Restaurantweek september 2011
dinsdag 27 september 2011 om 16:59
Je zou van een relatief best duur restaurant als Fred wel wat verwachten ja. Na jullie zo te horen over Fred laat ik die maar even links liggen en spaar ik wel voor wat anders ^__^
Gisteren bij Zino in Rotterdam gegeten. Ik kende dit restaurant niet en vind dit achteraf schandalig. Wat een heerlijk restaurant, zowel qua eten als gastheer/gastvrouw schap. Het is geen groot restaurant, wat de sfeer erg ten goede komt. De gastvrouw en heer hebben duidelijke de instelling dat de klant goed en zorgvuldig bediend moet worden en hebben beide veel verstand van zaken. We zijn voor een 4-gangen menu gegaan met bijpassende wijn (ik 1 minder dan mijn tafelgenoot omdat je me anders aan het eind van de avond weg kan dragen -_^) en het was heel erg goed. Met name het voorgerecht van een soep van zoete aardappel met een heerlijk schuimpje en het nagerecht van een cakeje met witte chocolade en zelfgemaakt frambozenijs waren toppertjes. De wijnen vulde de gerechten zeer mooi aan.
Zino gaat zeker in mijn lijstje van heerlijke restaurants in Rotterdam.
Voor wie nog gaat genieten deze week, ik hoop dat het een heerlijke avond/middag wordt en ben benieuwd naar de verhalen
Gisteren bij Zino in Rotterdam gegeten. Ik kende dit restaurant niet en vind dit achteraf schandalig. Wat een heerlijk restaurant, zowel qua eten als gastheer/gastvrouw schap. Het is geen groot restaurant, wat de sfeer erg ten goede komt. De gastvrouw en heer hebben duidelijke de instelling dat de klant goed en zorgvuldig bediend moet worden en hebben beide veel verstand van zaken. We zijn voor een 4-gangen menu gegaan met bijpassende wijn (ik 1 minder dan mijn tafelgenoot omdat je me anders aan het eind van de avond weg kan dragen -_^) en het was heel erg goed. Met name het voorgerecht van een soep van zoete aardappel met een heerlijk schuimpje en het nagerecht van een cakeje met witte chocolade en zelfgemaakt frambozenijs waren toppertjes. De wijnen vulde de gerechten zeer mooi aan.
Zino gaat zeker in mijn lijstje van heerlijke restaurants in Rotterdam.
Voor wie nog gaat genieten deze week, ik hoop dat het een heerlijke avond/middag wordt en ben benieuwd naar de verhalen
woensdag 28 september 2011 om 11:07
Ik heb maandag gegeten in De Nonnerie in Maarssen.
Ontzettend lekker gegegeten!
We zijn voor het 3-gangen menu gegaan en de bediening was erg goed.
Mij iets te netjes, haha. De hele tijd als mevrouw aangesproken worden terwijl ik 23 ben is voor mij wel wat ver gezocht, haha. Maar heel beleefd en ze hebben goed verstand van zaken en kwamen van te voren ook nog extra vragen naar allergieen en vegetariers.
Als voorgerecht hadden we een soort tonijn taartje met groene appel, haring kaviaar en een sesam koekje...dit was erg lekker maar het minste van de avond.
Hoofdgrecht was sucade met een jus van hooi, cantharellen en een zalf van pompoen. Dat vlees was zo lekker, echt super mals en helemaal perfect gebakken.
Het toetje was een reep van chocolade met iets wat ik niet kan uitspreken, haha..volgens mij iets fruit achtigs, een soort milkshakeje van haagse hopjes en een bolletje koffieroomijs met crumble.
Geweldig lekker gegeten.
Ook heel leuk aangekleed en De Nonnerie is aardig groot maar er zijn allemaal aparte kamers waar je maar met een paar gasten zit en je ook je eigen bediening hebt, dus het voelt juist heel klein en sfeervol aan.
Ontzettend lekker gegegeten!
We zijn voor het 3-gangen menu gegaan en de bediening was erg goed.
Mij iets te netjes, haha. De hele tijd als mevrouw aangesproken worden terwijl ik 23 ben is voor mij wel wat ver gezocht, haha. Maar heel beleefd en ze hebben goed verstand van zaken en kwamen van te voren ook nog extra vragen naar allergieen en vegetariers.
Als voorgerecht hadden we een soort tonijn taartje met groene appel, haring kaviaar en een sesam koekje...dit was erg lekker maar het minste van de avond.
Hoofdgrecht was sucade met een jus van hooi, cantharellen en een zalf van pompoen. Dat vlees was zo lekker, echt super mals en helemaal perfect gebakken.
Het toetje was een reep van chocolade met iets wat ik niet kan uitspreken, haha..volgens mij iets fruit achtigs, een soort milkshakeje van haagse hopjes en een bolletje koffieroomijs met crumble.
Geweldig lekker gegeten.
Ook heel leuk aangekleed en De Nonnerie is aardig groot maar er zijn allemaal aparte kamers waar je maar met een paar gasten zit en je ook je eigen bediening hebt, dus het voelt juist heel klein en sfeervol aan.
woensdag 28 september 2011 om 12:53
Gisteravond fantastisch lekker gegeten. Restaurant laat ik even in het midden
Vooraf prosecco, amuse van eekhoortjesbrood en een kreeftenbisque.
Vooraf kalstartaar met tonijn en tonijnmayonaise, hoofdgerecht kalfsucade met kalfslende, snijbonen, aardappelmousseline en nog wat
Toetje, verschillende soorten ijs, chocolademousse en parfait.
We hebben genoten!
Vooraf prosecco, amuse van eekhoortjesbrood en een kreeftenbisque.
Vooraf kalstartaar met tonijn en tonijnmayonaise, hoofdgerecht kalfsucade met kalfslende, snijbonen, aardappelmousseline en nog wat
Toetje, verschillende soorten ijs, chocolademousse en parfait.
We hebben genoten!
woensdag 28 september 2011 om 17:44
Oh, hier lekker dom bezig.
Kreeg net sms voor vanavond maar dacht dat ik voor morgen had gereserveerd. Niet dus................
En vanavond al een andere afspraak en geen oppas.
Net dus maar geannuleerd, maar ze hadden geen plek meer voor morgen.
Maar ik zag dat er toch nog aardig wat vrij is voor morgenavond.
Dus het wordt nu of the hunting lodge of steenen tafel.
Kreeg net sms voor vanavond maar dacht dat ik voor morgen had gereserveerd. Niet dus................
En vanavond al een andere afspraak en geen oppas.
Net dus maar geannuleerd, maar ze hadden geen plek meer voor morgen.
Maar ik zag dat er toch nog aardig wat vrij is voor morgenavond.
Dus het wordt nu of the hunting lodge of steenen tafel.
woensdag 28 september 2011 om 21:57
Ooohh, laat ik nou net in België zitten, de rest van de week... ik ben een paar weken geleden helemaal verliefd geworden op de hunting lodge! Helaas, mijn bankrekening niet Wat een plek om zeker bij mooi weer een zondagse lunch weg te werken!
Buikje, wat een plek voor een meet... als we allemaal miljonair waren !
Buikje, wat een plek voor een meet... als we allemaal miljonair waren !
donderdag 29 september 2011 om 10:39
Klinkt lekker allemaal! Wij waren gisteren bij het Rivium in Rotterdam. Gewoon lekker dichtbij, leuke bediening, lekker eten. Deze keer was het ook weer goed. Lekker een terrine op een bedje van carpaccio., Beetje vergezocht misschien maar het was gewoon lekker. Daarna zijlende en dat vlees was ook gewoon prima, lekker zacht en mooi gaar. Toetje vond ik niet erg lekker maar dat lag ana mij en niet aan het toetje, iets met framboos, sorbetijs en nog iets maar onderin zat champagne en dt hoeft voor mij dan niet zo met die zoete framboos. Heerlijk brood ook trouwens, lekker warm zo uit de oven. Jammer dat ze normaal (te) duur zijn daar (zeker voor wat het is).
Zondag naar het baarsje.
Zondag naar het baarsje.
donderdag 29 september 2011 om 14:14
donderdag 29 september 2011 om 15:05
donderdag 29 september 2011 om 20:49
Vanmiddag een heerlijke lunch in de tuin van de Zwethheul met uitzicht op de Schie. Ik zal het menu hier nu nog niet neerzetten voor het geval er nog iemand daar gaat eten, maar als iemand het wil weten komt dat na zondag wel.
Overigens is wat mij betreft lunch in plaats van diner echt aan te raden. Ten eerste is bij de echt gewilde restaurants het diner al snel volgeboekt terwijl je dan vaak nog wel terecht kunt voor de lunch. Ten tweede is het heerlijk dat je na het eten nog een hele (rustige) avond voor je hebt.
Overigens is wat mij betreft lunch in plaats van diner echt aan te raden. Ten eerste is bij de echt gewilde restaurants het diner al snel volgeboekt terwijl je dan vaak nog wel terecht kunt voor de lunch. Ten tweede is het heerlijk dat je na het eten nog een hele (rustige) avond voor je hebt.
vrijdag 30 september 2011 om 19:27
Lunch lijkt me inderdaad ook heerlijk, helemaal met dit weer. Lekker buiten zitten. Alleen is dat met de kinderen vaak nogal lastig.
Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij steenen tafel in Arnhem.
Wij hebben menu uitgebreid met nog 2 gangen echt lekker.
Eerst amuse van haringkaviaar met tomaatmousse.
Voorgerecht kabeljauw met langoustinesaus en garnalen.
Tussengerecht eekhoorntjesbroodsoep (echt heel erg lekker)
Tussengerecht duif met cannelloni gevuld met bospaddestoelen.
Hoogdgerecht sukade met prei, knolselderijpuree en gecarameliseerd uitje.
Dessert canneloni met hazelnoot/witte chocoladecreme, huisgemaakt vanille-ijs en gemarineerde warme kersen.
Het was echt heerlijk en ook behoorlijk veel, normaal heb ik in die luxe restaurants echt niet genoeg aan 3 gangen en denk ik bij 5 nou zit vol maar niet overvol. Nou zat ik na die 5 gangen toch echt behoorlijk vol moet ik zeggen.
Ik heb alleen aperitief op en slokje geproefd bij mijn man. Maar inderdaad zaten ook bij ons bijna alle tafels volledig aan de wijn.
Voor de arnhem-regio genoten een aanrader.
Wij hebben gisteren heerlijk gegeten bij steenen tafel in Arnhem.
Wij hebben menu uitgebreid met nog 2 gangen echt lekker.
Eerst amuse van haringkaviaar met tomaatmousse.
Voorgerecht kabeljauw met langoustinesaus en garnalen.
Tussengerecht eekhoorntjesbroodsoep (echt heel erg lekker)
Tussengerecht duif met cannelloni gevuld met bospaddestoelen.
Hoogdgerecht sukade met prei, knolselderijpuree en gecarameliseerd uitje.
Dessert canneloni met hazelnoot/witte chocoladecreme, huisgemaakt vanille-ijs en gemarineerde warme kersen.
Het was echt heerlijk en ook behoorlijk veel, normaal heb ik in die luxe restaurants echt niet genoeg aan 3 gangen en denk ik bij 5 nou zit vol maar niet overvol. Nou zat ik na die 5 gangen toch echt behoorlijk vol moet ik zeggen.
Ik heb alleen aperitief op en slokje geproefd bij mijn man. Maar inderdaad zaten ook bij ons bijna alle tafels volledig aan de wijn.
Voor de arnhem-regio genoten een aanrader.
zondag 2 oktober 2011 om 16:07
Ook ik zal het menu nog even plaatsen.
Amuse: sushi met komkommer en wasabimayonaise
Voorgerecht: huisgerookte zalmtartaar met een gepocheerd ei, chips van schorseneren en een saus van ???
Tussengerecht: soep van eekhoorntjesbrood met kwartel
Hoofdgerecht: twee bereidingen van het Iers rund: sukade en lende, dit met een puree van schorseneren, een jus van gefermenteerde knoflook en nog wat groentes.
Nagerecht: vanille creme brulee met rood fruit.
Erg lekker!
Amuse: sushi met komkommer en wasabimayonaise
Voorgerecht: huisgerookte zalmtartaar met een gepocheerd ei, chips van schorseneren en een saus van ???
Tussengerecht: soep van eekhoorntjesbrood met kwartel
Hoofdgerecht: twee bereidingen van het Iers rund: sukade en lende, dit met een puree van schorseneren, een jus van gefermenteerde knoflook en nog wat groentes.
Nagerecht: vanille creme brulee met rood fruit.
Erg lekker!
zondag 2 oktober 2011 om 18:29
Vrijdagavond restaurantweek: 1e amuse kaasbladerdeeg stengeltje, prei-ham quichje, toast met haring. 2e amuse ravioli gevuld met paprikaragout en erbij paprikasausje.
Voorgerecht beenhamterrine met groenten. Hoofdgerecht entrecot met aardappelgratin, groene asperges en bernaisesaus. Nagerecht kletskoppen gevuld met blauwe bessen en yoghurtroom en vlierbessenijs.
Heerlijk gegeten.
Voorgerecht beenhamterrine met groenten. Hoofdgerecht entrecot met aardappelgratin, groene asperges en bernaisesaus. Nagerecht kletskoppen gevuld met blauwe bessen en yoghurtroom en vlierbessenijs.
Heerlijk gegeten.
zondag 2 oktober 2011 om 23:48
Ook al wil misschien niemand het weten, hier toch het menu van de Zwethheul (rechtstreeks overgenomen, maar commentaar tussen haakjes is natuurlijk van mij):
Garnituren:
Aubergine, hangop, violen (ja, echt, en nog lekker ook)
Bladerdeeg, makreel, Sichuan
Brioche, haring, piccalilly
Coco blanc, chorizo (witte bonen dus)
Amuse:
Kreeft (met iets van prei en pompoen, leuke combi)
Voor:
Kalfstartaar met pompoen, ravioli en mosterdsaboyan (ik ben normaal niet zo van de mosterd maar dit was erg goed te doen, heel zacht)
Tussen:
Noordzee tong met paling, gerookte knoflook, komkommer en Hollandaise* (die hadden we al eerder gehad met net iets anders garnituur, maar weer heerlijk)
Hoofd:
Boerderij kip met risotto, paddenstoelen, saus eendenlever (ik vraag me af of de kommaplaatsing correct is, maar het was wel erg lekker)
Kaas:
Selectie kazen van de Lindenhoff uit Baarnbrugge (leuk met ieder hun eigen kleine dipje)*
Na:
Muscovado: Whiskey emulsie, spongecake (vond ik wel bijzonder, en ook erg lekker)
* Deze gangen waren tegen bijbetaling (relatief flink vond ik wel, ongeveer 20 euro waar dat eerder < 10 euro was)
Overigens over het wijn drinken. Misschien is het ook niet wat het lijkt. Onze bob deed drie uur over een enkel glaasje witte wijn.
Garnituren:
Aubergine, hangop, violen (ja, echt, en nog lekker ook)
Bladerdeeg, makreel, Sichuan
Brioche, haring, piccalilly
Coco blanc, chorizo (witte bonen dus)
Amuse:
Kreeft (met iets van prei en pompoen, leuke combi)
Voor:
Kalfstartaar met pompoen, ravioli en mosterdsaboyan (ik ben normaal niet zo van de mosterd maar dit was erg goed te doen, heel zacht)
Tussen:
Noordzee tong met paling, gerookte knoflook, komkommer en Hollandaise* (die hadden we al eerder gehad met net iets anders garnituur, maar weer heerlijk)
Hoofd:
Boerderij kip met risotto, paddenstoelen, saus eendenlever (ik vraag me af of de kommaplaatsing correct is, maar het was wel erg lekker)
Kaas:
Selectie kazen van de Lindenhoff uit Baarnbrugge (leuk met ieder hun eigen kleine dipje)*
Na:
Muscovado: Whiskey emulsie, spongecake (vond ik wel bijzonder, en ook erg lekker)
* Deze gangen waren tegen bijbetaling (relatief flink vond ik wel, ongeveer 20 euro waar dat eerder < 10 euro was)
Overigens over het wijn drinken. Misschien is het ook niet wat het lijkt. Onze bob deed drie uur over een enkel glaasje witte wijn.
maandag 3 oktober 2011 om 11:22
Wij hebben zaterdag wel redelijk gegeten.
Het was alleen wel erg rumoerig!
Hieronder het menu:
Amuse: bitterbal van garnalen met een soort aardappelchips en rijst.
Voor: rode poon op een citroen rissoto.
Tussen: pompoensoep met zonnebloempitten en gember popcorn.
Hoofd: sucade vlees en ik geloof rosbief met aardappeltruffel saus, witlof en een tuinboon.
Na: toetjestrolley ( grand dessert)
Het hoofdgerecht en de toetjes waren erg lekker, de rest ook wel maar de volgende keer kiezen we toch weer voor een ander restaurant ( met ster, zijn we al 2x geweest en willen we ook nog een keer gewoon gaan eten) vooral dat het zo rumoerig was vonden wij erg jammer. Het was het allemaal net niet. ( en toch een sjieke tent)
Het was alleen wel erg rumoerig!
Hieronder het menu:
Amuse: bitterbal van garnalen met een soort aardappelchips en rijst.
Voor: rode poon op een citroen rissoto.
Tussen: pompoensoep met zonnebloempitten en gember popcorn.
Hoofd: sucade vlees en ik geloof rosbief met aardappeltruffel saus, witlof en een tuinboon.
Na: toetjestrolley ( grand dessert)
Het hoofdgerecht en de toetjes waren erg lekker, de rest ook wel maar de volgende keer kiezen we toch weer voor een ander restaurant ( met ster, zijn we al 2x geweest en willen we ook nog een keer gewoon gaan eten) vooral dat het zo rumoerig was vonden wij erg jammer. Het was het allemaal net niet. ( en toch een sjieke tent)
maandag 3 oktober 2011 om 16:17
quote:Zwart schreef op 29 september 2011 @ 11:00:
Kan ik nog oiemand n plezier doen met reservering voor lunch bij Calla's morgen? Plannen zijn gewijzigd dus ik kan niet
Oooo wat onwijs jammer had ik het maar geweten... boehoe.. je wéét toch dat je altijd kunt mailen over eten
Wij aten gisteren in het Baarsje in Waddinxveen. Tsja, aardig maar lang wachten en weinig sfeer denk ik. Op zich wel OK.
Op naar de volgende week (wanneer is het weer? dining with the stars ofzo_
Kan ik nog oiemand n plezier doen met reservering voor lunch bij Calla's morgen? Plannen zijn gewijzigd dus ik kan niet
Oooo wat onwijs jammer had ik het maar geweten... boehoe.. je wéét toch dat je altijd kunt mailen over eten
Wij aten gisteren in het Baarsje in Waddinxveen. Tsja, aardig maar lang wachten en weinig sfeer denk ik. Op zich wel OK.
Op naar de volgende week (wanneer is het weer? dining with the stars ofzo_
maandag 3 oktober 2011 om 21:18
Vrijdagavond met man en kind genoten van de restaurantweek. Met een vegetarier, een allergische en een normale aan tafel waren we een hele uitdaging. Het was super! Kind heeft voor het eerst kreeft gegeten en heeft gesmuld. Als hoofdgerecht hadden zij hertenrug en dat vonden ze ook heerlijk. Dessert kon kind niet eten en toen kreeg hij een grote schaal vers fruit met wat sorbetijs, viel ook erg in de smaak. Wij hadden nog een wijnarrangement erbij genomen met bij elke gang een passende wijn, heerlijk ook!
Het restaurant gaan we zeker vaker bezoeken.
Het restaurant gaan we zeker vaker bezoeken.