Eten
alle pijlers
Pijnboompittensyndroom
vrijdag 24 juli 2009 om 12:49
Ik had er over gelezen, van gehoord en nu heb ik het zelf:
een paar dagen geleden pijnboompitjes door de salade gedaan, en een dagje later nog de laatste paar op een broodje met rauwkost.
En nu smaakt alles bitter! Ik ben er gewoon misselijk van.
En ik heb nog wel een eet-afspraak vanavond.
Moet dit een dag of vijf duren?
Dan ben ik wel een paar overtollige kilo's kwijt denk ik.
Zolang ik niets eet is er niks aan de hand, maar zodra ik iets eet of drink, getverrederrie, wat bitter!
De reden hiervoor is nog niet echt duidelijk, zo heb ik begrepen.
Voorlopig schrap ik ze van mijn menu.
een paar dagen geleden pijnboompitjes door de salade gedaan, en een dagje later nog de laatste paar op een broodje met rauwkost.
En nu smaakt alles bitter! Ik ben er gewoon misselijk van.
En ik heb nog wel een eet-afspraak vanavond.
Moet dit een dag of vijf duren?
Dan ben ik wel een paar overtollige kilo's kwijt denk ik.
Zolang ik niets eet is er niks aan de hand, maar zodra ik iets eet of drink, getverrederrie, wat bitter!
De reden hiervoor is nog niet echt duidelijk, zo heb ik begrepen.
Voorlopig schrap ik ze van mijn menu.
vrijdag 24 juli 2009 om 12:54
Je hoeft alleen de chinese pitjes van je menu te schrappen (heb ik begrepen) dat is de kleinere rondere soort die ook voordeliger is. De langwerpige europese zouden die vervelende bijwerking niet hebben en bij mij klopt dat. De gore bittere smaak heeft bij mij een dag of 3 geduurd, vreselijk maar het gaat voorbij.
V.w.b. de overtollige kilo's heb je hier misschien een gat in de markt ontdekt. Niks sonjabakkeren gewoon pijnboompitteren.
V.w.b. de overtollige kilo's heb je hier misschien een gat in de markt ontdekt. Niks sonjabakkeren gewoon pijnboompitteren.
vrijdag 24 juli 2009 om 13:15
bestaat dat echt????
dan is dat misschien de reden dat ik al de hele ochtend die vieze smaak weg probeer te spoelen met water.. dat helpt dus echt niet. 100x mijn tandenpoetsen ook niet. ik hou voor de zekerheid mijn gebit even goed in de gaten, maar het zou dus ook door de pijnboompitten die ik heb gegeten kunnen komen? goh...
dan is dat misschien de reden dat ik al de hele ochtend die vieze smaak weg probeer te spoelen met water.. dat helpt dus echt niet. 100x mijn tandenpoetsen ook niet. ik hou voor de zekerheid mijn gebit even goed in de gaten, maar het zou dus ook door de pijnboompitten die ik heb gegeten kunnen komen? goh...
vrijdag 24 juli 2009 om 13:15
Ik heb het toevallig ook nu!
Heb het al eens eerder gehad, en toen die pijnboompitjes vermeden, maar nu heb ik het ook bij de niet chinese pijnboompitjes.
Ik ga er dus vanuit dat er afentoe een fout exemplaar tussen zit waar je dat van krijgt
Voorlopig dus ook geen pijnboompitten meer voor mij, hoe lekker ze ook zijn.
Heb het al eens eerder gehad, en toen die pijnboompitjes vermeden, maar nu heb ik het ook bij de niet chinese pijnboompitjes.
Ik ga er dus vanuit dat er afentoe een fout exemplaar tussen zit waar je dat van krijgt
Voorlopig dus ook geen pijnboompitten meer voor mij, hoe lekker ze ook zijn.
vrijdag 24 juli 2009 om 13:21
Nou....dat had ik dus een paar weken geleden ook...ben gaan googelen en vond een verhaal van ongeveer deze strekking.
Heb echt een paar weken een vreselijk bittere smaak in mijn mond gehad, een vieze nasmaak bij het eten en drinken en en na het slikken.
En ik ben verzot op p.b.pitten...eet ze al jaren en nog nooit eerder last van gehad.
Heb echt een paar weken een vreselijk bittere smaak in mijn mond gehad, een vieze nasmaak bij het eten en drinken en en na het slikken.
En ik ben verzot op p.b.pitten...eet ze al jaren en nog nooit eerder last van gehad.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 25 juli 2009 om 10:29
Ook 1 keer gehad met die mix van de AH, italiaanse mix voor de sla.
5 dagen smaakte alles wat ik at smerig.
Nu heb ik een mix van remia en daarbij heb ik het niet.
5 dagen smaakte alles wat ik at smerig.
Nu heb ik een mix van remia en daarbij heb ik het niet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
dinsdag 28 juli 2009 om 12:51
dinsdag 11 augustus 2009 om 07:52
@Eierdoppie ik hetzelfde toen ik het las. Totdat ik het dus gewoon ook heb.
Ik ben nu in de winkel ook gaan opletten en ik zie nu wel degelijk verschil. Het lijkt alleen wel of er in sommige verpakkingen de beide soorten door elkaar heen zitten.
Bij mij is het trouwens mis gegaan toen ik de pijnboompitten was vergeten te halen en ze in een andere supermarkt en dus andere verpakking heb gekocht.
Ik heb gelukkig niet de hele dag zo'n bittere smaak in mijn mond. Alleen na het eten. Gelukkig trekt het vrij snel weer weg. Maar leuk is anders.
Voortaan haal ik gewoon mijn oude vertrouwde pitten! Want ik laat er geen pitje voor staan, veuls te lekker
Ik ben nu in de winkel ook gaan opletten en ik zie nu wel degelijk verschil. Het lijkt alleen wel of er in sommige verpakkingen de beide soorten door elkaar heen zitten.
Bij mij is het trouwens mis gegaan toen ik de pijnboompitten was vergeten te halen en ze in een andere supermarkt en dus andere verpakking heb gekocht.
Ik heb gelukkig niet de hele dag zo'n bittere smaak in mijn mond. Alleen na het eten. Gelukkig trekt het vrij snel weer weg. Maar leuk is anders.
Voortaan haal ik gewoon mijn oude vertrouwde pitten! Want ik laat er geen pitje voor staan, veuls te lekker
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
dinsdag 11 augustus 2009 om 11:16
Ik heb er 1 maal last van gehad met pijnboompitten van de AH, die ik normaal altijd heb.
De keer dat ik er last van had, had ik er een paar uit verveling fijngeknepen en opgegeten...op een of andere manier denk ik dat dat er iets mee te maken heeft. (Dat die bepaalde stof die de bittere smaak veroorzaakt dan beter vrijkomt ofzo). Later heb ik de rest van de pijnboompitten (normaal) opgegeten en had nergens last van.
Hmm...het klinkt wel raar om je pijnboompitten fijn te knijpen..
De keer dat ik er last van had, had ik er een paar uit verveling fijngeknepen en opgegeten...op een of andere manier denk ik dat dat er iets mee te maken heeft. (Dat die bepaalde stof die de bittere smaak veroorzaakt dan beter vrijkomt ofzo). Later heb ik de rest van de pijnboompitten (normaal) opgegeten en had nergens last van.
Hmm...het klinkt wel raar om je pijnboompitten fijn te knijpen..
dinsdag 11 augustus 2009 om 12:52
Madeliefje ik zit me nu te bedenken dat dit ik tijdens het koken ook een paar rauw heb gegeten (dus zonder ze eerst te roosteren/roerbakken). Zou het daar aan gelegen kunnen hebben? Want rooster jij ze normaal ook eerst voor je ze op eet?
* gaat eens op internet op onderzoek uit *
* gaat eens op internet op onderzoek uit *
dinsdag 11 augustus 2009 om 13:00
Heb naspeurwerk gedaan en het is gewoon domme pech. Het komt idd door de Chinese maar dus lang niet altijd. Als ik naar het plaatje kijk eet ik dus voornamelijk de Chinese en heb dus altijd ''geluk'' gehad. Bij de reformzaak vertelde ze mij dat ze daar echt de Europese verkopen. Maar alle zakjes in de supermarkt zijn m.i. Chinees of een mengvorm van Chinees en Europees.
Kijk zelf maar eens:
Klik hier voor LINKJE
Kijk zelf maar eens:
Klik hier voor LINKJE
dinsdag 11 augustus 2009 om 14:14