Pot tuinbonen

02-12-2008 08:23 9 berichten
Hallo kookprinsessen!



Er staat hier al een tijdje een pot tuinbonen in de kast. Ik heb ze nog nooit klaargemaakt, volgens mij zelfs nog nooit gegeten... Dus ik ben wel erg nieuwsgierig!



Weet iemand een lekker recept? 'Hoor' je ze met een sausje te eten of juist 'droog'?



Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Spek en ui uitbakken, pot tuinbonen warmmaken, uit laten lekken, spek en uitjes erbij en een snuf verse peper.
Overigens zijn de bevroren tuinbonen van Bonduelle niet van vers te onderscheiden. Voor als je het lekker vindt.

Uit een pot is soms snotterig.
Tuinbonen? Gatverdamme zeg! Ik lust bijna alles, maar tuinbonen zijn echt smerig!
Alle reacties Link kopieren
Tuinbonen doen wij wel eens door de pasta carbonara.



Weet iemand toevallig een recept om potjes rode kool in te verwerken?
tuinbonen uit een potje zijn geen tuinbonen....

als je echte tuinbonen wilt proeven, moet je ze zelf verbouwen (witkiem).

dat zijn dan van die bonen die bruin worden als je ze kookt.

dikke speklap erop en peterselie erdoor.

mag je me altijd voor wakker maken, helaas in geen enkele winkel te koop....
Bedankt voor de reacties!!

Kaar, ik ga jouw recept proberen (aangezien mijn vriend GEK is op spek..)



Danivo, ik denk dat het lastig is om ze zelf te verbouwen op ons appartementje. Misschien later als ik groot ben en een groooote tuin heb ;)



Nogmaals bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Ook heerlijk is,

Olie in de pan, 5 gesneden tomaten, teentje knoflook en roer dit een poosje om. Verse koriander erbij en een theelepel gemalen komijn. Daarna voeg je de gare tuinbonen toe.

Om je vingers erbij op te vreten!
Alle reacties Link kopieren
Roerbakken!



Maar neem in plaats van spek eens chorizo (of anders salami). Lekker veel grove stukken uit erbij roerbakken en een spaans pepertje erbij.



Is lekker bij rijst maar ook als "boerenschotel" met stevig bruin brood en wat roomboter ernaast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven