Pizzarette, ervaringen?

12-05-2020 09:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Voor moederdag kreeg ik een pizzarette. Vind ik een leuk kado, maar ben zelf geen pizza-eter. In studententijd wel eens zo'n diepvriespizza in de oven gegooid maar verder eigenlijk niet. Wel ooit op vakantie in Italië een mega lekkere pizza gegeten met een heerlijke bodem, niet zo'n taai stuk brood of zo'n knetterharde verbrande korst, maar precies goed en ook alles erop smaakte heerlijk! Was iets met meerdere kazen en groenten.

Nu mijn vraag:
Wie heeft tips? Welk deeg gebruik je het best, welke saus, welke soorten kaas of vlees/vis... iemand lekkere ideetjes???
Alle reacties Link kopieren
Eind van de middag hebben we voor het eerst de mini pizza's gebakken en het was supergezellig en best lekker. Ik had er eentje met rode pesto, gorgonzola, stukjes peer, gehakte walnootjes, stukjes gele paprika en wat snippers ham. De kinderen gingen voor tomatensaus, salami en geraspte kaas en manlief ging voor beide varianten maar dan met stukjes brie ipv gorgonzola.
Ik had een schaaltje tapashapjes en een salade erbij op tafel staan om leeg momentje te vullen en we gaan dit zeker nog wel eens doen!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook 1, wordt toch wel regelmatig gebruikt.

We gebruiken pizza deeg van danerolles, tante Fanny of huismerk en bak dit heel eventjes in de oven. Daarna beleggen en in in de pizzarette, dan duurt het een stuk minder lang voordat ze klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken mini tortilla’s als bodem, echt ideaal. Lekker dun, dus snel klaar en plakken niet.
Alle reacties Link kopieren
Tweetje2014 schreef:
15-05-2020 19:17
Eind van de middag hebben we voor het eerst de mini pizza's gebakken en het was supergezellig en best lekker. Ik had er eentje met rode pesto, gorgonzola, stukjes peer, gehakte walnootjes, stukjes gele paprika en wat snippers ham. De kinderen gingen voor tomatensaus, salami en geraspte kaas en manlief ging voor beide varianten maar dan met stukjes brie ipv gorgonzola.
Ik had een schaaltje tapashapjes en een salade erbij op tafel staan om leeg momentje te vullen en we gaan dit zeker nog wel eens doen!!
Heb jij dat helemaal opgetuigd voor 1 pizzaatje?
Alle reacties Link kopieren
De bodem een minuut of 3 voorbakken erin en dan omkeren en beleggen maakt dat ze stuk lekkerder worden.
Wij zetten iets van 20 bakjes met beleg neer en gaan er dan ook echt voor zitten.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
17-05-2020 12:38
Heb jij dat helemaal opgetuigd voor 1 pizzaatje?
Ja zeker, allemaal kleine schaaltjes met lekkers voor iedereen. Dat is nu juist de lol van het gebeuren voor mij dan
Alle reacties Link kopieren
Wauw, dan heb je toch heel veel voedselverspilling? 1 zo’n pizaatje. Kunnen 1 of 2 plakjes peer op en een beetje kaas, 1/10 paprika enz dat heb je toch heel veel over?
(Wel lekker combi trouwens)
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
17-05-2020 17:18
Wauw, dan heb je toch heel veel voedselverspilling? 1 zo’n pizaatje. Kunnen 1 of 2 plakjes peer op en een beetje kaas, 1/10 paprika enz dat heb je toch heel veel over?
(Wel lekker combi trouwens)
De kaas is goed te bewaren, de overgebleven paprika heb ik als rauwkost op en stukjes aan de konijnen, de peer is opgegeten door de kinderen als toetje, de salami die ik had neergezet was op... alleen een restje uitjes is in de gft verdwenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven