Picknicken en goed doel de voedselbank

23-05-2008 19:48 51 berichten
Alle reacties Link kopieren

Ik ga zondag met mijn vriendin picknicken in het vondelpark (en nog een paar honderd mensen ).

Nu is er een goed doel aan gekoppeld. Eten meenemen voor de voedselbank. Het eten moet min. nog 15 dagen goed zijn.

(ondergeschoven kindje zijn lekkere tips voor de dag zelf, kan ik ook zelf verzinnen hoor maar vind het leuk andermans toppers te lezen en na te maken? Dus picknick successen met dit warme weer zijn welkom)

Maar uiteindelijk is de vraag natuurlijk, wat moet je geven voor de voedselbank?

Mijn vriendin had het over rijst. Ik zat zelf aan bijv. Sultana's te denken. Lekkernij, wat je zelf niet kan kopen met geldgebrek.

Ik heb vandaag pas gehoord dat het doorgaat van mijn vriendin dus ik kan alleen nog morgen boodschappen doen.

Kunnen en willen jullie nog wat suggesties doen wat ik zou kunnen kopen voor de voedselbank?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een superleuk initiatief!

Misschien dat ik ook nog wel ga met een vriendin (wel eerst nog even aanmelden...)

snoetenpoetsers zijn van die vochtige doekjes voor kinderen, om - tja, het woord zegt het al- hun vieze snoetjes mee schoon te maken. Zeg maar billendokjes, maar dan voor het gezicht. Te koop bij Etos, Ah enzo. Goeie tip!
quote:mylenevalerie schreef op 23 mei 2008 @ 20:18:

[...]

Ga je mee Age?

Helaas, heb al plannen voor zondag, anders was het heel leuk geweest!

Ik zou die pinda's weggooien Myleen, als ze eenmaal open zijn geweest kun je ze weggooien. Blegh, die krengen worden dan heeeeel ranzig

(ooit bij kennissen vroeger een pinda uit een soort kauwgomballenautomaat gehad die er blijkbaar al te lang in zat. Bah! Dat was meteen de reden dat ik heel lang geen pinda's heb gelust)

En wat Eowynn zegt, goeie & bruikbare posting!
quote:AgentL schreef op 24 mei 2008 @ 09:54:

[...]

Helaas, heb al plannen voor zondag, anders was het heel leuk geweest!

Ik zou die pinda's weggooien Myleen, als ze eenmaal open zijn geweest kun je ze weggooien. Blegh, die krengen worden dan heeeeel ranzig

(ooit bij kennissen vroeger een pinda uit een soort kauwgomballenautomaat gehad die er blijkbaar al te lang in zat. Bah! Dat was meteen de reden dat ik heel lang geen pinda's heb gelust)

En wat Eowynn zegt, goeie & bruikbare posting!

Ohhh wat jammer dat je al wat hebt.

Nee pinda's zijn niet open geweest hoor!

Ik heb nog het een en ander uit mijn kasten kunnen halen (nieuw hoor dus geen gebruikte spullen). En ik ga zo nog even een lijstje maken wat ik nog meer ga kopen. Ik heb zag ik ook nog 3 dichte fles heren douchegel en shampoo. Zal ex vast niet erg vinden dat ik dat aan een goed doel meegeef.
Geen wereldgerechten idd.

Een tijdje terug was er een item over de voedselbank, een man had echt 20 pakken wereld gerecht, maar geen geld om het aan te vullen met vlees\groente enz. enz. Dus heel soms gebruikte hij het losse zakje rijst bijv. Maar dat vond hij ook wel zonde, van het geld van 1 pak wereld gerecht, met een klein zakje rijst dus, kan je veeeeel meer rijst in de winkel kopen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Goeie tip Boro, dat gevoel had ik zelf ook een beetje. Dat ik zelf een keer zo financieel krap zat gaf mijn moeder mij een paar pakken van hetzelfde wereldgerecht, moest je aanvullen met biefstuk en andere dingen. Ik had geen geld voor biefstuk. Dus heb bij de supermarkt gezegd dat vriend (die er niet is) de verkeerde smaak wereldgerecht had meegenomen, en het kunnen omruilen voor een pak waar je bijv. gehakt alleen moest toevoegen.

Ik ga zo nog naar de super maar dat zijn dingen waar ik op ga letten.

De spullen die ik nu heb hoeven geen andere dingen bij.

Wil wel iedereen even bedanken voor het meedenken!!!!!!!!!!!!!

Je kan het zelf allemaal bedenken hoor, maar omdat het kort dag was leek het mij handig wat tips van jullie nog te krijgen. En ik heb er toch een aantal tips bij waar ik niet aan gedacht zou hebben.
MV: hoop dat het nuttige maar toch ook leuke/lekkere picknick voor je zal zijn! Hoor graag nog hoe het geweest is!
Hoi Thee,

Alle boodschappen heb ik. Klein minpuntje is dat er misschien onweer komt en mijn vriendin dan niet heen durft. Met regen wel. Dus nog even afwachten en duimen dat het rond 2 uur in amsterdam droog is.

Uiteraard maak ik foto's en vertel hier nog hoe het was. Plaats nog wel een leuke foto dan.

Ik heb er veel zin in en vind de combinatie met een goed doel erg leuk en origineel. Ik doe er graag aan mee.

Ik heb veel gehad aan de tips hier. Heb best wel het een en ander gekocht vanavond in de supermarkt. En mocht de picknick in het water vallen dan zal ik even googelen waar die voedselbank is in Amsterdam, de meeste dingen lust ik namelijk niet. En daarbij, speciaal daarvoor gekocht dus dan wil ik het ook schenken ook.

Ik laat jullie het morgenavond weten.

Bedankt voor alle berichtjes van jullie.
MV, ik wist niet of je nu (nog) online zou zijn. Kan ik jou mailen of kun jij mij mailen op xxx ?

(haal zo dit berichtje/mailadres weer weg)
thee wijzigde dit bericht op 24-05-2008 22:27
Reden: mail ontvangen van MV :)
% gewijzigd
Thee, Yam wees me hierop. Ik ga je mailen. Momentje.

Ik heb je gemaild. Is die aangekomen?
ok, na ontvangst mail, haal ik mijn info weg. Thnx!
Nou zeg komt je post zomaar bij 'ongewenst' binnen... Ik ga je gelijk terugmailen. Eerst ff info van hierboven verwijderen.
Verbaast me niets, jaren geleden kon je mij ook bij google vinden onder forumvervuiling . Vertelde BGB me een keertje.
heb je een (misschien raar...) mailtje teruggestuurd.

*grin* referenties zijn opvraagbaar (iig bij jasmine, yasmijn, lindy etc.).
Gaat goedkomen, vertrouw je.
inmiddels hebben we al aardig heen en weer gemaild

rest is geregeld!

nogmaals leuke picknick gewenst!
dank je voor alles, meen ik.
Erg lief ......................... ongelovelijk. Je hoort er nog van.
Teleurgesteld.

Mail gehad van nmlk.nl dat de picknick is uitgesteld en verschoven is naar volgende week zondag 1 juni.....

Ik heb de coordinator gebeld van de voedselbank en ik ga de tassen voedsel toch brengen, wat ze ook doen met de picknick.

Ik moet morgenochtend vroeg een contactpersoon bellen hoelaat ik het kan brengen.

Mijn vriendin kan sowieso niet volgende week zondag en ze laat de reservering voor mij staan dat ik met iemand anders heen kan maar kan ik niemand vinden dan ga ik niet alleen heen. Dat trekt mij niet.

Dus morgen of dinsdag zal ik hier wat foto's plaatsen over het goede doel de voedselbank. Ik heb even nagevraagd en ik kan ook meer dingen brengen dan alleen voedsel dus dat is wel een voordeel, ga zo even wat dingen van doucheproducten end. bij elkaar zoeken om er ook bij te doen.

De picknick is voor als nog in het water gevallen en volgende week zondag ..................... we zien het wel.
Jammer, maar als je zo naar buiten kijkt wel logisch. Ziet er frisjes uit, al is het momenteel droog. Had gisteren wel al de picknicktafels zien staan.

En ik zou in zo'n pakket zeker ook iets van afwasmiddel doen. Dingen die nog aardig wat opslurpen van een minimum-budget, maar wel nodig zijn en niet smaakgevoelig.
Wat jammer dat de picknick in het water is gevallen! En wat lief van je dat je toch alvast alles naar de voedselbank brengt. Hopelijk vind je leuk gezelschap voor volgende week en is het dan beter weer!
Ik ben naar de voedselbank in Assendelft geweest. Interessant te zien hoe dat nou in zijn werk gaat.

Ze hebben vaste fabrikanten/leveranciers die spullen leveren naast de giften van particulieren en inzamelingsakties. Ze hadden hier bijv. een vaste bakker die elke dag brood bracht (gaat de koeling in en als het teveel is voor hun, zelfs dan krijgt het nog een goede bestemming, een vogelopvangcentrum bij hun in de buurt). Ze hebben o.a. een vaste leverancier van witlof, noem maar op.

Wat ik niet wist, het leek mij dat winkels/fabrikanten end. goedkoper uitwaren als ze het in de kliko gooide dan het te doneren maar het schijnt dat ze moeten betalen als ze van deze hoeveelheden af willen dus ze werken graag mee als ze het gratis kwijt kunnen.

Deze spullen wat je ziet op de foto, gaat allemaal via hoofdkantoor rotterdam, naar amsterdam en van daaruit naar de regio hier. Als ik het goed heb.

Wat ook grappig was, ik melde toch dat ik dat ik een tijdje geen geld had voor eten dat ik bijv. van mijn moeder van die wereldgerechten kreeg waar je bijv. biefstuk bij moest doen waar ik geen geld voor had en dus niets aan had. Dus dat soort dingen had ik nu niet gekocht.

Maar kratten vol met wereldgerechten stonden daar. Wat doen ze, ze vullen aan wat je moet toevoegen. Idem bijv met macaroni of pasta of wat dan ook, daar zit dan ook pastasaus end bij in hun pakket.

Kieskeurig mag je niet zijn, er zijn 2 keuzes zag ik op de boxen en vertelde hij. Met en zonder varkensvlees. De een voor moslims en de andere voor de rest. Ik vroeg wat als je vegetarier was, dan had je pech, daar hielden ze geen rekening mee.

Op de foto’s zie je de hal waar een deel van de spullen zijn opgeslagen. Buiten zijn er 2 gekoelde ruimtes voor groente, vlees en brood.

Morgen zou er weer geleverd worden aan de 220 mensen die hiervan eten. Dus achter zie je de lege kratten, en worden via de lopende band gevuld door de vrijwilligers. En daarna naar 4 afhaalpunten gebracht met een vrachtwagen.

Dus ja ze waren ook blij met de particuliere giften. Toch wat extraatjes en uiteraard komt het bij diegene die erg aan de grond zitten. Hij zei dat die mensen vaak in de sanering zaten en het zeker een aanvulling was.

Ik heb/had er een goed gevoel bij. Het komt direct bij de mensen die het ’t hardst nodig heeft.

En ze worden elk half jaar gechecked of ze er recht op hebben dus m.i. komt het waar het het echt nodig is.

Fijn dat je je goed voelt over het toch -vast- wel flinke bedrag wat je erin gestoken hebt.

Mensen mogen hier na -standaard- vaste lasten niet meer dan 150 te besteden hebben -plus 50 extra per kind- dus het gaat echt om mensen die minder dan uitkeringsniveau hebben. Of uitgeprocedeerde asielzoekers bijvoorbeeld.

Leuk dat ze je even lieten zien waar je gift naartoe ging.
Wat goed dat je de spullen alsnog hebt gebracht Myleen

En wat interessant om de foto's eens te zien en te horen hoe het te werk gaat.

Ik heb voor morgen ook een uitje naar de voedselbank gepland staan. Heb hier een tas met kleding die nog erg ok is maar die mij zelf te groot is. Kan alleen op vrijdag ingeleverd worden hier en morgen heb (maak) ik er eindelijk tijd voor.

In een item op AT5 zag ik eens dat er juist te kort is aan grote maten kleding bij de voedselbank, dus heeft mij -17 kilo nog meer voordelen!
Ik zag een prachtig programma over Herman helpt en de voedselbank.

hier

Misschien een goed idee om de OP ter veranderen van het picknicken en er een topic over de voedselbank van te maken.

Een tijdje geleden contact met het Leger des Heils opgenomen of ze nog iemand in de keuken nodig hebben als vrijwilliger. Maar ze hebben nog steeds geen contact opgenomen.
quote:mylenevalerie schreef op 29 mei 2008 @ 17:40:

Ik ben naar de voedselbank in Assendelft geweest. Interessant te zien hoe dat nou in zijn werk gaat.

Ze hebben vaste fabrikanten/leveranciers die spullen leveren naast de giften van particulieren en inzamelingsakties. Ze hadden hier bijv. een vaste bakker die elke dag brood bracht (gaat de koeling in en als het teveel is voor hun, zelfs dan krijgt het nog een goede bestemming, een vogelopvangcentrum bij hun in de buurt). Ze hebben o.a. een vaste leverancier van witlof, noem maar op.

Wat ik niet wist, het leek mij dat winkels/fabrikanten end. goedkoper uitwaren als ze het in de kliko gooide dan het te doneren maar het schijnt dat ze moeten betalen als ze van deze hoeveelheden af willen dus ze werken graag mee als ze het gratis kwijt kunnen.

Deze spullen wat je ziet op de foto, gaat allemaal via hoofdkantoor rotterdam, naar amsterdam en van daaruit naar de regio hier. Als ik het goed heb.

Wat ook grappig was, ik melde toch dat ik dat ik een tijdje geen geld had voor eten dat ik bijv. van mijn moeder van die wereldgerechten kreeg waar je bijv. biefstuk bij moest doen waar ik geen geld voor had en dus niets aan had. Dus dat soort dingen had ik nu niet gekocht.

Maar kratten vol met wereldgerechten stonden daar. Wat doen ze, ze vullen aan wat je moet toevoegen. Idem bijv met macaroni of pasta of wat dan ook, daar zit dan ook pastasaus end bij in hun pakket.

Kieskeurig mag je niet zijn, er zijn 2 keuzes zag ik op de boxen en vertelde hij. Met en zonder varkensvlees. De een voor moslims en de andere voor de rest. Ik vroeg wat als je vegetarier was, dan had je pech, daar hielden ze geen rekening mee.

Op de foto’s zie je de hal waar een deel van de spullen zijn opgeslagen. Buiten zijn er 2 gekoelde ruimtes voor groente, vlees en brood.

Morgen zou er weer geleverd worden aan de 220 mensen die hiervan eten. Dus achter zie je de lege kratten, en worden via de lopende band gevuld door de vrijwilligers. En daarna naar 4 afhaalpunten gebracht met een vrachtwagen.

Dus ja ze waren ook blij met de particuliere giften. Toch wat extraatjes en uiteraard komt het bij diegene die erg aan de grond zitten. Hij zei dat die mensen vaak in de sanering zaten en het zeker een aanvulling was.

Ik heb/had er een goed gevoel bij. Het komt direct bij de mensen die het ’t hardst nodig heeft.

En ze worden elk half jaar gechecked of ze er recht op hebben dus m.i. komt het waar het het echt nodig is.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven