Pruimen... wat doe ik ermee??
dinsdag 16 augustus 2011 om 12:57
Ik heb een pruimenboom en die levert me elk jaar HEEL VEEL pruimen op. Een deel eten we zelf op, een deel geven we weg....
Maar ik ben dus wanhopig op zoek naar pruimenrecepten. GEEN JAM asjeblief, daar hebben we vorig jaar al kilo's van gemaakt en de hele familie is de pruimenjam intussen meer dan zat
Iemand ideetjes voor creatief met pruimen?
Maar ik ben dus wanhopig op zoek naar pruimenrecepten. GEEN JAM asjeblief, daar hebben we vorig jaar al kilo's van gemaakt en de hele familie is de pruimenjam intussen meer dan zat
Iemand ideetjes voor creatief met pruimen?
zondag 28 augustus 2011 om 18:58
quote:girlie22 schreef op 28 augustus 2011 @ 16:47:
Je kunt er een pruimenvlaai van maken.
Doen mijn ouders ook, want onze groenten/ fruit -tuin levert ieder jaar ook meerdere kilo's op.
Voor mij of voor Woordenaar? Ik eet eigenlijk geen gebak en woon maar alleen. Dus maak ik dat normaal nooit.
Ik ben wel benieuwd naar die likeur denk ik.
Je kunt er een pruimenvlaai van maken.
Doen mijn ouders ook, want onze groenten/ fruit -tuin levert ieder jaar ook meerdere kilo's op.
Voor mij of voor Woordenaar? Ik eet eigenlijk geen gebak en woon maar alleen. Dus maak ik dat normaal nooit.
Ik ben wel benieuwd naar die likeur denk ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 28 augustus 2011 om 22:42
Heb zojuist een heerlijk ruikende pruimentaartcakeachtig uit de oven gehaald. Recept te vinden op allrecipes.nl zoekwoord pruimen, dan staat het recept op pagina 3 (ik zit wel mobiel) en is van ene Carol. Weet morgen of het ook lekker is. Ik heb wel een grotere vorm gepakt want het deeg komt best een stuk omhoog. Voor de oven staken de pruimen een stuk boven het deeg uit. Na de oven heeft het deeg ze omarmd 
Recept voor de likeur heb ik niet.
Recept voor de likeur heb ik niet.