Pijnboompittensyndroom

24-07-2009 12:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had er over gelezen, van gehoord en nu heb ik het zelf:

een paar dagen geleden pijnboompitjes door de salade gedaan, en een dagje later nog de laatste paar op een broodje met rauwkost.



En nu smaakt alles bitter! Ik ben er gewoon misselijk van.

En ik heb nog wel een eet-afspraak vanavond.



Moet dit een dag of vijf duren?

Dan ben ik wel een paar overtollige kilo's kwijt denk ik.

Zolang ik niets eet is er niks aan de hand, maar zodra ik iets eet of drink, getverrederrie, wat bitter!



De reden hiervoor is nog niet echt duidelijk, zo heb ik begrepen.

Voorlopig schrap ik ze van mijn menu.
Nooit van gehoord, nooit last van gehad, en ik eet die dingen toch regelmatig..
Alle reacties Link kopieren
Was een tijdje geleden ook een topic over.

Afwachten maar denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Wat mevrouw Kip zegt, nooit van gehoord en ik ben verslaafd aan die pitten. Gooi ze overal door en over.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft alleen de chinese pitjes van je menu te schrappen (heb ik begrepen) dat is de kleinere rondere soort die ook voordeliger is. De langwerpige europese zouden die vervelende bijwerking niet hebben en bij mij klopt dat. De gore bittere smaak heeft bij mij een dag of 3 geduurd, vreselijk maar het gaat voorbij.



V.w.b. de overtollige kilo's heb je hier misschien een gat in de markt ontdekt. Niks sonjabakkeren gewoon pijnboompitteren.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit van gehoord!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat vaag... heb ook nog nooit van gehoord. Vraag me af hoe zoiets komt. Gelukkig gaat het vanzelf weer over zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
bestaat dat echt????

dan is dat misschien de reden dat ik al de hele ochtend die vieze smaak weg probeer te spoelen met water.. dat helpt dus echt niet. 100x mijn tandenpoetsen ook niet. ik hou voor de zekerheid mijn gebit even goed in de gaten, maar het zou dus ook door de pijnboompitten die ik heb gegeten kunnen komen? goh...
Ik heb het toevallig ook nu!

Heb het al eens eerder gehad, en toen die pijnboompitjes vermeden, maar nu heb ik het ook bij de niet chinese pijnboompitjes.



Ik ga er dus vanuit dat er afentoe een fout exemplaar tussen zit waar je dat van krijgt



Voorlopig dus ook geen pijnboompitten meer voor mij, hoe lekker ze ook zijn.
Lees dit eens.



Ik blijk toch de verkeerde pitten gegeten te hebben..
Alle reacties Link kopieren
Tja, het gaat vanzelf weer over. Het went wel een beetje, als je er vaker last van hebt, maar dat is schrale troost.
Alle reacties Link kopieren
als ik dat plaatje mag geloven, eet ik altijd chinese pijnboompitten (koop ze in een grote 200gr. euroshopper zakje) maar heb er nog nooit lastb van gehad...
Alle reacties Link kopieren
Nou....dat had ik dus een paar weken geleden ook...ben gaan googelen en vond een verhaal van ongeveer deze strekking.



Heb echt een paar weken een vreselijk bittere smaak in mijn mond gehad, een vieze nasmaak bij het eten en drinken en en na het slikken.



En ik ben verzot op p.b.pitten...eet ze al jaren en nog nooit eerder last van gehad.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ook 1 keer gehad met die mix van de AH, italiaanse mix voor de sla.

5 dagen smaakte alles wat ik at smerig.

Nu heb ik een mix van remia en daarbij heb ik het niet.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
de meeste pijnboompitten in de supermarkt komen uit china. berucht zijn de alberheijn pitten.

Ik eet ze niet meer, wat ontzettend goor
Alle reacties Link kopieren
Maar waar koop je die Europese dan? Ik heb ze nog nooit gezien...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik geloofde ook niet dat het bestond, tot dat ik er zelf slachtoffer van werd. Salade met pitten gehad, en drie dagen daarna smaakte alles zó vies. Het gaat wel vanzelf over...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Argh... ik heb er nu dus last van. Nog nooit gehad. Las vorige week dit topic en nu heb ik er zelf last van.... Mmmm toeval of niet ....
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo'n maf verhaal dat ik in eerste instantie iets heb van *wie denkt dat ik dit geloof*. Maar goed, een complot van zoveel VIVA-vrouwen acht ik uitgesloten. Maar ik eet er geen pijnboompit minder om....
Alle reacties Link kopieren
@Eierdoppie ik hetzelfde toen ik het las. Totdat ik het dus gewoon ook heb.



Ik ben nu in de winkel ook gaan opletten en ik zie nu wel degelijk verschil. Het lijkt alleen wel of er in sommige verpakkingen de beide soorten door elkaar heen zitten.



Bij mij is het trouwens mis gegaan toen ik de pijnboompitten was vergeten te halen en ze in een andere supermarkt en dus andere verpakking heb gekocht.



Ik heb gelukkig niet de hele dag zo'n bittere smaak in mijn mond. Alleen na het eten. Gelukkig trekt het vrij snel weer weg. Maar leuk is anders.



Voortaan haal ik gewoon mijn oude vertrouwde pitten! Want ik laat er geen pitje voor staan, veuls te lekker
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 maal last van gehad met pijnboompitten van de AH, die ik normaal altijd heb.

De keer dat ik er last van had, had ik er een paar uit verveling fijngeknepen en opgegeten...op een of andere manier denk ik dat dat er iets mee te maken heeft. (Dat die bepaalde stof die de bittere smaak veroorzaakt dan beter vrijkomt ofzo). Later heb ik de rest van de pijnboompitten (normaal) opgegeten en had nergens last van.



Hmm...het klinkt wel raar om je pijnboompitten fijn te knijpen..
Alle reacties Link kopieren
Madeliefje ik zit me nu te bedenken dat dit ik tijdens het koken ook een paar rauw heb gegeten (dus zonder ze eerst te roosteren/roerbakken). Zou het daar aan gelegen kunnen hebben? Want rooster jij ze normaal ook eerst voor je ze op eet?



* gaat eens op internet op onderzoek uit *
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Heb naspeurwerk gedaan en het is gewoon domme pech. Het komt idd door de Chinese maar dus lang niet altijd. Als ik naar het plaatje kijk eet ik dus voornamelijk de Chinese en heb dus altijd ''geluk'' gehad. Bij de reformzaak vertelde ze mij dat ze daar echt de Europese verkopen. Maar alle zakjes in de supermarkt zijn m.i. Chinees of een mengvorm van Chinees en Europees.



Kijk zelf maar eens:



Klik hier voor LINKJE
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Normaal rooster ik ze idd...



Ah, net even de link bekeken...er staat dat bitter extra sterk waargenomen wordt door dit pijnboompittensyndoom...vandaar dat bier moeilijk weg te krijgen was
Alle reacties Link kopieren
ik heb het ook al een paar keer gehad, voornamelijk denk ik als ik ze niet geroosterd had. Na een paar dagen is het weer over. Ik vind het overigens vooral een metaalachtige smaak. Ik ben van plan ze wat fanatieker te roosteren en dan eens te kijken of het beter gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven