Rucola - iets anders dan salade

27-01-2012 08:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand wat je nog meer kunt doen met rucola dan het in een salade gebruiken? Verder dan dat of pesto ervan maken kom ik even niet!
Rucola-stamppot (even google-en)
stampotje met rucola en uitgebakken spekjes

op de pizza

op een broodje (met houmous heel lekker)
Door de spaghetti
Ik doe vaak een handjevol door de pasta.

En ik heb ook wel eens gevuld brood gemaakt met rucola, parmezaanse kaas en parmaham. Zálig.
door de pasta met tomaatjes en feta. beetje warm maken (niet te lang- rucola slinkt net als spinazie)
Pasta of pizza (na het bakken) mee garneren.
Spiraalpasta koken.

Kleine stukjes kip bakken in pan. Daarbij boursin en kerriepoeder.

In andere pan champignons bakken, daarbij gehalveerde cherrytomaatjes.

Rucola op het bord, daarop pasta, daarop kip met boursin, daarop groentemengsel.

Is echt heel lekker!

Beetje extra boursin aan het eind maakt het (uiteraard) nog lekkerder
je kunt er zoveel mee.

http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=rece ... ery=rucola
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Pasta met gamba's, veel knoflook, een pepertje en rucola jammie!!

Of gewoon op een broodje kaas.
Ik bak vaak een chorizoworst uit, twee gesneden courgettes erbij en even bakken. Daarna een blikje kikkererwten, rode kidneybonen, linzen en een potje rode tomatensalsa en wat sambal en dit serveer ik op rijst met een bedje rucola.

Jammie. Recept ooit van een andere forummer gehad in een iets andere variant.
Lamsbiefstuk marineren in olie, knoflook en rozemarijn. --> Op de gril --> op bord --> grove parmazaanse kaas erover rapsen --> rucola erbovenop --> huwelijksaanzoek.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=444686
Everytime you make a typo, the errorists win.
Wrap opwarmen en insmeren met humus, wat gerookte zalm erover, dan de rucola. Oprollen en is erg lekker als ontbijt of lunch :D
bedankt voor de inspiratie! Ik heb nl nogal een grote bak en om het alleen als 'sla' te gebuiken gaat misschien een beetje vervelen! Ik denk dat ikde stamppot ga proberen, klinkt lekker!
-Door de pasta

-Op de pizza(als hij al klaar is)

-Op een broodje met tomaat en hutekase

-Op een pannekoek met kaas

-(gisteren bij mijn moeder gegeten) tofu(of vlees als je dat eet) en dun gesneden rode kool roerbakken en eten met glasnoedels, een klein scheutje sojasaus en jawel, rucola.
Een 'hollandse' variant:

stampotje van appels, rucola, aardappels en walnoten.

Simpel maar lekker!
Lekkere pastarecept van vriendin

Al dente gekookte penne, aanmaken met creme fraiche, handvol doperwtjes, walnoten, citroenrasp, parmazaanse kaas en rucola.

Heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:oranjepaprika schreef op 27 januari 2012 @ 08:23:

weet iemand wat je nog meer kunt doen met rucola dan het in een salade gebruiken? Verder dan dat of pesto ervan maken kom ik even niet!Kun je pesto maken van rucola? Ik dacht dat de basis van pesto basilicumblaadjes was en dan olijfolie, kaas, knoflook, zout en pijnboompitten. Rucola lijkt me weinig toevoegen, maar het alleen maar een beetje opvullen.
Mmmm wat een heerlijke suggesties allemaal. Ik gebruik rucola ook daarvoor wat je hier allemaal leest. Ik heb nog een lekker pastagerecht waar rucola door zit. Moet hem alleen nog overschrijven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:borderwalk schreef op 27 januari 2012 @ 10:40:

Kun je pesto maken van rucola? Ik dacht dat de basis van pesto basilicumblaadjes was en dan olijfolie, kaas, knoflook, zout en pijnboompitten. Rucola lijkt me weinig toevoegen, maar het alleen maar een beetje opvullen.De pesto komt in plaats van de basilicum. Lekker hoor! En juist makkelijk, aangezien elke suup grote zakken rucola verkoopt.
Ipv basilicumblaadjes rucola gebruiken,of 50-50. Was lekker! Volgens mij had ik het recept van ah (of smulweb).
quote:EvyBlissy schreef op 27 januari 2012 @ 09:11:

Lamsbiefstuk marineren in olie, knoflook en rozemarijn. --> Op de gril --> op bord --> grove parmazaanse kaas erover rapsen --> rucola erbovenop --> huwelijksaanzoek. Haha!
De allerlekkerste pizza maken: de Tri Colore van een fijn Italiaans restaurantje. Een gewone dunne pizzabodem bestrijken met zelfgemaakte tomatensaus, dat in de oven tot de bodem lekker knapperig is. Als íe uit de oven komt doe je er veel rucola en grote schilfers parmezaanse kaas op. Echt zo lekker met een glas koude witte wijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven