Romantisch diner voor twee

21-05-2012 20:42 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben voor morgen op zoek naar een lekker, en niet al te moeilijk gerecht om te maken voor mijn vriend. Hij komt na een heftige week (het is even uit geweest) praten en eten, en we willen er een gezellige avond van maken. Heeft er iemand tips?

Eigenlijk lusten we heel veel. Pasta's zijn prima, iets met vlees is prima, vis is goed. Liever niet teveel groente, en niets met aardappels. Allemaal kleine hapjes (soort tapas) mag ook!

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ff googlen?
Ja dat heb ik al gedaan mama_lein. Alleen ik zie door de bomen het bos niet meer haha. Dus ik vroeg me af of iemand persoonlijk een aantal tips heeft voor een lekker gerecht. Op internet lijkt het namelijk altijd zo makkelijk.
Bbq..? T is er het weer voor...
Tsja, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar dat vind ik niet echt romantisch denk ik.
Pasta met pistachenoten peer en kerrie.

Nodig: tricolore pasta, blik peren, champignons, pistachenoten (bij voorkeur ongezouten), zakje 1 of 2 met kerriesaus, water of melk, geraspte kaas bijvoorkeur oude kaas of parmezaan.

Kook de pasta, laat de blik peren uitlekken en in plakjes snijden, snijd champignons in plakjes, pel pistachenoten en maak de saus zoals op het pakje is aangegeven.

Verwarm over voor op 180 graden. Doe pasta in een grote ovenschaal, pasta erin, plakjes peer er over, plakjes champignons erover, strooi de pistachenoten en de kaas erover, giet de saus erop, 30 min in de over (ongeveer) KLAAR
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
kaasfondue.

Gezellig op een kleedje, wijntje erbij, kaarsjes aan. Burp ...
Ja en?
Iets waar je lang mee bezig bent, of bijv. meerdere gangen, zoals een soepje vooraf, lasagne ofzo als hoofdgerecht en een lekker toetje na, zodat je gezellig lang aan tafel zit.

Verder.. wat is het lievelingseten van je vriend?
@viva_amber: Hmm, klinkt lekker! Die ga ik onthouden! Dank je wel..

@snoopylynn: Dat is inderdaad ook erg lekker, heb dat nog nooit gedaan alleen haha.

@undereternalstars: Ik zat ook al te denken aan een tomaten créme soepje vooraf, en dan lasagne inderdaad. Hij heeft niet echt een lievelingsgerecht, maar hij is wel erg gek op italiaans!
Euhh hoe weet je dan of het lekker is?
Ja en?
Als je allemaal kleine lekkere vlees en vis hapjes hebt, vis kan je ook in zilverfolie pakken, en een beetje roken op de bbq.

Gewoon een mooi schaaltje bbq hapjes voorbereiden, mooie buitentafel dekken, van die fakkels en grote kaarsen neerzetten, beetje paprika "voor de kleur", tadaaa
Gevulde pasta met champignonsaus en gevulde kipfilet

Maak de kipfilet plat en smeer in met pesto en daarop een plak rauwe ham. Oprollen en in alu folie verpakken. Dan 20 min. koken. Voor saus een uitje fruiten, kastanjechamp. in plakjes snijden, even meebakken, slagroom erbij en klaar. Ik koop verse pasta bij de ah met ricotta en spinazie. Een lekkere salade erbij en parm. kaas.. Lekker en snel
@snoopylynn: haha klinkt inderdaad raar zo ja, ik heb wel eens bij een vriendin een vorkje meegepikt, maar nooit zelf het gedaan laat maar zeggen. Dus ik bedoel meer; ik zou niet weten wat ik er allemaal voor zou kunnen kopen.

@nettel: Zo klinkt het inderdaad wel heel leuk, ik denk dat dat het wordt.. Bedankt!:)
En dan laat je hem de bbq aansteken, voelt ie zich gelijk het mannetje
Haha heel goed idee ja. Dat zou sowieso moeten, want de vorige keer dat ik dat deed stond onze heg in de fik.

Nu kan ik er om lachen, maar toen....
Oh, en dan natuurlijk niet mee gaan bemoeien of tips gaan geven als het hem niet lukt!
quote:hekje schreef op 21 mei 2012 @ 21:12:

En dan laat je hem de bbq aansteken, voelt ie zich gelijk het mannetje Haha inderdaad
Haha dank je wel dames!

De andere recepten heb ik opgeslagen!
Veel plezier!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven