Pizza eten

03-01-2019 18:59 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Dit is uiteraard geen probleem 🤗 maar ben wél benieuwd of anderen dit ook hebben.

Ik bestel vrij weinig eten thuis, kook liever zelf of ga uiteten. Maar soms komt dit zo uit en heel soms heb ik dan zo’n zin in pizza! Zo ook vanavond dus.

Ik zoek met zorg het bezorgrestaurant uit, lees de reviews, denk heel lang na over het beleg etc.

En eigenlijk is het elke keer dat ik er na twee puntjes echt genoeg van heb. Toch zo jammer! Oplossing is natuurlijk geen pizza meer bestellen, maar soms heb ik er toch zin in. Het is ook niet dat het me tegenstaat als ik het eet, maar ik heb er wel snel genoeg van.

En ik ben echt geen kleine eter! Zet me een willekeurige hutspot voor of curry en ik blijf ervan eten (bijvoorbeeld). Een zes gangen Diner doe ik ook diner doe ik ook niet moeilijk over.

Hebben jullie dit ook wel eens met bepaald eten? Dat je er echt zin in hebt en dat je er zodra het voor je neus staat ineens genoeg van hebt?

Ben benieuwd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Nee ik herken het niet zo van eten bestellen, juist wel als ik zelf lang heb staan koken en er lang mee bezig ben geweest. Dan heb ik er ineens geen zin meer in of smaakt het me niet. Als er voor me gekookt wordt vind ik het vaak wel prima.
Alle reacties Link kopieren
IK krijg een hele pizza ook niet op, maar bewaar de overgebleven stukken voor het ontbijt de dag daarna (en kan daar tijdens het eten van die pizza al naar uitkijken)
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi de stukken pizza in de diepvries als ik ze over heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat met friet en Chinees. Ik kan daar echt heel erg zin in hebben maar als ik het dan eet valt het vaak snel tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet meestal het beleg nog wel op, en daar heb ik achteraf dan spijt van want dan kan je met de rest van de pizza niks meer ;-D. Maar van artisjok krijg ik dan ook nooit genoeg.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Dan is de pizza* niet lekker genoeg. Zoek een pizzeria die wel aan je smaak voldoet. Reviews zeggen niet alles.
En soms zijn de ogen groter dan de maag. In dat geval smaakt de pizza de volgende dag nog prima.

*Waar pizza staat kan elk willekeurige (bezorg-)maaltijd worden ingevuld.
Zelf eet ik behalve pizza nooit bezorgmaaltijden de volgende dag. Ik vind de kwaliteit daarvan vaak dodgy.
Op de een of andere manier is zo’n ritje op de brommer door de regen in een kartonnen doos voor geen enkele pizza een goed idee.

Daarom heb ik voor de ik wil pizza-momenten gewoon Dr. Oetker in de vriezer. Vind ik Altijd beter dan de bezorgservice.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
03-01-2019 19:05
Nee ik herken het niet zo van eten bestellen, juist wel als ik zelf lang heb staan koken en er lang mee bezig ben geweest. Dan heb ik er ineens geen zin meer in of smaakt het me niet. Als er voor me gekookt wordt vind ik het vaak wel prima.
Ja dat herken ik ook wel, vooral als ik tussendoor veel heb lopen proeven. Of als ik een smaak in m’n hoofd had die net anders uitpakt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
De helft houden voor morgen / de volgende dag?
Oven of microwave in en je hebt morgen ook nog iets te eten zonder veel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal het bij de super aan het einde van de straat. Minder vet en minder dikke bodem dan krijg ik het wel op,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
03-01-2019 19:14
Ja dat herken ik ook wel, vooral als ik tussendoor veel heb lopen proeven. Of als ik een smaak in m’n hoofd had die net anders uitpakt.
Ja precies.
Alle reacties Link kopieren
Kapsalon.

De eerste hap is heerlijk maar daarna neemt het af.
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
03-01-2019 19:13


Daarom heb ik voor de ik wil pizza-momenten gewoon Dr. Oetker in de vriezer. Vind ik Altijd beter dan de bezorgservice.
Nou, as we speak. Net de oven aangezet voor een Oetker.
Die bezorgde pizza's zijn sowieso vaak een stuk vetter, groter en dikker dan die uit de diepvries. Ik zit daarvan ook wel snel vol, terwijl ik een hele diepvriespizza zo opeet.
Eigenlijk geldt dit wel voor alle afhaalmaaltijden. Heel wat meer vet een koolhydraten dan wanneer ik zelf kook. Maar af en toe wel errug lekker ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
03-01-2019 19:09
IK krijg een hele pizza ook niet op, maar bewaar de overgebleven stukken voor het ontbijt de dag daarna (en kan daar tijdens het eten van die pizza al naar uitkijken)
Ik ook! Vind hem de dag erna meestal lekkerder dan op het moment zelf ;)
Alle reacties Link kopieren
Kan je gvd zelf niet iets lekkers in elkaar draaien? Koop een pizza Margarita en pleur er bij op wat je wil.....
Wij hebben hier helaas geen goede bezorgpizza. Enige in de buurt is zo'n shaorma toko die ook in pizza doet. In Amerika heb ik geweldig lekkere bezorgpizza's op van Domino's maar ik heb geen idee of de NL variant even lekker is.
Ik heb trouwens vooral bij kaas- en saucijzenbroodjes (oke, is geen afhaal) dat ik daar heel veel zin in kan hebben, maar na één hap eigenlijk wel weer genoeg heb.
Ik heb dat altijd met pannenkoeken. Ben een gemiddelde eter maar met pannenkoeken heb ik van twee van die kleine rolletjes al voldoende. Bij pizza kom ik niet verder dan een kwart of een halve, maar van zuurkoolstamppot daarentegen kan ik twee borden vol
dolfje schreef:
03-01-2019 19:05
Nee ik herken het niet zo van eten bestellen, juist wel als ik zelf lang heb staan koken en er lang mee bezig ben geweest. Dan heb ik er ineens geen zin meer in of smaakt het me niet.Als er voor me gekookt wordt vind ik het vaak wel prima.
Dit precies!
heb ik altijd met pannenkoeken
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
03-01-2019 19:20
Kapsalon.

De eerste hap is heerlijk maar daarna neemt het af.
Niet zo raar daar een kapsalon bijna 2000 calorieën bevat. Bijna je dagelijks behoefte in 1 maaltijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
03-01-2019 19:28
Kan je gvd zelf niet iets lekkers in elkaar draaien? Koop een pizza Margarita en pleur er bij op wat je wil.....
Nou wat een taalgebruik. GVD en Pleur?

Ik kan fantastisch goed zelf wat in elkaar draaien. Ben een erg goede kok. Niet dat jij dat zou moeten weten hoor. Maar soms heb ik het druk en even geen zin in de keuken te staan of uit eten te gaan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
‘Onze’ bezorgitaliaan heeft alle pizza’s ook in een kleine maat. Die neem ik altijd en die red ik bijna ;). Pizza vind ik een dag later niet lekker meer, dus wat over is gaat weg en dat is zo zonde!

Ik heb wat jij beschrijft overigens standaard met ijscoupes: heel af en toe laat ik me verleiden tot zo’n ouderwetse dame blanche of iets dergelijks in een restaurant. Maar echt: twee happen en ik zit vol. Zo zonde! (Tegenwoordig deel ik een ijsje met peuterzoon).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven