Recept Borrel Gehaktballetjes
donderdag 7 januari 2010 om 14:06
Rundergehakt mengen met:
- fijngesnipperd uitje
- teentje knoflook ( of 2)
- peper
- zout
- mespunt sambal
- scheutje ketjap of mosterd
- rauw ei
- 2 beschuiten
Goed kneden/mengen, balletjes van rollen met je handen, paar uur laten rusten in de koelkast. Voor het bakken even door de paneermeel halen.
- fijngesnipperd uitje
- teentje knoflook ( of 2)
- peper
- zout
- mespunt sambal
- scheutje ketjap of mosterd
- rauw ei
- 2 beschuiten
Goed kneden/mengen, balletjes van rollen met je handen, paar uur laten rusten in de koelkast. Voor het bakken even door de paneermeel halen.
donderdag 7 januari 2010 om 14:11
Falafal vind ik erg lekker, maar ik kan geen gedroogde kikker-erwten vinden. Over het algemeen vinden de meeste vleeseters dat ook wel lekker. (Via googlen een aantal recepten gevonden o.a. op vegetopia.)
http://www.vegatopia.com/ ... n-falafel-is-het-lekkerst
Ik neem tenminste aan dat je een verzameling lekkere balletjes recepten wil aanleggen.......daarom deze toevoeging.
http://www.vegatopia.com/ ... n-falafel-is-het-lekkerst
Ik neem tenminste aan dat je een verzameling lekkere balletjes recepten wil aanleggen.......daarom deze toevoeging.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 07-01-2010 14:13
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
donderdag 7 januari 2010 om 14:32
Op dit topic staat heel veel verrukkelijke variaties. Van Griekse, Italiaanse, Balinese, Hollandse, Spaanse gehaktballetjes enz enz. Ik heb al veel variaties gemaakt uit dit topic. Volgens mij heb ik er nog een paar variaties nog niet bij gezet. Zal van het weekend eens kijken.
Woensdag gehaktdag.
Woensdag gehaktdag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 7 januari 2010 om 14:40
Kan die persoon niet meer bereiken die ze toen gemaakt heeft vandaar de vraag.
Maar tot nu toe zien de recepten er erg lekker uit het water loopt me in de mond.
Ga morgenavond de gehaktballetjes maken en weet nog niet voor welke ik ga maar tot nu toe klinkt het prima wordt denk ik wel een variant met knoflook en sambal!
Maar tot nu toe zien de recepten er erg lekker uit het water loopt me in de mond.
Ga morgenavond de gehaktballetjes maken en weet nog niet voor welke ik ga maar tot nu toe klinkt het prima wordt denk ik wel een variant met knoflook en sambal!