rozijnencake: rozijnen zakken naar bodem

18-12-2009 23:19 9 berichten
Laatst heb ik een rozijnencake gebakken (pakje met mix voor cake gekocht en gemaakt en op het laatst wat rozijnen door het beslag gemengd), maar alle rozijnen zakten naar de bodem :( Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
de rozijnen door de bloem rollen voor je ze door het beslag roert.* wat erg dat ik dit weet zeg...*
Alle reacties Link kopieren
Oeh, bedankt voor de tip Suus! Ik had laatst namelijk hetzelfde met de cranberry's! (tja, moest iets kersterigs maken)
Een beetje naar de bodem zakken ze volgens mij altijd wel. Maar heb je ze eerst een tijdje laten wellen in warm water? Dat helpt bij mij meestal wel een beetje.
@horekaatje: ze lagen echt (ietsje verbrand en wel) helemaal op de bodem, en dat was niet echt de bedoeling...

Maar bedankt voor de tips! Zal het de volgende keer eens proberen,
He j22 - weet je dat het heel makkelijk is om een cake te maken zónder pakje cakemix? (Off-topic een beetje, ik weet het).
Eerst wellen, en alle ingrediënten op kamertemperatuur laten komen.
quote:Appelsientje schreef op 19 december 2009 @ 00:11:

He j22 - weet je dat het heel makkelijk is om een cake te maken zónder pakje cakemix? (Off-topic een beetje, ik weet het).Ja, ik ken het recept niet uit m'n hoofd, maar weet dat dat niet zo moeilijk is. Maar toen was het een vrij spontaan idee, ontstaan in de supermarkt. Dus omdat ik het recept (en dus alle ingredienten) niet uit m'n hoofd weet, werd het een pakje.
Toen ik in een bakkerij werkte, werden de rozijnen pas toegevoegd nadat het deeg in blik was gegoten.

Theorie hierachter was dat rozijnen zwaarder zijn dan deeg en dus altijd naar beneden zakken, door ze op het laatst toe te voegen zakten ze in ieder geval niet helemaal naar de bodem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven