Recepten met rum

06-01-2009 03:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Heb liters rum hier staan. Donkere rum. Maar alles op drinken is ook zo wat. Dus ben benieuwd of ik er niet wat mee kan kokkerelen? Een lekker toetje ofzo? Iemand ideeen? Heb wel gegoogled, maar kom niet veel verder.

Alvast bedankt!
In de warme chocolademelk is lekker. Maar ik weet niet of dat telt als echt recept.
Alle reacties Link kopieren
Ananas in kleine stukjes snijden, beetje rum uit fles halen, ananas en 3 eetlepels suiker in fles doen en een week of 6 laten trekken (liefst op warme/zonnige plek). Daarna heb je een lekker degustiefje. Je kunt dit ook met andere soorten fruit doen, banaan met rozijnen is lekker, pruimen, mango, citrusvruchten.



NIET met kiwi doen, niet lekker!!!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Door het pannenkoek beslag is ook lekker!
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Chocoladenotenrumtaart. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Recept van mijn oma maar ik ken hem helaas niet uit mijn hoofd. Het was de huwelijkstaart van mijn ouders. Een paar jaar geleden heb ik hem samen met mijn moeder gemaakt en het was echt goddelijk!
quote:rianneplaya schreef op 06 januari 2009 @ 03:34:

Heb liters rum hier staan.



Hoe kom je aan zoveel rum?



Graag een paar flesjes voor mij zo kom je er ook van af....
Alle reacties Link kopieren
Bitterkoekjescake met rum



200 gram zachte boter

200 gram basterdsuiker

4 eieren

200 gram gezeefde bloem

1 eetlepel citroenrasp

snuifje zout

200 gram bitterkoekjes

2 eetlepels rum

2 ovalen ringen van 14 cm





Zorg dat alle ingredienten op kamerwarmte zijn. Verwarm de oven voor op 150 graden C. Vet de ringen in en zet ze in een bakblik bekleed mer bakpapier. Leg op de bodem een paar bitterkoekjes gedrenkt in de rum, knip de rest in stukjes. Meng de citroenrasp, boter en zout met een handmixer en voeg meteen de suiker toe. Blijf kloppen en voeg de eieren een voor een toe. Om gevaar van schifting te voorkomen halverwege nog wat bloem toevoegen. Spatel het beslag luchtig met de toegevoegde bloem. Schep de bitterkoekjes voorzichtig door het beslag. Vul de vormen met dit beslag. Bak de cake in het midden in de oven in ca. 60 min. gaar en goudbruin. De cake is klaar als een breinaald er ingestoken droog uitkomt. Verwijder als de cake enigszinds is afgekoeld de ringenvormen en laat verder af koelen. Om de cake een feestelijk tintjes te geven bestrijk met een hete abrikozen confiture en strooi er wat geschaafde amandelen op en strooi er wat poedersuiker op.
Alle reacties Link kopieren
Chipolatapudding met rum



1 ei

10 kleine gelatineblaadjes of 5 grote

1 zakje vanillesuiker

3 eetlepels suiker

7 lange vingers

3 à 4 eetlepels rum of naar eigen smaak

200 à 250 deciliter slagroom

400 deciliter melk

MATERIAAL:

1 grote kom om slagroom te kloppen

1 kleinere kom om het eiwit te kloppen

1 kleine kom om de eierdooier te kloppen

mixer

1 pannetje, ongeveer 3 liter

1 pannetje om de gelatine te weken

1 puddingvorm





Leg de lange vingers op een bord en druppel er de rum over heen.

De gelatine in het pannetje met water doen om te weken.

Het ei splitsen- in het kleinste schaaltje de dooier en in het andere kleine schaaltje het eiwit.

In elk schaaltje 1 eetlepel suiker en bij de dooier het zakje vanillesuiker.

Klop de eierdooier een paar minuten goed romig.

Doe de melk in het pannetje en breng aan de kook.

Als de melk kookt de pan van het vuur en de geklopte dooier er bij, de gelatine uitknijpen en ook er bij doen.

Goed roeren zodat de gelatine niet klontert.

Dan in een bak met koud water zetten en af en toe even roeren.

Nu de slagroom kloppen met de derde lepel suiker.

Als de vla begint te stijven in volgorde:

Het eiwit er door scheppen tot het niet meer klontert dan de slagroom er door scheppen.

De puddingvorm even omspoelen met koud water.

Dan een laagje pudding in de vorm.

Daarop 3 lange vingers met rum.

Dan weer een laagje pudding.

Daarop 4 lange vingers.

Dan de rest van de pudding er in.

Nu de schaal afdekken of de deksel er op.

In de koelkast zetten tot de volgende dag.



Volgende dag:

De pudding uitstorten op een schaal of bord met rondom een rand, daar kun je dan vruchten op leggen om te garneren.
Alle reacties Link kopieren
Wafels met rum en vanille





250 gram boter

10 pakjes vanillesuiker

500 gram suiker

10 eieren

1/4 liter slagroom

4 eetlepels rum

1 glas water

1 kilo bloem





Smelt de boter en roer de suiker erdoor. Neem de eieren, slagroom, water en rum en mix dit. Voeg de boter-suikermassa hier vervolgens aan toe. Als laatste wordt de bloem toegevoegd en worden de wafels gebakken.
Alle reacties Link kopieren
Peren in rum



500 gr kleine peren

100 gr suiker

1,5 dl water

2 kaneelstokjes

1 dl donkere rum



Bereiding:

Peren wassen, schillen, ontpitten en in een grote kom met het water mengen. Even wegzetten. Suiker en water in een middelgrote pan met dikke bodem mengen.

Boven laag vuur zonder koken roeren tot de suiker is opgelost.

Het mengsel aan de kook brengen, het vuur iets lager zetten en de siroop 10 minuten zonder roeren laten koken. Peren afgieten en samen met de kaneelstokjes met de siroop mengen. Mengsel nog eens 5-6 minuten laten koken, totdat de peren zacht zijn. Fruit tijdens het koken meermalen omdraaien zodat de siroop zich verdeelt. Peren uit de siroop halen en in gesteriliseerde potten doen.



Rum aan de siroop toevoegen. Aan de kook brengen en 2-3 minuten laten koken. Siroop voorzichtig over de peren gieten en de potten afsluiten.

2-3 Dagen voor het opdienen wegzetten zodat het fruit de smaak aanneemt, dan gelijk eten.

Alle reacties Link kopieren
Cocktail bananadaikiri is lekker. En ik heb nog een lekker recept, banaan uit de oven met rum, daar wat ijs bij doen.



Maar een gezellige mexicaanse avond organiseren. Ben je er zo vanaf. Of vrienden er blij mee maken. Ik denk dat je er velen wel blij mee kan maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Romige bananenmousse met rumSoort gerechtNagerechtAantal Personen6Bereidingstijd10 minutenKeukenZuid AmerikaansIngredienten2,8 dl koksroom

2 el rum

2 el bruine basterdsuiker

2 rijpe bananen, in plakjes gesneden



Voor de garnering:

nootmuskaat

geraspte chocoladeBereiding:

Voeg de rum en suiker aan de room toe en klop lobbig. Roer de plakjes banaan er voorzichtig door.



Serveren:

Schep het mengsel in 6 koude cocktailglazen. Rasp er wat verse nootmuskaat over en garneer met de geraspte chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel rum is dit dé oplossing. Maakte mijn vader vroeger ook altijd. Wel paar maanden geduld hebben maar dan heb je ook wat.



rumtopf
Alle reacties Link kopieren
Klinkt allemaal erg goed!!! Dankjulliewel. Ga het vanavond allemaal bestuderen en kijken wat ik ga doen.



Heb trouwens zoveel rum omdat elke keer als ik naar Belize ga ik iets teveel rum mee terug neem. Daarnaast met verjaardag 7 flessen gekregen. (zegt iets over mijn imago vrees ik )
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag door de pannenkoeken gedaan. Was erg lekker! Beetje verse ananas op de pannenkoek. Heerlijk.



Wil het recept met bitterkoekjes ook wel eens proberen. Klinkt echt heerlijk. Alleen geen bitterkoekjes, dus moet ik die eerst gaan bakken. Wat een gedoe Ook de bananenpudding klinkt erg goed. Ga ik in het weekend proberen!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en voor 't geval iemand zich het afvraagt. Nee, rum bederft niet makkelijk. Zit zo veel alcohol in, dat blijft heel erg lang goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven