Pizza eten

03-01-2019 18:59 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Dit is uiteraard geen probleem 🤗 maar ben wél benieuwd of anderen dit ook hebben.

Ik bestel vrij weinig eten thuis, kook liever zelf of ga uiteten. Maar soms komt dit zo uit en heel soms heb ik dan zo’n zin in pizza! Zo ook vanavond dus.

Ik zoek met zorg het bezorgrestaurant uit, lees de reviews, denk heel lang na over het beleg etc.

En eigenlijk is het elke keer dat ik er na twee puntjes echt genoeg van heb. Toch zo jammer! Oplossing is natuurlijk geen pizza meer bestellen, maar soms heb ik er toch zin in. Het is ook niet dat het me tegenstaat als ik het eet, maar ik heb er wel snel genoeg van.

En ik ben echt geen kleine eter! Zet me een willekeurige hutspot voor of curry en ik blijf ervan eten (bijvoorbeeld). Een zes gangen Diner doe ik ook diner doe ik ook niet moeilijk over.

Hebben jullie dit ook wel eens met bepaald eten? Dat je er echt zin in hebt en dat je er zodra het voor je neus staat ineens genoeg van hebt?

Ben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
PimPom schreef:
03-01-2019 20:20
Ik bestel bij NY pizza, dan kun je twee verschillende helften kiezen
Kan hier bij shoarmazaken ook.

Dingen waar ik echt zin in kon/kan hebben maar snel genoeg van:
saucijzenbroodjes (eet ze ook niet meer, liever een worstenbroodje)
broodje döner of kapsalon. Vind döner soms best lekker maar heb er snel genoeg van.
Heb het trouwens net als met döner ook met shoarma zelf. Beiden hele typische smaken ook denk ik. Bij pannenkoeken met spek en kaas heb ik het ook, vind het ontzettend lekker maar heb er snel genoeg van.

En met wijn heb ik dat ook. Kan daar ineens ontzettend veel zin in hebben maar dat is ook wel snel genoeg klaar (ben veel meer van de mix-drankjes). En met bon bon bloc (melk of praline) maar ik eet ook bijna nooit chocola, daar ligt het ook aan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had de hele dag ook niks gegeten, behalve wat noten en een smoothie voor ontbijt. Vandaar dat ik er denk ik ook zo’n zin in had :). Gelukkig had ik er ook een salade bij besteld en die was erg lekker, dus wel een beetje voedingstoffen binnengekregen. Die eet ik dan dus wel helemaal op, zo’n afhaalbakje vol.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
redbulletje schreef:
03-01-2019 20:05
Eigenlijk alleen in t buitenland. De kwaliteit vind ik varieren.
Misschien toch een keertje naar Bergen op Zoom rijden voor een Domino's
Bulletje, jij zit net als ik in de grensstreek. Ik er net over dan. Wat ik wel eens doe als ik in NL. ben is bij Domino's een pizza afhalen en vragen of ze hem heel kort willen voorbakken zodat je hem thuis kunt afbakken. Heb je een warme pizza.
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
03-01-2019 20:50
Heb het trouwens net als met döner ook met shoarma zelf. Beiden hele typische smaken ook denk ik. Bij pannenkoeken met spek en kaas heb ik het ook, vind het ontzettend lekker maar heb er snel genoeg van.

En met wijn heb ik dat ook. Kan daar ineens ontzettend veel zin in hebben maar dat is ook wel snel genoeg klaar (ben veel meer van de mix-drankjes). En met bon bon bloc (melk of praline) maar ik eet ook bijna nooit chocola, daar ligt het ook aan denk ik.
Het ligt aan de hoeveelheid vet. Je wordt misselijk wanneer je door eet. Ik heb dat ook bij dat soort producten en ook bij rookworst, slagroom en patat met. Allemaal producten met een zeer hoog gehalte aan vet soms 20% of meer. Ook alcohol triggert het maagzuur waardoor je een misselijkgevoel wil voorkomen.

Op een bijna lege maag valt een product met veel vet of alcohol al snel verkeerd waardoor je het onmogelijk op krijgt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
03-01-2019 20:54
Het ligt aan de hoeveelheid vet. Je wordt misselijk wanneer je door eet. Ik heb dat ook bij dat soort producten en ook bij rookworst, slagroom en patat met. Allemaal producten met een zeer hoog gehalte aan vet soms 20% of meer. Ook alcohol triggert het maagzuur waardoor je een misselijkgevoel wil voorkomen.
Bij rookworst heb ik het inderdaad ook :lightbulb:
Slagroom eet ik vrijwel nooit, van friet met mayonaise kan ik bij wijze van spreken geen genoeg krijgen.
Ik vind pizza's van een pizzaria (in elk geval die hier in de stad) echt niet te vreten. De pizza's van Domino's vind ik echter wel lekker, zeker met een cheesy crust.

Ik bestel eigenlijk alleen als ik echt trek heb en nog niet veel heb gegeten die dag, anders vind ik het zonde. Een gewone medium pizza zonder cheesy crust krijg ik dan helemaal op. Met cheesy crust blijven er geheid 2 stukken over en die eet ik dan de volgende dag als lunch.

Wat jij omschrijft heb ik eigenlijk alleen met pindakaas, kan echt kwijlend naar de supermarkt gaan om een pot te kopen maar na een halve boterham met pindakaas begin ik al te kokhalzen. Heel stom.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel altijd bij NY pizza en altijd dezelfde (vijf kazen zonder tomatensaus en met cheddar over de rand). Heerlijk, maar een hele kan ik ook echt niet op!
prada schreef:
03-01-2019 20:52
Bulletje, jij zit net als ik in de grensstreek. Ik er net over dan. Wat ik wel eens doe als ik in NL. ben is bij Domino's een pizza afhalen en vragen of ze hem heel kort willen voorbakken zodat je hem thuis kunt afbakken. Heb je een warme pizza.
Goeie tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ooit eens een keer na een werkborrel met de bus overstappen in Oostzaan/Amsterdam of f-ing all places en naast een grote behoefte aan plassen had ik echt trek.

Dus ik loop daar een pizza restaurant in. \Ik weet niet of het restaurant nog bestaat? Staat daar dus een Italiaan deeg te kneden alsof zijn leven er vanaf hangt en gooit het ook nog in de lucht en vangt het op. Alle ingredienten super vers zo de hete oven in. Neem ik daar aangeschoten de beste pizza van mijn leven mee naar huis.

Ik eet op vakantie weleens een pizza in een restaurant maar meestal is het maar matig.
viva-amber wijzigde dit bericht op 03-01-2019 21:10
4.03% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Viva-Amber, dat geloof ik idd direct. Niet over nagedacht. Het is inderdaad zo dat ik als ik meer eet op een dag ‘s avonds meer op kan. Waarschijnlijk bestel ik altijd alleen pizza als ik heel veel trek heb omdat ik weinig gegeten heb die dag. En dan gaan er dus maar 2 puntjes in.

Slagroom ed lukt mij ook nooit echt. Echte slagroom moet over 30% vet zijn om slagroom te heten. Slagroomtaart ook nooit gelust. Crème brulee vind ik heerlijk maar daar ga ik van overgeven. Maar dat heeft volgens mij meer te maken met de proteïnes die daar inzitten (ei). Ben ook allergisch voor schaal en schelpdieren, zitten ook veel proteïnes in.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Bedankt overigens, Bladora.

Ik wist nog niet wat ik morgenavond at :-).
(En heb mijzelf daarstraks al moeten tegenhouden om niet instant naar de supermarkt te rennen voor een stel dr. Oetkers.)
-Bladora- schreef:
03-01-2019 21:06
Slagroomtaart ook nooit gelust.
Ik ook niet. Vind vlaai en taart op zich best lekker, maar slagroomtaart... nee. Met dat sponzige gedeelte met die nootjes erop ook. Niet mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt geen genoeg krijgen van pizza. Heerlijk vind ik het. Als ik de pizza niet op krijg dan bewaar ik het voor de volgende dag als lunch ofzo.
Mijn Dominootje was heel goed te doen. Over een half jaar maar weer eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als ik zelf uitgebreid heb staan koken, vooral als het exotisch eten is. Dan heb ik zo lang al de geur van het eten in staan ademen dat tegen de tijd dat het klaar is ik er zelf geen trek meer in heb en zelf maar een muizenbeetje op kan.
Am Yisrael Chai!
Foodisgood schreef:
03-01-2019 21:12
Ik kan echt geen genoeg krijgen van pizza. Heerlijk vind ik het. Als ik de pizza niet op krijg dan bewaar ik het voor de volgende dag als lunch ofzo.
Als ontbijt vind ik overgebleven pizza ook goed te doen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-01-2019 21:17
Ik heb dat als ik zelf uitgebreid heb staan koken, vooral als het exotisch eten is. Dan heb ik zo lang al de geur van het eten in staan ademen dat tegen de tijd dat het klaar is ik er zelf geen trek meer in heb en zelf maar een muizenbeetje op kan.
Ik heb het met risotto. Smaakt me nergens meer naar als ik het heb gemaakt, terwijl mijn vriend het heerlijk vindt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik kan soms zo verschrikkelijk zin hebben in frites speciaal.
Ik weet dat het gaat tegenvallen, maar soms koop ik het toch.
En inderdaad, na een paar happen gooi ik het weg.
Ook lang gehad met sigaretten.
Ik wilde stoppen, maar ging dan na een paar dagen toch weer voor de bijl.
Ik had dan zo'n zin in een sigaret.
En die viel altijd weer tegen.
Alle reacties Link kopieren
In Italie hebben we een uitdrukking "che pizza" dat zeg je als je iets moet doen waar niet door te komen is (lange meeting ofzo..) dus echt gek is het niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met patat. Soms heb ik zooooo veel zin in een bak patat met mayo van de snackbar en na een paar happen staat het me zo tegen.
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar

In de afgelopen december feestmaand vaker dan normaal uit eten of eten besteld dat wij er beu van worden.
Ben blij dat de dagelijkse werkritme bij ons is begonnen en dagelijks weer vers gekookt kan worden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
04-01-2019 08:51
Ik heb dat met patat. Soms heb ik zooooo veel zin in een bak patat met mayo van de snackbar en na een paar happen staat het me zo tegen.
Dit heb ik ook!

Pizza heb ik het nooit mee, dat kan ik blijven eten. Maar dan wel een echte en geen Domino's, dat is geen pizza maar een hap deeg.
Wat een kletskoek.
Alle reacties Link kopieren
Van een Domino's (pubers vinden het lekker) krijg ik echt altijd spijt. Eet ik toch te veel. Dorst de hele nacht, maagpijn.

Lekker & snel vind ik deze: https://www.ah.nl/producten/pizza-pakket
en dan gooi ik hem vol smaak: salami, ansjovis en jalapeno's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven