rauwe koude zuurkool?

13-01-2012 16:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje stomme vraag misschien maar ging ineens twijfelen en kan op internet niet echt een eenduidig antwoord vinden.

Ik wil een broodje hotdog eten, heb alles al in huis, uitje, broodje, worst, augurk, ketchup, mosterd. Nu leek het me ook lekker om er een pluk zuurkool tussen te stoppen. En ik heb ook nog een pakje liggen, van die voorverpakte.

Maar moet ik die nu eerst even laten sudderen? Of gewoon zo koud en rauw uit het pakje?
gewoon koud en rauw uit het pakje
kan allebei, maakt qua smaak weinig uit. Koud koelt misschien wel je worst snel af. Rauw zal nog gezonder zijn, is heel goed voor de darmen door de melkzuurbacterien. Eet smakelijk!
Warm is veel lekkerder.

*Krijgt er honger van*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hmm het kan dus allebei.

Het is in elk niet slecht om het rauw te eten, daar twijfelde ik nog even aan.

Bedankt voor de snelle reacties!
zuurkool is gewoon gegiste kool. Kun je dus eten zoals het is.
Als ik stamppot maak kook/sudder ik het ook niet, hooguit even snel verwarmen omdat de aardappels anders snel koud zijn.

En bij zo'n hotdog doe ik een pluk zuurkool even op een schoteltje kort in de magnetron.

Krijg er ook gelijk zin maar, maar mijn favo hotdog/rookworst krijg ik pas half februari.
Het kan dus beide. In VS kan je het koud idd zo krijgen bij een hotdog. Zelf vind ik het niet zo lekker maar geniet ervan
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Verdikkie; nou heb ik zin aan stamppot zuurkool
Rauwe koude zuurkool is ook lekker met ananas en rozijnen.
Er zit iets in rauwe zuurkool wat heel gezond voor je is... kan er alleen even niet opkomen.
Gewoon koud erop.

Heerlijk rauwe zuurkool, haal wel eens een zakje bij de groenteboer uit het vat en eet dat dan zo op.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:Twinkle1001 schreef op 13 januari 2012 @ 18:27:

Er zit iets in rauwe zuurkool wat heel gezond voor je is... kan er alleen even niet opkomen. Ik denk dat je melkzuurbacterien bedoelt.
quote:Nomad schreef op 13 januari 2012 @ 16:55:

zuurkool is gewoon gegiste kool. Kun je dus eten zoals het is.Kool?
Uiteindelihk koud gegeten, en het was heerlijk. En kreeg er gelijk een gezond gevoel bj..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven