Rare kookvolgorde
maandag 5 september 2011 om 18:13
Mijn vriend is nu aan het koken. We eten vanavond (hotel)spruitjes, gekookte aardappelen en een gehaktbal.
Ik zit lekker op de bank te forummen en ik ruik in ene de spruitjes al. Huh? Maar het vlees dan, dacht ik. Ik ga naar de keuken om even te kijken.
Liggen er 2, ja twee, blokken boter in de pan te smelten, het water van de spruiten kookt al en de aardappelen staan nog niet op.
De 2 blokken boter in de pan is mij al een gruwel en veels te veel. Maar ik vind het zo raar om op die manier te koken. Ik zou eerst de gehaktballen braden en dan laten sudderen. Dan de aardappelen aan en als die koken pas de spruitjes aan zetten.
Ik krijg dus straks tot snot gekookte spruitjes
Hoe koken jullie mannen, als ze al koken?
Ik zit lekker op de bank te forummen en ik ruik in ene de spruitjes al. Huh? Maar het vlees dan, dacht ik. Ik ga naar de keuken om even te kijken.
Liggen er 2, ja twee, blokken boter in de pan te smelten, het water van de spruiten kookt al en de aardappelen staan nog niet op.
De 2 blokken boter in de pan is mij al een gruwel en veels te veel. Maar ik vind het zo raar om op die manier te koken. Ik zou eerst de gehaktballen braden en dan laten sudderen. Dan de aardappelen aan en als die koken pas de spruitjes aan zetten.
Ik krijg dus straks tot snot gekookte spruitjes
Hoe koken jullie mannen, als ze al koken?
maandag 5 september 2011 om 18:44
Mijn vriend kookt ook, en lekker! Mmm... Keuken ziet er daarna inderdaad niet uit, maar man, wat heb ik het getroffen met een vent die kan koken
Ik daar aan tegen, kan helemaal niet koken, vind het ook verschrikkelijk, heb ook idiote volgordes, beperkt menu (pizza en pasta) en laat zelfs nog een pizza verbranden... Dan wordt t toch maar een maccie, daar ben ik wel goed in
Gelukkig is bij ons de regel wie het eerst thuis is, kookt. Dus ik blojf net zo lang op mijn werk tot ik zeker weet dat hij thuis is als ik thuis kom haha!!
Ik daar aan tegen, kan helemaal niet koken, vind het ook verschrikkelijk, heb ook idiote volgordes, beperkt menu (pizza en pasta) en laat zelfs nog een pizza verbranden... Dan wordt t toch maar een maccie, daar ben ik wel goed in
Gelukkig is bij ons de regel wie het eerst thuis is, kookt. Dus ik blojf net zo lang op mijn werk tot ik zeker weet dat hij thuis is als ik thuis kom haha!!
maandag 5 september 2011 om 18:56
Ach rare volgordes en mannen. Heerlijk onderwerp.
Mijn man doet zo'n beetje alles in een andere volgorde dat gaat van het 'ochtend protocol', koken en schoonmaken.
Tip: stoor je dr niet aan. Hij doet zijn best en jij ook.
Gewoon lekker spruitjes eten zo. Ook als ze tot soep gekookt zijn. Dan pak je maar een lepel....
Mijn man doet zo'n beetje alles in een andere volgorde dat gaat van het 'ochtend protocol', koken en schoonmaken.
Tip: stoor je dr niet aan. Hij doet zijn best en jij ook.
Gewoon lekker spruitjes eten zo. Ook als ze tot soep gekookt zijn. Dan pak je maar een lepel....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
maandag 5 september 2011 om 19:10
quote:bronte schreef op 05 september 2011 @ 18:19:
Mijn man kookt heerlijk, veel beter dan ik. Alleen tijdens en na het koken ziet de keuken eruit alsof er hele veldslagen tussen de groente en het vlees/vis hebben plaatsgevonden waarvan de stand onbeslist is. Maar daar klaag ik niet over! Dat is hier ook altijd maar mijn man kookt ook veel beter als mij.
Mijn man kookt heerlijk, veel beter dan ik. Alleen tijdens en na het koken ziet de keuken eruit alsof er hele veldslagen tussen de groente en het vlees/vis hebben plaatsgevonden waarvan de stand onbeslist is. Maar daar klaag ik niet over! Dat is hier ook altijd maar mijn man kookt ook veel beter als mij.
maandag 5 september 2011 om 19:36
herkenbaar!!
en dan je mond dichtgezipt moeten/willen houden en op je handen gaan zitten
Vriend maakt lekkere pasta en bami maar de pasta/mie is al een half uur gaar en afgegoten als de rest klaar is.
En dan moet die koude kleffe zooi er weer in en opwarmen.
TIMENNNN!!!!! denk ik dan!
*snapt niet waarom (veel) mannen niet kooktijd en logica kunnen combineren*
en dan je mond dichtgezipt moeten/willen houden en op je handen gaan zitten
Vriend maakt lekkere pasta en bami maar de pasta/mie is al een half uur gaar en afgegoten als de rest klaar is.
En dan moet die koude kleffe zooi er weer in en opwarmen.
TIMENNNN!!!!! denk ik dan!
*snapt niet waarom (veel) mannen niet kooktijd en logica kunnen combineren*
maandag 5 september 2011 om 19:41
Oh help ja, die rommel!!! Mijn man weet de pedaalemmer ook niet te vinden tijdens het koken en hij kan niet in een pan roeren zonder dat het eroverheen gaat. Maar het smaakt wel prima Hij vindt het leuk om ingewikkelde dingen te maken. Van het weekeind nog zelf gemarineerde, in de oven op lage temperatuur voorgegaarde ribbetjes voor op de bbq. Lekker joh!
maandag 5 september 2011 om 19:51
quote:Ratteke schreef op 05 september 2011 @ 18:32:
[...]
Spruiten zagen er nog goed uit maar het wordt een spruitenstamppot.
Zoooo... dus er was uiteindelijk niks fout aan wat hij deed?
Als je een stamppotje maakt, heb je veel jus nodig om het sappig te maken, en de spruitjes moeten zachtgekookt zijn anders kun je ze niet goed stampen.
Laat je vriend maar niet zien wat voor een onaardig topic jij over zijn kookkunsten had geopend!
[...]
Spruiten zagen er nog goed uit maar het wordt een spruitenstamppot.
Zoooo... dus er was uiteindelijk niks fout aan wat hij deed?
Als je een stamppotje maakt, heb je veel jus nodig om het sappig te maken, en de spruitjes moeten zachtgekookt zijn anders kun je ze niet goed stampen.
Laat je vriend maar niet zien wat voor een onaardig topic jij over zijn kookkunsten had geopend!
maandag 5 september 2011 om 20:23
Mijn ex kan heerlijk koken. Maar als hij een vlees/groentemengsel maakte (voor bij de rijst of pasta) bakte hij altijd als eerste alle groenten, en deed daarna pas het (rauwe) vlees erbij. Terwijl elk recept volgens mij toch echt zegt dat je met het vlees moet beginnen.....
Het leek mij nooit zo hygienisch omdat de gebakken groenten dan weer met bacterien in aanraking komen, maar ik ben er nooit ziek van geworden dus het zal toch wel meevallen.
Het leek mij nooit zo hygienisch omdat de gebakken groenten dan weer met bacterien in aanraking komen, maar ik ben er nooit ziek van geworden dus het zal toch wel meevallen.
maandag 5 september 2011 om 20:54
Mijn man kan best koken, maar inderdaad die timing. AGV'tjes gaan prima, eenpansgerechten ook. Maar zodra het wat exotischer wordt (een klein rijsttafeltje of zo) wordt het een zooitje, en niet alleen op het aanrecht. Dan zit ik alleen nog maar op de bank commando's uit te delen en dat is zowel voor mij als voor hem niet leuk, dus we zijn overeengekomen dat ik dat soort kooksels beter zelf kan doen. In het weekend, want door de week kookt hij wegens ik in de namiddag bezigheden buitenshuis hebbende. En het smaakt altijd prima, welke kookvolgorde hij dan ook aangehouden moge hebben .
maandag 5 september 2011 om 21:30
quote:Java schreef op 05 september 2011 @ 21:00:
[...]
Wat heb ik gemist dan, toen ik alles zorgvuldig las?De toon van mijn postings bijvoorbeeld. En al die net zo 'onaardige' postings van anderen. Makkelijk hoor, om mij er uit te pikken om commentaar op te leveren terwijl anderen net zo goed 'onaardig' over de kookkunsten van hun man/vriend praten.
[...]
Wat heb ik gemist dan, toen ik alles zorgvuldig las?De toon van mijn postings bijvoorbeeld. En al die net zo 'onaardige' postings van anderen. Makkelijk hoor, om mij er uit te pikken om commentaar op te leveren terwijl anderen net zo goed 'onaardig' over de kookkunsten van hun man/vriend praten.
maandag 5 september 2011 om 21:34
Mijn man warmt op of hij maakt iets simpels, maar ik bak er niet veel meer van. Wij zijn beide geen culinaire sterren, helaas.
Ik heb vanavond al wel de stampot spruitjes voor morgen gemaakt. Hoeft hij het alleen maar op te warmen. Ook wel gemakkelijk. Mijn man kookt gemiddeld 3x per week, waarvan eigenlijk 2 keer opwarmen is van iets wat ik een dag eerder heb bereid.
Ik heb vanavond al wel de stampot spruitjes voor morgen gemaakt. Hoeft hij het alleen maar op te warmen. Ook wel gemakkelijk. Mijn man kookt gemiddeld 3x per week, waarvan eigenlijk 2 keer opwarmen is van iets wat ik een dag eerder heb bereid.
maandag 5 september 2011 om 21:54
quote:Ratteke schreef op 05 september 2011 @ 21:30:
[...]
De toon van mijn postings bijvoorbeeld. En al die net zo 'onaardige' postings van anderen. Makkelijk hoor, om mij er uit te pikken om commentaar op te leveren terwijl anderen net zo goed 'onaardig' over de kookkunsten van hun man/vriend praten.
Huh? Jou eruit pikken? Jij bent toch de opener van dit topic?
En de toon van je postings? Daar heb ik het toch juist over, als ik zeg dat het onaardig klinkt?
Je openingspost is gevuld met woorden zoals "gruwel", "zo raar", "tot snot gekookt". Je zet zelfs een hard huilende smiley neer omdat je vriend voor je kookt (terwijl je zelf lekker zit te forummen).
Even verderop zeg je nog "wat een zeikerd". Nou, ik weet niet of dat in Drenthe normaal is, maar hier in Zuid-Holland geldt het toch
als behoorlijk onaardig en respectloos om zo over je wederhelft te praten die ook nog eens zijn best staat te doen in de keuken.
Vandaar dat ik aanraadde om dit topic maar niet aan je vriend te laten lezen want die zal hier niet echt blij van worden. Of praten jullie altijd op deze manier over elkaar, ook als de ander erbij is?
[...]
De toon van mijn postings bijvoorbeeld. En al die net zo 'onaardige' postings van anderen. Makkelijk hoor, om mij er uit te pikken om commentaar op te leveren terwijl anderen net zo goed 'onaardig' over de kookkunsten van hun man/vriend praten.
Huh? Jou eruit pikken? Jij bent toch de opener van dit topic?
En de toon van je postings? Daar heb ik het toch juist over, als ik zeg dat het onaardig klinkt?
Je openingspost is gevuld met woorden zoals "gruwel", "zo raar", "tot snot gekookt". Je zet zelfs een hard huilende smiley neer omdat je vriend voor je kookt (terwijl je zelf lekker zit te forummen).
Even verderop zeg je nog "wat een zeikerd". Nou, ik weet niet of dat in Drenthe normaal is, maar hier in Zuid-Holland geldt het toch
als behoorlijk onaardig en respectloos om zo over je wederhelft te praten die ook nog eens zijn best staat te doen in de keuken.
Vandaar dat ik aanraadde om dit topic maar niet aan je vriend te laten lezen want die zal hier niet echt blij van worden. Of praten jullie altijd op deze manier over elkaar, ook als de ander erbij is?