23 mei 2008 @ 20:27:

je kan misschien ook broodbeleg geven, zoals van die 6 kleine pakjes hagelslag bij elkaar en dan heb je van alle soorten wat, of pot pindakaas, chocopasta maar ook blikken soep, lekkere chocola, snoep, cakemix waarbij je alleen nog maar water hoeft toe te voegen (erg lekker), pakjes drinken blijven meestal ook wel lang goed en idd liga's en schoolkoeken zijn ook een goed idee! succes en veel plezier
Oja, ik heb nog pannenkoekenmix waar je alleen water bij hoeft te doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Tex mex kruiden, salsa en wraps. Conimex pakjes. Lekker broodbeleg. Duurder fruit. Crackers/cracottes. Snoetenpoetsers, shampoo/douchegel, tandpasta kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk initiatief; woon niet in de buurt van A'dam en zondag al andere plannen, maar anders....



qua ideeën heb je geloof ik al een hoop. Misschien als aanvulling (misschien heeft een ander t ook al genoemd en heb ik erover heen gelezen): flesje wijn/biertje; iets waar vaak geen geld voor zal zijn.

Ik zou overigens juist niet té luxe producten kopen. Een beetje mag wel natuurlijk, maar denk dat ze liever meer gewone producten hebben dan één doosje dure bonbons ofzo.



Veel plezier zondag!
Alle reacties Link kopieren
potjes babyvoeding
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
mamzelle schreef op 23 mei 2008 @ 22:07:

Tex mex kruiden, salsa en wraps. Conimex pakjes. Lekker broodbeleg. Duurder fruit. Crackers/cracottes. Snoetenpoetsers, shampoo/douchegel, tandpasta kan ook.
Wat is dat?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven